تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۲۱۳۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لوله سازی اهواز به اصفهانی ها لوله می فروشد
رئیس شرکت آب منطقه‌ای اصفهان وعده خرید از شرکت لوله‌سازی اهواز را داد.

  سید منصور سنبلستانی پیش از ظهر امروز در بازدید خود از شرکت لوله‌سازی اظهار داشت: این دیدار با هدف انجام مذاکرات اولیه برای خرید از شرکت لوله‌سازی اهواز انجام شده است.

وی وعده خرید 40 کیلومتر خط لوله را داد و گفت: لوله‌های خریداری شده برای استفاده در پروژه آبرسانی نایین به انارک استفاده می‌شود و تقاضای ما لوله‌های فولادی با قطر 16 اینچی است.     

رئیس شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در ادامه اظهار کرد: شرکت لوله‌سازی اهواز توانایی تولید لوله‌های مورد نظر ما را دارد و امیدوارم این تعامل در آینده نیز بیشتر شده و استمرار یابد.

سنبلستانی به همراه هیئت همراه از مراحل مختلف تولید لوله در مجتمع لوله‌سازی اهواز از جمله فرمینگ (ساخت و شکل دهی لوله)، بخش تکمیل (بازرسی و عملیات تکمیل)، کارخانه اسپیرال و پوشش (pu) و آزمایشگاه بازدید کردند.

از جمله اعضای هیئت همراه رئیس شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، مسعود مهرانی، مسئول قراردادها و مناقصه‌های بازرگانی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان و عبدالرسول خلیفه منصوری، مجری طرح آبرسانی نایین به انارک بودند که هر دو از اعضای کمیته فنی و بازرگانی این شرکت هستند.

*لوله‌سازی اهواز، پاسخگوی نیاز داخلی

مدیر عامل شرکت لوله‌سازی اهواز نیز در این باره اظهار کرد: هیئت بازدید کننده برای خرید لوله برای پروژه آبرسانی استان اصفهان و برنامه‌ریزی برای زمانبندی پروژه مراجعه کرده بودند.

علیرضا کاظمی در ادامه گفت: انجام چنین پروژه‌هایی تبعاً درآمد و حجم کار شرکت لوله‌سازی را بالا می‌برد؛ ضمن اینکه از پیامدهای آن پاسخ‌گویی و تامین نیاز داخلی است.

وی افزود: یکی از مزیت‌های شرکت لوله‌سازی اهواز، اتصال این شرکت به خطوط سراسری راه‌آهن شبکه سراسری کشور است که باعث تسهیل در امور ترانزیت و حمل و نقل می‌شود؛ همچنین نزدیکی به بندر امام خمینی (ره) نیز از دیگر مزیت‌های این شرکت است.

شرکت لوله‌سازی اهواز در سال 1346 توسط شرکت نفت وقت برای تولید لوله از قطر 24 تا 42 اینچ تاسیس شد تا بتواند لوله‌های مورد نیاز نفت را تامین کند. ظرفیت این شرکت در ابتدای کار 900 هزار تن لوله در سال بود که سپس با توسعه فعالیت‌های نفتی در خوزستان و نیاز به لوله‌های بیشتر، تولید این کارخانه نیز افزایش یافت.

هم اکنون ظرفیت کارخانه شماره چهار لوله‌سازی اهواز در هر سال 530 هزارتن،  کارخانه ERW 240 یک هزار تن و کارخانه اسپیرال 230 تا 300 هزار تن است که در مجموع سالانه یک میلیون تن تولید در کارخانه‌های شرکت لوله سازی اهواز تولید می‌شود.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار