تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۲۱۴۰۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
موفقیت کارزار "دست‌یار" برای تحقق آرزوی محیط بان گتوند
 - «کمپین دست‌یار » که با هدف خرید پای مصنوعی هوشمند برای محیط بان گتوند در خوزستان، از چهار ماه پیش راه‌اندازی شده بود، موفق شد با جمع‌آوری ۱۵ میلیارد ریال، پایان این کارزار را جشن بگیرد.

سید امین هادی‌پور محیط بان گتوند، شب گذشته در صفحه اینستاگرام خود، موفقیت کمپین #دست_یار در جمع آوری ۱۵ میلیارد ریال از محل کمک‌های دوستداران محیط زیست را اعلام کرد.

این محیط بان فروردین ماه امسال با شلیک گلوله شکارچیان غیرمجاز، مصدوم و پای خود را از دست داده بود.

سید امین هادی‌پور با قدردانی از همه کسانی که در این کمپین مشارکت کردند، اظهارداشت: این کمپین از اواخر شهریورماه با ایده یکی از فعالان محیط زیست آغاز و با کمک‌های مردمی از سراسر جهان ۱۵ میلیارد ریال جمع آوری شد.

وی افزود: زنده‌یاد محسن خیراللهی فعال محیط زیست برای نخستین بار ایده راه‌اندازی این کمپین را مطرح و بعد از آن خانم خامنه مجری تلویزیون در یکی از برنامه‌ها نخستین فراخوان را اعلام کرد؛ با کمک فعالان محیط زیست این کمپین توانست مبالغی را جمع‌آوری کند اما در زمانی که فعالیت‌ها رو به کاهش گذاشته بود، محمد درویش فعال محیط زیست با فراخوان‌های گسترده در صفحه ایسنتاگرام خود به این کمپین جان تازه‌ای داد و توانستیم هدف این کارزار را محقق کند.

هادی‌پور با ابراز خوشحالی از نتیجه بخش بودن این پویش مردمی گفت: پای مصنوعی هوشمند امکان انجام کارهای روزمره را آسان‌تر می‌کند، بعد از خرید پای مصنوعی و انجام عمل، آرزو دارم دوباره به طبیعت و کار قبلی خود به عنوان محیط بان بازگردم.

وی ادامه داد: با این پول می‌توانم پای مصنوعی هوشمند را تهیه کنم، البته هنوز مقادیری هزینه‌های جانبی نیز هست که امیدواریم نرخ دلار کاهش یابد و با وعده سازمان حفاظت محیط زیست برای پرداخت سه میلیارد ریال، این هزینه‌ها نیز تامین شوند.

براساس این گزارش، شب ٢٦ فروردین‌ماه امسال چهار مرد نقابدار که گفته می‌شود شکارچیان غیرمجاز بوده‌اند، به پاسگاه محیط‌ بانی در نزدیکی روستای دوپیران گتوند حمله کردند و پس از مضروب کردن سید امین هادی‌پور محیط بان ٣٧ ساله را که در کانکس تنها بود، مواری شدند؛ بعد از درمان ناموفق، پزشکان به ناچار پای این محیط بان را از زانو قطع کردند.

دوستداران محیط زیست از حدود چهار ماه پیش پویشی برای حمایت از محیط بان سید امین هادی‌پور و خرید پای مصنوعی هوشمند راه‌اندازی کردند. کمپین #دست_یار با ایده جمع‌آوری کمک‌های ۱۰۰ هزار ریالی به شماره حساب ۶۰۶۳۷۳۱۰۷۶۱۱۱۳۵۱ و معرفی به سه نفر به راه افتاد و هزاران نفر از فعالان محیط زیست کشور را با خود همراه کرد.

محمد درویش فعال برجسته محیط زیست که فراخوان این کمپین را در ماه‌های اخیر در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده، یک هفته پیش، از دوستان خود درخواست کرده بود که هدیه تولدش را به صورت نقدی به حساب محیط بان هادی‌پور واریز کنند.

او در صفحه اینستاگرام خود نوشته، هفدهم دی ماه، زمانی که میزان ارسال کمک‌ها به شدت کاهش یافته و در حد هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تقریبا متوقف مانده بود، آخرین تیرم را شلیک کردم؛ درنهایت سه هزار و ۱۹۷ نفر قبض های خود را به ارزش ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در کمتر از هفت روز برایم ارسال کردند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار