تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۲۱۴۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مركبات دزفول به روسيه صادر مي‌شوند
رييس اتحاديه باغداران دزفول با اشاره به صادرات 10 هزار تن از مركبات اين شهرستان به خارج از كشور در سال، اظهارداشت: بخش زيادي از مركبات دزفول از مرز كردستان و مابقي از مرزهاي جنوبي شلمچه و چزابه صادر مي‌شود كه عمده صادرات به خاورميانه است.

فريد غلامي عنوان‌كرد: امسال طي قراردادي كه با روسيه منعقد كرديم قرار شد محصولات ليمون و گريب‌فروت را به اين كشور صادر كنيم.
وي خاطرنشان‌كرد: تاكنون 200 طرح باغات به كارگروه توسعه كشاورزي معرفي شده و هم‌اكنون اين طرح‌ها در بانك‌ها در حال آماده‌سازي براي پرداخت تسهيلات مي‌باشند.
رييس اتحاديه باغداران دزفول با اشاره به احداث باغات در اطراف سدها كه در كارگروه طرح توسعه كشاورزي از سوي استاندار پيشنهاد شده است، خاطرنشان‌كرد: محيط اطراف سدها به دليل وجود آب زياد و خاك مرغوب براي توسعه باغداري بسيار مناسب است و موجب افزايش توليد مي‌شود.
غلامي با بيان اين‌كه برداشت ليموترش از باغات دزفول آغاز شده و اين محصول مخصوص آبگيري است، خاطرنشان‌كرد: سطح زيركشت باغات ليموترش 500 هكتار مي‌باشد و پيش‌بيني مي‌شود حدود 4 هزار تن ليموترش برداشت شود.
وي افزود: امسال در سطح 6 هزار هكتار انواع مركبات شامل پرتقال محلي، پرتقال والنسيا، گريب‌فروت، ليموترش، ليموشيرين، انواع نارنگي و ليمون كشت شده است.
رييس اتحاديه باغداران دزفول تصريح‌كرد: گرماي تابستان امسال موجب كاهش 15 درصد از ميزان توليد مركبات و خسارت به باغداران شده است.
غلامي يادآورشد: سال‌گذشته به دليل آفت‌زدگي 30 هزار تن از باغات دزفول برداشت شد و پيش‌بيني مي‌شود امسال 50 هزار تن مركبات برداشت شود.
وي بيان‌كرد: هم‌اكنون در مرحله مبارزه با آفات و علف‌هاي هرز هستيم و تاكنون 500 هزار تن كفش‌دوزك رهاسازي شده كه موجب از بين رفتن آفات مي‌شود و همچنين از سمپاشي بي‌رويه جلوگيري مي‌كند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار