تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۲۱۳۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اتفاق عجیب پس از موفقيت نصيرشلال در المپيك
مديركل ورزش و جوانان خوزستان گفت: پس از افتخارآفريني نواب نصيرشلال در المپيك، بيش از سه هزار نوجوان و جوان در وزنه‌برداري ثبت‌نام كردند.


مراسم استقبال مردمی از نواب نصیر شلال قهرمان المپیک / khouznews.ir
 
حميدرضا گرشاسبي روزگذشته (15 شهريورماه) در آيين تجليل از المپيكي‌ها كه در استانداري برگزار شد، اظهاركرد: تشكيل اتاق فكر ورزش باعث شد كه همه مديران زير يك سقف قرار بگيرند و با تدوين طرح جامع ورزش خوشبختانه در حال رفتن به سمتي هستيم كه خوزستان به جايگاه واقعي خودش تكيه بزند.
 
وي ادامه‌داد: ‌نمونه آن كسب چندين مدال پارالمپيك و جهاني توسط بازيكنان خوزستاني طي دو روز گذشته بوده است. تشويق‌هاي مديران استان باعث ايجاد انگيزه در بين جوان‌هاي بااستعداد استان شده است و آن‌ها به سرعت در حال كسب مدال هستند.
 
گرشاسبي بيان‌كرد:‌ زماني‌كه به خوزستان آمدم و در اين بخش كارم را آغاز كردم، در ارزيابي عملكرد استان‌ها، خوزستان در جايگاه هشتم بود ولي در سال 89 در مكان دوم ايستاديم و اكنون نيز با اختلاف 200 امتيازي در جايگاه نخست قرار گرفته‌ايم كه همه هيات‌ها، مربيان و پيشكسوتان ما را در اين راستا كمك كردند.
 
وي خاطرنشان‌كرد: طرح آمايش ورزش استان طرحي بود كه در اتاق فكر ورزش آن را در اولويت قرار داديم. در اين طرح به دنبال اين بوديم تا استعدادهاي هر شهرستان در رشته‌هاي مختلف را شناسايي كنيم. اين طرح اكنون در حال نشان دادن خود است.
 
وي افزود: در المپيك لندن هفت نماينده از استان‌، متشكل از چهار بازيكن، دو مربي و يك داور، ‌به اين مسابقات اعزام شدند كه خيلي از اين حضورها براي اولين بار در طول تاريخ ورزش خوزستان اتفاق افتاد. به عنوان مثال استان‌مان اولين مدال المپيكي خود را توسط نواب نصيرشلال در وزنه‌برداري به دست آورد. اميدوارم در المپيك 2016 از بين همين نفرات، صاحب مدال‌هاي رنگارنگي شويم.
 
وي در ادامه گفت: با كسب 595 نشان در ورزش‌هاي انفرادي، 42 درصد رشد داشته‌ايم و در كسب مقام‌هاي تيمي با 124 مدال در سطح كشور، 88 درصد پيشرفت كرده‌ايم. در ميزباني مسابقات با 82 ميزباني در رقابت‌هاي قهرماني كشور نيز 135 درصد رشد داشته‌ايم.
 
مديركل ورزش و جوانان خوزستان عنوان‌كرد: ‌زماني كه من به اين جا آمدم 75 تيم در ليگ‌هاي كشوري داشتيم در صورتي كه اكنون 161 تيم داريم و هر هفته ما ميزبان 80 مسابقه مختلف در نقاط مختلف خوزستان هستيم. اين كار بسيار سنگيني است كه همكاران ما در هيات‌ها و باشگاه‌ها آن را به دوش مي‌كشند به خاطر اين‌كه جوانان را به سمت ورزش هدايت كنند.
 
وي ادامه‌داد: در كسب مدال آسيايي با 75 مدال، 250 درصد رشد داشته‌ايم و در كسب مدال جهاني با 28 نشان، ‌100 درصد پيشرفت كرده‌ايم. در اين مدت توانسته‌ايم به دستور استاندار، 82 پروژه ورزشي را افتتاح كنيم و كليد آن را در اختيار هيات‌هاي ورزشي قرار دهيم.
 
گرشاسبي عنوان‌كرد: در تمام كشور مصوب شده بود كه بايد تمام سالن‌ها و مكان‌هاي ورزشي آگهي شوند و هر كس كه پول بيشتري بابت آن‌ها داد، سالن و يا مكان ورزشي در اختيار آن قرار بگيرد ولي ما طي نشستي كه برگزار كرديم اين موضوع را لغو و سالن‌ها و مكان‌هاي ورزشي را به هيات‌ها داديم. با اين اقدام ما، استان‌هاي ديگر اعتراض كردند و سپس اين موضوع مصوب شد و به شكل يك قانون درآمد كه اين اماكن در اختيار هيات‌هاي ورزشي قرار بگيرند.
 
وي در پايان با بيان اين‌كه اميدوارم اين ورزشكاران بازهم تلاش بيشتري براي كسب افتخارآفريني داشته باشند، گفت: پس از بازي‌هاي المپيك و ديدن صحنه مدال‌آوري نواب نصيرشلال و ايجاد شور و نشاط بين مردم استان، بيش از سه هزار نوجوان و جوان در وزنه‌برداري ثبت‌نام كردند.
 
مديركل ورزش و جوانان خوزستان به اعتراض مردم انگليس كه براي ديدن كشتي عبدولي در سالن حضور داشتند اشاره كرد و افزود: در قلب انگليس كه به همه صورت مقابل ما صف‌آرايي و ما را تهديد مي‌كند، حق سعيد عبدولي را ضايع كردند اما مردم انگليس كه در سالن حضور داشتند به حمايت از يك ايراني يعني عبدولي، بلند شدند و سالن را به نشانه اعتراض ترك كردند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار