تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۲۱۶۱۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرمربی تیم ملی کبدی: می توانیم به مدت ۱۰ سال بر بام کبدی جهان باشیم
 سرمربی یتم ملی کبدی ایران گفت: رشته کبدی از لحاظ زیرساختی و فنی رشد محسوسی داشته و اگر آینده نگری کنیم و در جهت دانش افزایی و ارتقاء مربیان و بازیکنان تلاش کنیم، پتانسیل آن را داریم که برای یک دوره ۱۰ساله بر بام کبدی آسیا و جهان باشیم.

غلامرضا مازندرانی که قرار است به مدت یک ماه برای استعدادیابی و دانش افزایی در استان خوزستان فعالیت کند، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ما در هر شهرستان کلاس های تئوری، عملی و دانش افزایی برای بازیکنان و مربیان برگزار می کنیم و به استعدادیابی می‌پردازیم همچنین در زمینه اصلاح حرکات و نوع تمرینات بازیکنان اقدامات مفیدی انجام می دهیم.

وی افزود: به اغلب شهرهای استان می رویم تا پتانسیل نیروی انسانی و سخت افزاری شهرستان ها را بررسی و استعدادهای این رشته را شناسایی کنیم همچنین در طول این مدت سعی می کنیم دوره های دانش افزایی و مفاهیم پایه برای مربیان تعریف کنیم تا مربیان فرایند پرورش بازیکن را با هدف هدایت به سمت تیم ملی انجام بدانند.

سرمربی تیم ملی کبدی ایران با بیان اینکه بازیکنان باید از سنین پایه تکنیک های این رشته را درست یاد بگیرند گفت: در این راستا ابتدا مربیان باید روش های صحیح آموزشی را یاد بگیرند تا بتوانند استعدادهای بیشتری را شناسایی کرده و به اردوهای تیم ملی هدایت کنند. ما در ۱۰ روز اول به چند شهرستان رفتیم و کلاس های تئوری و عملی معرفی تکنیک های صحیح و اصلاح اشتباهات، برای بازیکنان و مربیان برگزار کردیم و در برنامه بعدی قرار است یک اردوی متمرکز برای بازیکنان شناسایی شده، برگزار کنیم تا مشکلات تکنیکی بازیکنان برطرف شود از طرفی استان خوزستان با یک تیم قوی و منسجم در مسابقات امیدهای کشور شرکت کند.

وی عنوان کرد: کاری که هیات استان انجام داده یک کار زیربنایی است و تلاش می کنند در شهرستان ها تعدادی سالن ها به صورت اختصاصی و نیمه وقت در اختیار کبدی قرار گیرد تا بچه هایی که در مضیقه هستند، دغدغه ای از بابت سالن و تاتامی نداشته باشند.

مازندرانی ادامه داد: حضور مربیان تیم ملی نه تنها باعث افزایش سطح دانش مربیان و بازیکنان استان می شود بلکه بارفع تعدادی از مشکلات این رشته ، مجموعه کبدی استان چند پله بالاتر می رود. این حرکت با یک چشم انداز چند ساله توسط هیات استان صورت گرفته که در ۲، سه سال آینده تاثیرات آن مشخص می شود. این اقدام در کشور بی نظیر است و شاید انجام آن بر عهده فدراسیون باشد ولی به هر حال هیات خوزستان به عنوان یک هیات پیشرو این ایده را مطرح کرده و مطمئنا در آینده نه چندان دور نتایج آن را می بیند.

وی در خصوص شرایط تیم ملی ایران و زمان از سرگیری تمرینات این تیم گفت: از روزی که بازی های آسیایی جاکارتا تمام شده است چیزی به نام تیم ملی نداشتیم. بیش از ۲ سال از زمان بازی های جاکارتا می گذرد و هنوزم خبری از برپایی تمرینات تیم ملی نیست. احتمال زیاد در سال آینده اگر کرونا کم رنگ تر شود در خصوص آغاز تمرینات تیم ملی تصمیم گیری می شود ولی در این مقطع با توجه به مشکلاتی که داشتیم عملا در بحث ملی هیچ فعالیتی نداشتیم.

سرمربی تیم ملی کبدی افزود: کبدی ایران در چند سال اخیر رشد قابل ملاحظه ای داشته و برای پیشرفت در این رشته نیاز است که نسل های بعدی را درست  آموزش داده و به نسل فعلی برسانیم. ما از نظر پتانسیل نیروی انسانی و نوع ژنتیک برتری محسوسی نسبت به هندی ها داریم، درست است که آنها از نظر جامعه آماری وضعیت بهتری دارند ولی ما در علم ورزش و بدنسازی از آنها جلوتر هستیم و اگر از این ظرفیت ها به خوبی بهره ببریم، شرایط آن را داریم که برای سالیان متوالی در راس کبدی جهان باشیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار