تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۲۱۳۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خراب شدن 10 هزار تن پیاز در شوش
 نماینده مردم شوش گفت: برای اینکه ظرفیت تولیدات محصولات کشاورزی را حفظ و توسعه دهیم باید نگرانیهای کشاورزان از آینده خود را مرتفع کنیم.

سید راضی نوری اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی طرحی است که تصویب شده و قرار است در شوش راه اندازی شود ولی مدت زمان اجرایی شدن آن بسیار طولانی شده است.
وی افزود: یکی از فازهای این منطقه ویژه اقتصادی، صنایع تبدیلی کشاورزی است که می تواند باعث رونق بخشیدن بیشتر به تولیدات کشاورزی این شهرستان و افزایش تولیدات کشاورزی در شوش شود.

نوری عنوان کرد: این مسئله محرز است که شوش قطب اصلی تولیدات محصولات کشاورزی در استان خوزستان ولی اگر کشاورز به عنوان اصلی ترین تولید کنند و عامل تولید مورد حمایت قرار نگیرد نمی توان به تداوم وضع موجود خوشبین بود.

نماینده شوش عنوان کرد: یکی از جدی ترین معضلات کشاورزان این شهرستان و شاید کل کشور، نداشتن بیمه است و کشاورز همواره با این نگرانی زندگی می کند که در صورت رسیدن به سالهای ناتوانی، قادر نیست زندگی خود و خانواده اش را تامین کند به همین دلیل برخیها اشتغال در مشاغلی مثل نگهبانی و نظافتکاری را به کشاورزی ترجیح می دهند زیرا این کارهای حداقل آینده کشاورز را تامین می کند.

نوری ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که باید از سوی دولت برای توسعه کشاورزی اجرا شود تضمن خرید محصولات کشاورزی است و دولت باید همانند گندم، سایر محصولات را نیز به صورت تضمینی از کشاورز خریداری کند.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه مسئولان وعده دادند که زمین کشاورزی در اختیار کشاورزان فاقد زمین قرار می دهند ولی برخی از این افراد از سال 1382 تاکنون از آن اداره به آن اداره پاسکاری می شوند و به جایی هم نمی رسند.

نماینده شوش افزود: کارگروه توسعه کشاورزی استان خوزستان باید در کنار توسعه کشاورزی در استان، این مسائل و دغدغه های کشاورزان را نیز مورد بررسی قرار دهد و مسائل جانبی آنها را نیز حل کند در این صورت می توانیم شاهد ایجاد یک تحول در بخش کشاورزی استان باشیم.

نوری به نبود انبار ذخیره برای محصولات کشاورزی شهرستان شوش اشاره کرد و گفت: در زمان برداشت به علت افزایش محصولات، متاسفانه انباری در این شهرستان وجود ندارد که محصولات مازاد را انبار کرد به گونه ای که در مدت اخیر حدود 10 هزار تن پیاز در شوش به علت نبود مکانی مناسب برای ذخیره شدن آن خراب و دور ریخته شد.

وی ادامه داد: این در حالی است که در مقطعی از سال به علت کاهش شدید ورود پیاز به بازار، این محصول با قمیتی سرسام آور در اختیار مردم قرار می گرد که این امر نشان می دهد آینده نگری برای کشاورزی وجود ندارد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار