تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۲۱۴۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سهمیه خوزستان پس از پایان ثبت نام تعیین می شود
ثبت نام اینترنتی عتبات عالیات آغاز شد

مدیرکل حج و زیارت خوزستان از آغاز پیش ثبت نام متقاضیان تشرف به عتبات عالیات خبر داد.

 

ناصر حویزاوی  اظهار کرد: پیش ثبت نام متقاضیان تشرف به عتبات عالیات از روز گذشته در استان آغاز شده و تا 31 شهریورماه ادامه دارد.

 

وی افزود: پس از پایان ثبت نام متقاضیان، در تاریخ دوم مهرماه قرعه کشی انجام می شود و افراد متنخب در قرعه کشی در روز سوم مهرماه به صورت نهایی ثبت نام می شوند. سهمیه استان خوزستان برای تشرف به عتبات عالیات نیز پس از پایان پیش ثبت نام و بر اساس تعداد متقاضیان تعیین و بر اساس میزان استقبال متقاضیان تشرف، سهمیه استان ها از سوی سازمان حج و زیارت اعلام می شود.

 

حویزاوی با بیان اینکه اعزام زائران به عتبات عالیات از طریق دو مرز شلمچه و چذابه انجام می شود، تصریح کرد: زائران خوزستانی نیز بر اساس مسافت محل سکونت، بین این دو مرز تقسیم می شوند، به این ترتیب که زائران ساکن در شهرهای نزدیک به مرز شلمچه از این مرز و دیگر زائران نیز از مرز چذابه اعزام می شوند.

 

مدیرکل حج و زیارت خوزستان خاطرنشان کرد: با هدف سهولت در فرایند اعزام زائران، در مسیر اعزام از استان تا منتهی الیه مسیر بازنگری هایی انجام شده است؛ موضوع امنیت زائران هنگام تردد و سکونت در کشور عراق نیز مورد تاکید است. همچنین به منظور ارائه خدمات بهتر به زائران، نشستی با طرف عراقی در چذابه برگزار و در این نشست بر لزوم تامین امنیت زائران، تامین مسایل بهداشتی و پیشگیری از معطلی در اعزام زائران تاکید شد.

 

وی با تاکید بر اینکه سازمان حج و زیارت در قبال زائرانی که به صورت خصوصی اعزام می شوند، هیچ مسئولیتی ندارد، ادامه داد: شرکت های خصوصی به صورت غیرقانونی فعالیت می کنند و به همین دلیل متقاضیان تشرف باید از سوی سازمان حج و زیارت برای اعزام اقدام کنند. اکنون شرکت های تحت نظارت سازمان حج و زیارت از نظم خوبی برخوردارند و متقاضیان می توانند از این طریق اقدام کنند.

 

به گزارش خبرنگار ایسنا، متقاضیان تشرف به عتبات عالیات می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی http://atabat.hat.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

:
:
:
آخرین اخبار