تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۲۱۳۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هنوز قيمت خريد تضميني خرما اعلام نشده
معاون اتحاديه خشكبار خوزستان گفت: با توجه به اين‌كه برداشت خرما آغاز شده اما هنوز قيمت خريد تضميني خرما اعلام نشده است.

احمد ميرهاشمي  عنوان‌كرد: از تيرماه امسال از استانداري و جهاد كشاورزي خواستيم نسبت به تعيين قيمت خريد تضميني خرما اقدام كنند اما تاكنون اين قيمت تعيين نشده و به‌همين علت توليدكنندگان، مشتريان خارجي خود را از دست مي‌دهند.
وي افزود: حدود 20 روز است كه خريداران منتظر خريد خرما هستند و اگر قيمت خريد تضميني زودتر اعلام نشود ممكن است مشتريان خارجي از كشورهاي ديگر اقدام به خريداري كنند و ما بازار را از دست بدهيم.
معاون اتحاديه خشكبار خوزستان تصريح‌كرد: كشاورزان سعي مي‌كنند خرماي خود را زودتر بفروشند و نقدينگي به دست بياورند تا تسهيلات و بهره‌هاي بانكي را پرداخت كنند؛ از سوي ديگر اگر خرما روي درخت بماند، خود به خود روي زمين مي‌افتد و كيفيت آن كاهش مي‌يابد.
ميرهاشمي بيان‌كرد: به كشاورزان توصيه مي‌كنيم خرماي خود را به‌موقع بچينند و به كارخانه‌هاي فراوري و بسته‌بندي تحويل دهند؛ زيرا اگر بماند آفت مي‌زند.
وي با اشاره به قيمت خريد تضميني خرما سال‌گذشته، خاطرنشان‌كرد: قيمت خريد تضميني سال‌گذشته خرماي درجه 425 تومان بود و اتحاديه خشكبار هر كيلوگرم خرما را 455 تومان از كشاورزان خريداري كرد. پيش‌بيني مي‌شود قيمت خريد تضميني خرما امسال بيش از قيمت سال‌گذشته باشد.
معاون اتحاديه خشكبار خوزستان عنوان‌كرد: به تازگي پليس‌راه از ماشين‌هاي حمل خرما بارنامه مي‌خواهد در حالي‌كه كشاورزان خرماهاي خود را از نخلستان‌ها حمل و به كارخانه‌ها منتقل مي‌كنند و اين كار نياز به بارنامه ندارد و پليس‌راه نبايد ماشين‌هاي حمل خرما را جريمه كنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار