تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: ۲۱۳۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در پنج ماهه نخست سال جاری انجام شد:
صادرات یک میلیون تن کالا به عراق
مدیرکل گمرکات استان خوزستان از صادرات یک میلیون تن کالای غیر نفتی به کشور عراق در مدت پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد.

عباس علیدادی  اظهار کرد: صادرات به کشور عراق در پنج ماهه نخست سال جاری به وزن  یک میلیون تن و به ارزش 268 میلیو ن و 935 هزاردلار بوده است.

وی تصریح کرد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 36 درصد و از نظر ارزشی پنج درصد  افزایش نشان می دهد.

علیدادی به عمده ترین کالاهای صادراتی به کشور عراق اشاره کرد و گفت: مصالح ساختمانی، محصولات و فرآورده های کشاورزی، کالاهای صنعتی و خانگی، لبنیات، ماهی، آهن آلات، سیمان سیاه و سفید و خودرو عمده ترین اقلام صادراتی غیرنفتی کشورمان به عراق هستند.

وی افزود: حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق مرزهای خوزستان در سال گذشته به یک میلیارد دلار رسید و پیش بینی می شود امسال این رقم به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یابد.

ناظر گمرکات خوزستان صادرات  کالاهای غیر نفتی گمرکات خوزستان در پنج ماهه امسال را به وزن چهار میلیون و 453 هزار تن و ارزش 18 هزار و 666 میلیارد ریال معادل یک میلیارد و 522 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال  گذشته از نظر وزنی یک درصد و از نظر ارزشی21 درصد کاهش داشته است.

علیدادی تصریح کرد: عمده صادرات گمرکات استان خوزستان به کشورهای عراق، کویت، امارات، ژاپن، کره، چین ، هند، ترکیه، موزامبیک، اسپانیا، ایتالیا و قطر است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار