تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۲۱۲۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
672 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی خوزستان وارد شد
خشکسالی، سرمازدگی، تنش آبی و عدم کشت محصولات در حوزه کرخه از جمله عوامل بروز خسارت در بخشهای مختلف کشاورزی استان از جمله زراعت، باغبانی، نیشکر، دام و طیور، منابع طبیعی و شیلات است / سرمازدگی منجر به خسارت در 200 هزار هکتار از اراضی دیم و تنش آبی به 500 هزار هکتار از اراضی خسارت وارد کرد که تاکنون خسارت ناشی از این بخش تائید نهایی نشده است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان مجموع خسارتهای وارده به بخش کشاورزی استان را در سال جاری بیش از 672 میلیارد تومان اعلام کرد.

کیخسرو چنگلوایی اظهار کرد: خشکسالی، سرمازدگی، تنش آبی و عدم کشت محصولات در حوزه کرخه از جمله عوامل بروز خسارت در بخشهای مختلف کشاورزی استان از جمله زراعت، باغبانی، نیشکر، دام و طیور، منابع طبیعی و شیلات است.

وی تصریح کرد: سرمازدگی منجر به خسارت در 200 هزار هکتار از اراضی دیم و تنش آبی به 500 هزار هکتار از اراضی خسارت وارد کرد که تاکنون خسارت ناشی از این بخش تائید نهایی نشده است.

چنگلوایی با اشاره به خسارت وارد شده به کشاورزان حوزه کرخه به دلیل محدودیت کشت، گفت: در این بخش 200 میلیارد تومان خسارت پنهان ناشی از عدم کشت به کشاورزان وارد شده که با خسارتهای خشکسالی جمع بندی و برای تصویب و در مراحل پرداخت به مدیریت بحران کشور ارسال شده است.

وی در خصوص وضعیت کشاورزان حوزه کرخه و تمهیدات اتخاذ شده، اظهار کرد: مشکل عمده حوزه کرخه به دلیل کاهش 47 درصدی بارندگی نسبت به سال گذشته و خشکسالی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: از سویی با آبگیری سد سیمره، آب ورودی به کرخه کاهش یافت که بخشی از خسارت وارد شده به کشاورزان به دلیل تاثیرپذیری از این مورد نیز بوده است.

وی با اشاره به تمهیدات اتخاذ شده برای رسیدن به وضعیت نرمال و حل بخشی از مشکلات کشاورزان، گفت: براساس پیگیریهای صورت گرفته مقرر شده است 50 درصد از حجم آب پشت سد سیمره رها سازی شود.

چنگلوایی به طرحها و پروژه های هفته دولت در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: در این هفته بیش از 87 میلیارد تومان طرح در زمینه های مختلف آب و خاک، دام و طیور و صنایع تبدیلی در تمام شهرهای استان بهره برداری شد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر 300 هزار هکتار عملیات زیربنایی به منظور توسعه کشاورزی در خوزستان در حال انجام است، افزود: استان خوزستان به کارگاه بزرگ زیربنایی تبدیل شده است و با سالهای گذشته قابل مقایسه نیست.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
یاسر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
0
0
b شنیدی میگن چاه کن تو چاه خودش می افته

بی اب کردن زمینهای کشاورزی = زیان اقتصادی بانکها و بیمه ها و باید ولت هم مجبومیشه از خارج تهیه کنه
چقد خنده داره
:
:
:
آخرین اخبار