تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۲۱۳۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جریمه 215 میلیونی برای متخلفان دزفولی
رئیس اداره تعزیرات حکومتی دزفول متخلفان در صنوف و ... شهرستان دزفول در شش ماه گذشته 215 میلیون تومان جریمه پرداخت کرده‌اند.

یعقوب میاحی  اظهار داشت: در شش ماه گذشته بیش از 214 میلیون و 922 هزار تومان جریمه از متخلفان دزفولی اخذ شده است.

وی با اشاره به پرونده‌های بررسی شده در این اداره افزود: این اداره در مدت مذکور موفق به رسیدگی و مختومه کردن 753 فقره پرونده که شامل 9 فقره قاچاق کالا، شش فقره تخلفات پزشکی و دارویی و 738 فقره مربوط به کالا و خدمات است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی دزفول ظهر تأکید کرد: وظایف تعزیرات حکومتی به دو دسته تقسیم شده که دسته اول آن رسیدگی به پرونده‌ها و گزارشات واصله از مراجع ذی‌صلاح از جمله واحد بازرسی اداره بازرگانی، بازرسی امور اصناف، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و سایر مراجعی که در راستای نظارت بر نحوه توزیع کالا و خدمات دخالت دارند.

میاحی درباره دسته دوم فعالیت‌های روزانه این اداره افزود:: سازمان تعزیرات حکومتی در این دسته در سه محور فعالیت می‌کند که شامل رسیدگی به پرونده‌های مربوط به صنوف و واحدهای خدماتی و تولیدی، رسیدگی به پرونده‌های مربوط به قاچاق کالا و ارز و رسیدگی به پرونده‌های مربوط به امور بهداشتی و درمانی مثلا تخلفات بهداشت حرفه‌ای واحدهای صنفی و رسیدگی به گزارشات واصله از کمیسیون ماده 11 معاونت غذا، دارو و درمان و همچنین تخلفات مربوط به اخذ وجه مازاد بر تعرفه بیماران که مرجع بازرسی و نظارت دو مورد اخیر گمرکات استان و بازرسی معاونت غذا، دارو و درمان است که پس از تهیه گزارش به مرجع شبه قضایی اداره تعزیرات حکومتی دزفول جهت رسیدگی ارسال می‌شود.

وی گفت: هر چند بالا بودن این شاخص برای دزفول که به عنوان شهر دارالمومنین مطرح است چندان مورد پسند نیست؛ و با توجه به سیاست کیفری ـ جزایی سازمان تعزیرات حکومتی در برخورد با پدیده شوم گرانفروشی و احتکار؛ این اداره سعی دارد تا با ایجاد بستری مناسب برای اعتمادسازی کامل بین کسبه شریف و شهروندان و همچنین فراهم آوردن سازوکارهای لازم در کم کردن تخلفات با مقوله فرهنگ‌سازی از طریق رسانه‌های گروهی اقدام لازم را انجام دهد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار