تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۲۱۴۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشف 12هزار لیتر گازوئیل قاچاق در خوزستان
فرمانده مرزبانی خوزستان از کشف بیش از 12 هزارلیتر گازوئیل قاچاق در هفته گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی خوزستان حمید هداوند با اشاره به اینکه کشف این میزان سوخت قاچاق با تلاش پایگاه دریایی ماهشهر صورت گرفته است، اظهار کرد: در راستای ارتقای امنیت مرزی و مبارزه با قاچاق سوخت ماموران پاسگاه شناور خور زهره در هنگام گشت‌زنی در منطقه اسکله به یک فروند لنج صیادی مشکوک ‌شدند.

وی ادامه داد: با اطلاعات و بررسی‌های به عمل آمده از مدارک و دفترچه سوخت لنج، معلوم شد سهمیه سوخت موجود این لنج به میزان تقریبی 5 هزار و 119 لیتر گازوئیل بوده که پس از بازرسی از مخازن آن، ماموران موفق به کشف مقدار تقریبی 7 هزار و 481 لیتر گازوئیل قاچاق شدند.

هداوند با اشاره به بازرسی ماهرانه ماموران مرزبانی خوزستان از این وسیله نقلیه آبی، عنوان کرد: لنج مذکور به همراه سوخت مکشوفه و متهمان دستگیر شده برای طی مراحل قانونی به پاسگاه مرزی دریایی سجافی منتقل شدند.

این مقام مسئول در مرزبانی خوزستان در ادامه گفت: همچنین اکیپ گشتی ناوگروه دریابانی ماهشهر در حوالی ساحل شرکت نفت به دو فروند مشکوک برخورد کردند که سرنشینان آن به محض دیدن ماموران متواری شدند.

وی تصریح کرد: بعد از عملیات تعقیب و گریز ماموران دریابانی ماهشهر 46 بشکه 60 لیتری به ارزش بیش از 50 میلیون ریال را کشف و ضبط کردند.

هداوند خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از پدیده شوم قاچاق در منطقه گشت دریایی ماهشهر، یک دستگاه خودروی نیسان وانت آبی رنگ فاقد پلاک به همراه 40 بشکه 60 لیتری جمعا به مقدار 2 هزار و 400 لیتر گازوئیل قاچاق توسط مرزبانی شناسایی و توقیف شد.

به گفته وی، متهمان دستگیر شده در این مورد نیز برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

:
:
:
آخرین اخبار