تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۲۱۲۰۹
تعداد نظرات: ۷ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سیدجعفر حجازی:
اغلب فارغ‌التحصیلان خوزستان به بیکاران افزوده می‌شوند!
سالانه 54 هزار فارغ التحصیل دانشگاه داریم که بخش زیادی از این فارغ التحصیلان به دلیل اینکه بازار کار برای رشته های تحصیلی آنها اشباع شده، به بیکاران استان اضافه می شوند / اولین کاری که بعد از جنگ باید مورد توجه و اهمیت قرار می گرفت توجه به نیروی انسانی بود و اگرچه در دولتهای قبل بر این موضوع نیز توجه شده اما خروجیها نشان از ضرورت فعالیت بیشتر در این راستا دارد
 استاندار خوزستان گفت: به علت نبود بازار برای برخی رشته های دانشگاه در خوزستان، اغلب فارغ التحصیلان خوزستان به جمعیت بیکاران افزوده می شوند.

سید جعفر حجازی پیش ازظهر سه شنبه در مراسم افتتاح بزرگترین مرکز تخصصی سنجش و ارزشیابی مهارت استان خوزستان اظهار کرد: در حال حاضربه رغم تهدیدات دشمنان و تحریمهای همه جانبه، جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار در سطح بین المللی است.

وی افزود: کشور ما در بهترین وضعیت اقتدار است و برکات رزمندگان و دلاوریها، رشادتها، شجاعتها و شهامت آنان در جوانان امروز و در عرصه های مختلف علمی، فنی مهندسی، هوا فضا و هسته ای دیده می شود.

حجازی تصریح کرد: اگر به راحتی در حال مبارزه با استکبار هستیم و پیروزمی شویم به دلیل تاثیرات دفاع مقدس و درس عبرتی است که جهان در جنگ با کشور ما گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه کشور ایران اسلامی تاکنون پیروزیهای زیادی را کسب کرده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران هم اکنون هیچ نگرانی و دغدغه ای ندارد و علاوه بر اداره خود می تواند کمک کشورهای همسایه نیز باشد.

استاندار خوزستان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به هفته دولت و لزوم ارائه فعالیتها و خدمات دولتمردان در کشور اظهار کرد: کارهای بزرگی در دولت نهم و دهم نسبت به دولتهای قبل و پیش از انقلاب صورت گرفته اما این کارها در مقابل ایثارگری های مردم به ویژه مردم خوزستان ناچیز است.

وی با بیان اینکه فعالیت ما در استان با توجه بر مطالعات و شناخت از خوزستان بر پنج محور شکل گرفت، گفت: مهمترین و نخستین محور فعالیتها در استان محور نیروی انسانی بوده است.

حجازی با تاکید بر ضرورت سرمایه گذاری بر نیروی انسانی، تصریح کرد: بزرگترین سرمایه ما و موتور محرکه عمرانی و اقتصادی و پیشرفت ما مردم و جوانان هستند و اگر قرار باشد مردم در هر عرصه ای به رفاه خوبی برسند، جوانان باید توانمند از ظرفیت آنها استفاده شود.

وی افزود: مشکل عمده باقیمانده استان از دوران مهاجرت جمعیتی به خاطر جنگ و آواره شدن در اردوگاه ها و شهرهای مختلف کشور، عمدتا پسروی در توانمند سازی نیروی انسانی بود.

حجازی با اشاره به خروج کارآفرینان و سرمایه های استان گفت: اولین کاری که بعد از جنگ باید مورد توجه و اهمیت قرار می گرفت توجه به نیروی انسانی بود و اگرچه در دولتهای قبل بر این موضوع نیز توجه شده اما خروجیها نشان از ضرورت فعالیت بیشتر در این راستا دارد.

استاندار خوزستان با اشاره به تاثیر آموزشهای فنی و حرفه ای در پرورش نیروی کار ماهر اظهار کرد: در مجموعه فنی حرفه ای در سال 86 حدود 21 مرکز فعال بودند که این مراکز هم اکنون به 48 مرکز افزایش یافته اند.

وی با بیان اینکه در هنرستانهای کار و دانش آموزش و پرورش از 21 درصد تحت پوشش به 39 درصد رسیده ایم، افزود: تا پایان دولت دهم این رقم به 45 درصد می رسد که به این ترتیب در حالی که به نسبت میانگین کشور بیش از ده درصد عقب بودیم اما از میانگین کشور دو درصد بالاتر می رویم.

حجازی با تاکید بر سرعت بخشیدن به سرمایه گذاری آموزشهای فنی حرفه ای و مهارت آموزی به عنوان مسیر صحیح برای رسیدن به اشتغال پایدار گفت: مقوله آموزش در بخشهای فنی و مهارتی اولویت اول است.

وی با بیان اینکه این آموزشها به همراه دیگر آموزش ها ی کاربردی و نظری به توانمند سازی خوزستان کمک کرده است،

رئیس کارگروه اشتغال خوزستان افزود: ارتقای قبولی کنکور و بالارفتن رتبه های تک رقمی، دو رقمی و سه رقمی که سالانه 30 درصد در حال افزایش است از تاثیرات این آموزشها به شمار می رود.

استاندار خوزستان با تاکید بر گسترش آموزشهای مهارتی تصریح کرد: این مراکز به پیشرفت استان و کاهش نرخ بیکاری کمک خواهند کرد.

وی همچنین بر هماهنگی و ایجاد رابطه بین مراکز آموزشی و جذب کننده ها در بخشهای صنعتی خصوصی و دولتی تاکید کرد و گفت: آموزشهای مهارتی و دانشگاهی باید به سمت و سوی هدایت شود که بازار کار برای آن مهیا باشد.

حجازی تصریح کرد: سالانه 54 هزار فارغ التحصیل دانشگاه داریم که بخش زیادی از این فارغ التحصیلان به دلیل اینکه بازار کار برای رشته های تحصیلی آنها اشباع شده، به بیکاران استان اضافه می شوند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷
محمد منصوری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
0
1
شما استاندار هستی و نمایند عالی دولت و نظام در خوزستان ؟
شما رکورد بیشترین حضور استانداران خوزستان را با 5 سال شکستی می خواستم بپرسم تو این مدت که البته برای ایجاد هرگونه تحولی زمان خوبی بوده چکار کردی؟
مدرس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
0
1
عين واقعيت است
هميشه دانشجوها (رشته هاي فني) از من ميپرسند وضعيت شغلي ما در آينده چگونه است جواب ميدهم: بيكاري
محمدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
0
1
خوب شما که طولانی ترین دوره استانداری در خوزستان را در کارنامه داری و از این بابت رکورد داری بعد از 5 سال برای بیکاران استان چه کردی ؟؟
این روزها بخش صنعت نفت و گاز و پتروشیمی استان هر وقت استخدامی دارند از کل کشور دعوت میکنن و متاسفانه اغلب نیروهای غیربومی جذب میشوند در حالی که در استان های دیگر اجازه جذب نیروی غیربومی به صنایعشان نمی دهند
ابوعدنان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
0
1
برام سواله که چرا بعضی ها وقتی می خواهند بروند خیلی چیزها یادشان می آید ومی گویند؟
یک متالورژ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
0
1
وقتی فارغ التحصیلان یک رشته زیاد مس شوند و به قول استاندار بازار کار اشباع می شود چرا هر سال ظرفیت های دانشگاهی افزایش می یابند. مثلا خوزستان کارخانه فولا اهواز ، نورد ، گروه ملی و ... رو داره اما فارغ التحصیلان استان های دیگه مشغول بکار هستند و از نیروهای بومی کمتر استفاده میکنن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
0
1
حجازی خسته نباشه که تازه این حرفو میزنه با معدل خوب و رشته ی خوب و 12 سال زرنگ بودن توی دبیرستان حالا باید بشینم توی خونه و نیش و کنایه ی کسایی رو بشنوم که رشته شون از من پایین تر بوده و حالا سر کارن!!
حجازي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
0
0
همش حرف
حجازي
حرفت هايت طلاست ٥ سال است قصد احداث زرگري داري.
عمو اينا رو اصغر آقا بقال سر كوچه هم ميدونه.
اضغر آقا ميگه : من اين بچه مدرسه اي ها رو كه ميبينم ميدونم كه براي هر نفر از اينا در آينده بايد يه متر پارك يه ليتر شير يه خونه يه ماشين يه كار و و و و تدارك ديد.
:
:
:
آخرین اخبار