تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۲۱۶۱۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جاذبه های گردشگری در کشور ترکیه
 کشور ترکیه یکی از مقاصد برتر گردشگری در دنیاست که با دارا بودن امتیازات منحصر بفرد در میان ده کشور توریست پذیر و دیدنی دنیا قرار گرفته است . کشور ترکیه سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر از سراسر جهان است و این همه توجه و علاقه برای سفر به آن نتیجه طبیعت بسیار زیبا و امکانات رفاهی و تفریحی متنوع در این کشور است . آبهای فیروزه ای دریای اژه و دریای مدیترانه محل مناسبی برای گذران تعطیلات تابستانی است و آرامش حکمفرما در سواحل این کشور بیش از همه سبب جلب رضایت گردشگران شده است .

از این رو تعجبی ندارد اگر بگوئیم چرخه اقتصادی این کشور با توسعه صنعت توریسم به گردش در آمده و رقم بالایی از درآمد سرانه این کشور به صنعت گردشگری و توریسم تعلق دارد . اغلب شهر های این کشور پر جاذبه و زیبا هستند و علی الخصوص شهرهای شهرهای آنتالیا ، ماماریس ، کوش آداسی و همچنین بدروم با داشتن سواحل زیبا بیش از همه مورد توجه قرار دارند .

باید افزود برخی از شهرهای دیگر با دارا بودن جاذبه های تاریخی و فرهنگی مختلف به شهرت رسیده اند که از این میان میتوان به شهر استانبول ، آنکارا و قونیه اشاره نمود . شهر استانبول با وجود آثار تاریخی ارزشمند و مجموعه های تفریحی و البته وجود صدها بازار و مرکز خرید ، توانسته در میان معدود شهرهای دیدنی و پرطرفدار دنیا قرار بگیرد .

در ادامه این مطلب سفر باتو قصد داریم تا شما را با برخی از دیدنی های شگفت انگیز کشور ترکیه و تور استانبول سفر باتو ، آشنا کنیم ، پس با ما همراه شوید :

شهر باستانی آسپندوس - آنتالیا

پس از استانبول ، آنتالیا از شهرهای پرگردشگر در ترکیه محسوب می شود . در ابتدا به سراغ یکی از آثار باستانی ارزشمند و بسیار باشکوه این سرزمین می رویم ، و سفر خود را بازدید از شهر تاریخی آسپندوس و آمفی تئاتر مشهور آن آغاز می کنیم . شهر باستانی آسپندوس قدمتی هزاران ساله دارد و توانسته نظر باستان شناسان و گردشگران دنیا را به خود جلب کند . این منطقه باستانی در فاصله چهل کیلومتری از شهر آنتالیا قرار دارد و قدمت آن به پیش از میلاد مسیح باز می گردد . سالانه هزاران گردشگر از سراسر دنیا برای تماشای قدرت و عظمت فرمانروایی ایرانیان و رومیان به این منطقه می آیند . و در همین دوران بود که شهر آسپندوس اوج قدرت خود را تجربه می کرد و یکی از ثروتمندترین شهرهای دنیا بود .

آمفی تئاتر باستانی آسپندوس با پرده‌های بافته شده از طلا و نقره و مجسمه های گران‌ قیمت تزئین شئده بود که البته بسیاری از آن ها در ادوار مختلف غارت شده و چیزی از آن باقی نمانده است . آمفی تئاتر باستانی آسپندوس محل برگزاری نبردهای خونین میان شوالیه ها بود و همچنین بسیاری از تجمعات بزرگ شهر در همین مکان انجام می شد ، اما حالا پس از گذر هزاران سال به جز ویرانه چیزی از آن باقی نمانده است .

ساحل زیبای پاترا

همانطور که گفتیم دور تا دور کشور ترکیه را دریاها و سواحل زیبا احاطه کرده که هر یک با طبیعتی زیبا و شگفت انگیز به شهرت رسیده اند . اما از این میان ، سواحل پاترا Patara بزرگترین و زیباترین سواحل کشور ترکیه است که در نزدیکی ناحیه لیکیه ( واقع در فلات آناتولی) واقع شده است .

ساحل پاترا دارای چشم اندازی از کوههای سرسبز و آبهای زلال و فیروزه ای است که به سواحل طلائی منتهی می گردد . این خط ساحلی به استان‌ های آنتالیا و موغله تعلق دارد و دسترسی به آن از طریق شهر آنتالیا امکان پذیر خواهد بود . استفاده از این سواحل و امکانات موجود در آن برای عموم رایگان خواهد بود . همچنین سفر به استانبول را از دست ندهید.

چشمه های پاموکاله

چشمه های پلکانی پاموکاله یکی از شگفتی های منحصر بفرد و نادری است که در طی قرن ها فرایش آب پدید آمده است .جالب است بدانید چشمه های پاموکاله یک پدیده نادر زمین شناسی است که مشابه آن را در کمتر نقطه ای از این کره خاکی میتوان دید . اما خوشبختانه مشابه آن را در کشورمان ایران و استانداران مازندران داریم که از آن بعنوان چشمه های باداب سورت نامبرده می شود .

پاموکاله در غرب کشور ترکیه قرار دارد و ظاهر پلکانی شکل و زیبای آن که در اثر فرسایش هزاران ساله پدید آمده نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب می نموده است . ساختار این منطقه از سنگ‌های تراورتن تشکیل شده که نوعی سنگ رسوبی است و در برابر جریان آب‌ چشمه‌های آب گرم به شکل پلکانی در آمده است . گفتنی است آب این چشمه ها دارای مقادیر زیادی مواد معدنی بوده و خواص درمانی دارد . بر روی هر پله حوضچه آبی تشکیل شده و دمای آب در هر نقطه از این پلکان ها با دیگری متفاوت است و برخی از آنها بقدری گرم هستند که به سختی می توان پای را در داخل آب آن نگه داشت .

چشمه های پاموکاله در حدود هزار هکتار وسعت داشته و در نزدیکی شهر دنیزلی قرار دارد . همچنین باید افزود این منطقه شگفت انگیز در فهرست سازمان یونسکو به ثبت رسیده است .

:
:
:
آخرین اخبار