تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۰:۴۱
کد خبر: ۲۱۲۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بيمه تامين اجتماعي ديگر تعهدي ندارد!
رييس نظام صنفي كشاورزان دزفول گفت: صندوق بيمه تامين‌اجتماعي ديگر هيچ‌گونه تعهدي به كشاورزان ندارد و اين حمايت دولت برداشته و موجب اعتراض كشاورزان شده است.

ناصر نظرزاده عنوان‌كرد: بيمه تامين‌اجتماعي تنها كمك مستقيم دولت به كشاورزان بود كه بيش از 20 روز است كه بيمه تامين‌اجتماعي كل كشور آن را لغو كرده است.
وي افزود: قبلا كشاورزان و حتي كارگران آن‌ها تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي قرار مي‌گرفتند و كشاورزان داراي پروانه فعاليت از نظام صنفي به تامين اجتماعي معرفي مي‌شدند.
رييس نظام صنفي كشاورزان دزفول با اشاره به مشكلات تامين آب كشاورزان به‌خصوص گران شدن نهاده‌هاي كشاورزي نسبت به سال زراعي گذشته، خاطرنشان‌كرد: تعرفه آب‌بها گران شده و نسبت به سال گذشته بيش از 40 درصد افزايش يافته است. بذرهاي سبزي و صيفي و  تعرفه‌هاي برق كشاورزي نيز به ترتيب بيش از 35 و 30 درصد افزايش داشته‌اند.
وي ادامه‌داد: قيمت هر كيسه كود اوره سال‌گذشته 6 هزار تومان بود اما هم‌اكنون در بازار با كمبود كود شيميايي مواجه هستيم و اگر هم پيدا شود، در بازار آزاد، آن‌هم به قيمت بيش از 35 هزار تومان فروخته مي‌شود.
نظرزاده با ابراز اميدواري از اين‌كه قيمت فروش محصولات كشاورزي به نسبت افزايش قيمت مواد اوليه محصولات كشاورزي تعيين شود، بيان‌كرد: افزايش قيمت نهاده بر قيمت‌تمام شده محصولات كشاورزي تاثير مستقيم مي‌گذارد و بايد قيمت محصولات به‌گونه‌اي تعيين شود كه براي كشاورزان به‌صرفه باشد.
رييس نظام صنفي كشاورزان دزفول اظهار داشت: امسال كليه محصولات كشاورزي تابستانه اعم از سبزي، صيفي و ذرت كشت شده است و هم‌اكنون در حال كشت صيفي‌جات هستيم؛ ذرت و گوجه‌فرنگي پاييزه نيز در حال داشت است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار