تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۲۱۴۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتقال دانشجويان شبانه تنها در دوره شبانه
مدير آموزش كل دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر با اعلام اين‌كه تا كنون با  درخواست مهمان و انتقالي 17 دانشجو از ديگر دانشگاه‌ها و 23 دانشجو براي انتقال به ساير دانشگاه‌ها براي نيمسال آينده موافقت شده‌است، گفت: در اين دانشگاه تاكنون دانشجويان مهمان و انتقالي دوره شبانه به‌صورت شبانه و روزانه به‌صورت روزانه پذيرش شده‌اند.

سيدمحمد موسوي با بيان اين مطلب عنوان كرد: انتقال دانشجويان شبانه از يك دانشگاه به دانشگاه ديگر تنها در دوره شبانه امكان‌پذير است اما دانشجويان روزانه با تصميم هيات امناي هر دانشگاه مي‌توانند به‌صورت شبانه يا روزانه منتقل شوند كه دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر تا كنون دانشجويان روزانه انتقالي را به صورت روزانه پذيرش كرده است.
وي افزود: شرايط اختصاصي دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر براي پذيرش درخواست مهماني و انتقال از ديگر دانشگاه‌ها، دارا بودن حداقل معدل بالاي 13 و نداشتن هيچ مورد انضباطي و تخلف در پرونده دانشجو است.
مدير آموزش كل دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر خاطرنشان كرد: هر دانشگاه با توجه به شرايط و ظرفيت خود مي‌تواند تا 10 درصد ظرفيت هر ورودي، با درخواست نقل و انتقالات دانشجويي موافقيت كند اما در صورت داشتن شرايط خاص مانند تاهل، سرپرست خانواده بودن و دانشجوي دختر، دانشگاه مي‌تواند بيش از اين ظرفيت هم نسبت به پذيرش دانشجو از دانشگاه‌هاي ديگر يا انتقال دانشجو به ساير دانشگاه‌ها اقدام كند.
موسوي با بيان اين‌كه اعلام درخواست نقل و انتقال دانشجويي معمولا يك ماه قبل از آغاز امتحانات هر نيم‌سال در سامانه وزارت‌خانه فعال مي‌شود، تصريح كرد: دانشگاه از طريق سامانه حداكثر تا يك ماه پس از اعلام درخواست، نتيجه را اطلاع مي‌دهد.
وي خاطرنشان كرد: درخواست نقل و انتقال به 2 صورت همراه با تغيير رشته و بدون تغيير رشته امكان‌پذير است؛ در صورتي كه دانشجو در كارنامه محرمانه سازمان سنجش در رشته ديگري قبول شده باشد، حداكثر تا يكسال قبل از فارغ‌التحصيلي مي‌تواند نسبت به انتقال همراه با تغيير رشته اقدام كند. انتقال بدون تغيير رشته هم در همان رشته دانشجو و به دانشگاه ديگري كه داراي آن رشته است، انجام مي‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار