تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۲۱۷۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پشت صحنه فیلم موهن/ تازه های انتخابات ریاست جمهوری / تکذیب انشعاب در پایداری
پشت صحنه فیلم موهن، تازه های انتخابات ریاست جمهوری، تحولات جبهه پایداری برخی اخبار ویژه این شماره است.

اخبار ویژه در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی، اجتماعی از سایت ها، خبرگزاری ها، روزنامه ها و پایگاه های اطلاع رسانی انتخاب و باز نشر می شود و به صورت طبیعی صحت و سقم مطالب نیز بر عهده پایگاه های منبع است که در ابتدای هر خبر نام آن ذکر شده است.انتشار این مطالب لزوما به معنای تایید محتوای آنها نیست و صرفا اطلاع رسانی از اخبار ویژه رسانه ها است

برهان :جریان رسانه­ای به منظور پیشبرد اهداف خود مبنی بر مخالفت با نظام ، بار دیگر به استفاده از چهره­های اعضای کانون غیرقانونی نویسندگان ایران روی آورده است، تا جایی‌که اخبار مرتبط با این افراد را، در صدر اخبار فرهنگی قرار داده است. این جریان مخرب، که فضای رسانه‌ای کشور را نیز در دست گرفته است، در انتخاب سوژه‌های خود به سراغ افرادی می‌‌رود که به عنوان لیدرهای اپوزیسیون ادبی شناخته می‌‌شوند؛ از جمله‌ی مهم‌ترین مصادیق این رویکرد، می‌‌توان به «محمود دولت‌آبادی» اشاره کرد.

مشرق

*سخنان هفته گذشته محمد خاتمی در دیدار با دانشجویان باعث عصبانیت عنصر خاکستری اصلاحات شده به گونه ای که در جلسه سه شنبه شب اصلاح طلبان به صراحت خاتمی را ترسو خطاب کرده و گفته:" این آقا خط کش برداشته و می خواهد بین ما خط کشی و مرز بندی کند. مگر اینهایی که به خیابان آمدند با اشاره غیر از امثال من و تو به میدان آمدند که حالا می خواهید بین طرفداران ما مرزبندی کنید؟ من در عقل کسی که این حرف ها را زده شک می کنم."

 *سعید حجاریان که به منزل بهاره هدایت از محکومان فتنه 88 رفته بود، طی سخنانی گفته است:" آمریکا سه پروژه تحریم، جنگ داخلی و حمله مستقیم را در مواجهه با ایران در دستور کار قرار داده است. وی حمله مستقیم را پس از عملیاتی شدن مرحله اول و دوم دانسته و گفته حتی اگر تحقق این دو مرحله مقدماتی 10 سال هم طول بکشد غرب مجبور است صبر کند. وی همچنین جنگ در سوریه را فراملیتی عنوان کرده و گفته سوریه خاکریز اول ایران است.

*برادر یکی از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری یازدهم در سفر به کرمانشاه با یکی از سران اهل حق دیدار کرده است. گفتگوهای این جلسه حول محور چگونگی حمایت اهل حق از این کاندیدا در انتخابات یازدهم بوده است.

 *محمد رضا باهنر در گفتگو با برخی چهره های سیاسی معتقد است گزینه مطلوب برای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری علی اکبر ناطق نوری است. وی تصریح کرده در صورتی که ناطق نوری نیاید علی لاریجانی می تواند گزینه مناسبی برای ریاست جمهوری باشد.

*یکی از عناصر مطبوعاتی حلقه انحراف که اخیرا بحث اعطای مدال لیاقت به دکتر صالحی وزیر امور خارجه را به خاطر برپایی اجلاس غیر متعهدها مطرح کرده ،در جمع همکاران خود هدف از طرح این پیشنهاد را فرار از حکم قضایی عنوان کرده و گفته است:" من در صدد هستم با نزدیک شدن به وزیر خارجه، خود را به عنوان گزینه مطلوب برای سفارتخانه ایران در اسپانیا مطرح کنم."

*یکی از نزدیکان مه آفرید خسروی(آریا) درباره ولخرجی های وی از پول بیت المال به مشرق گفت:" یکی از همسران آریا دارای چهار خودرو و چند مستخدم خارجی بود. مه آفرید خسروی در سفر به هنگ کنگ، برای همسر دومش یک سری جواهرآلات به ارزش 15میلیارد تومان خریداری می کند. وی همچنین در سفر به جزایر تفریحی یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا از بالگردهای اختصاصی استفاده می کرده است.به گفته این فرد نزدیک به آریا، وی در تهران بیش از 500 دستگاه ساختمان مسکونی ،اداری و تجاری دارد."

*یکی از جلسات انتخاباتی مجمع روحانیون روی پشت بام منزل یکی از نمایندگان سابق مجلس واقع در شمالی ترین نقطه تهران برگزار می شود. اگر چه صاحب منزل، فلسفه تشکیل این جلسه روی پشت بام را فرار از افشای مکالمات عنوان کرده اما یکی از اعضا معتقد است شدت دود قلیان هایی که اعضا با ولع هر چه تمام فرو داده و سپس بیرون می دهند مانع از برگزاری جلسه در فضای سرپوشیده می شود.

*شنیده ایم دکتر علی اکبر ولایتی به درخواست برخی پزشکان جهت کاندیداتوری در انتخابات سازمان نظام پزشکی جواب رد داده است. گفته می شود اشتغال عمده وقت وی به بحث بیداری اسلامی مانع از پاسخ مثبت به این درخواست بوده است.

*برادرزاده یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری ماموریت یافته تا اقدام به شناسایی ساختمان های مناسب برای ستاد انتخاباتی این کاندیدا در شهر تهران نماید.در حال حاضر ستاد مرکزی این کاندیدای انتخابات یازدهم در خیابان آفریقا می باشد.

*اعضای یکی از فرقه های انحرافی که اقدام به تاسیس شرکتی جهت ارتقای سطح دانش، ارتباطات ، بهره برداری و تکامل کارمندان دولتی و شرکت های خصوصی کرده بودند به اتهام جعل ، کلاهبرداری و فریب بازداشت شده اند. مدیر این موسسه که مدرک سیکل دارد خود را دکتر معرفی کرده و با مدیر عامل یکی از بانک ها مبلغ 900 میلیون تومان جهت ارتقای سطح دانش کارمندان امضا کرده است. مدیر این شرکت مدعی ارتباط با موجودات غیر ارگانیک(اجنه) هم بوده است.

 *یکی از شاعران حامی فتنه که اتهامات سخیفی را علیه بسیج در سال 88 در قالب شعر منتشر کرده بود، اخیرا در یکی از مراکز فرهنگی وابسته به مدیریت شهری به کار گرفته شده است. وی روزهای سه شنبه نشست شعر و ترانه برگزار می کند و این جلسه را تبدیل به پاتوق تبلیغات انتخاباتی نموده است.

  *زندگینامه یکی از وزرای اسبق به صورت غیر قانونی منتشر و به صورت محدود توزیع شده است. این کتاب شامل سه بخش زندگینامه، خاطرات و دیدگاه های وی در بخش صنعت و مدیریت کشور به ویژه دولت دهم است.این فرد که در دولت دهم مسوولیت دارد نقدهای جدی و محکمی بر نحوه انتخاب مدیران در دولت دهم دارد.

* فیلم موهن از سوی تری جونز، کشیش ضد اسلام اهل فلوریدای آمریکا، منتشر شده که اعلام کرده‌ است انتشار این فیلم  به مناسبت سالگرد حملات یازده سپتامبر صورت گرفته است.در این فیلم دوساعته، شخصیت ارزشمند پیامبر اکرم (ص) به طنز گرفته شده و این چهره پاک، فردی ترسیم شده‌ است که گناهان بسیاری مرتکب می‌شود.  «سَم باسیل»، نویسنده و کارگردان این فیلم، که «برائت از مسلمانان» نام دارد یک یهودی آمریکایی اهل کالیفرنیا و شاغل در بخش مستغلات است، اما پخش و توزیع فیلم را تری جونز برعهده دارد.سم باسیل که هم‌اینک در مخفیگاه به‌ سر می‌برد به «وال‌ استریت جورنال» گفته‌ است که «بیش از ۱۰۰ یهودی با اعطای ۵ میلیون دلار» در تأمین مالی این فیلم کمک کرده‌اند و این فیلم با شرکت ۶۰ هنرپیشه و ۴۵ نفر پشت صحنه در سه ماه ساخته شده‌ است. این فیلم موهن که با دو نام "برائت از مسلمانان" و "زندگی محمد[ص] رسول اسلام"معرفی شده یک فیلم یک فیلم آماتوری به کارگردانی «سام باسیل» است و حاوی صحنه‌ها و توهین‌هایی به پیامبر اکرم(ص) است که زبان از بیان آنها شرم می‌کند. این فیلم با صحنه‌هایی از حملات گروه‌های تندرو به یک داروخانه مربوط به پزشکی قبطی در مصر آغاز می‏شود. در این صحنه چند مسلمان با محاسن بلند با چوب و چماق به داروخانه این پزشک حمله می‏کنند و با حمله ناجوانمردانه به همسر وی، مغازه اش را ویران می کنند؛ اما پلیس مصر تنها نظاره گر این حادثه است. فیلم پس از این بخش، به حیات پیامبر اعظم(ص) در صدر اسلام منتقل می‌شود و با پخش صحنه های مبتذل (که از بیان آنها معذوریم)، علاوه بر توهین به پیامبر اکرم(ص)، دین اسلام را به عنوان "سرطان" و مسلمانان را افرادی خشن، عقب مانده و طرفدار خونریزی نشان می دهد.در این فیلم نقش پیامبر(ص) را یک بازیگر آمریکایی با رفتاری کمدی و توهین‌آمیز بازی می‌کند و در آن تلاش شده است تا نزول وحی بر پیامبر(ص) را دروغ معرفی کند.کلین که گفته می‌شود مشاور فیلم‌نامه بوده است، می‌گوید " بعد از یازده سپتامبر من به دنبال تروریست‌ها گشتم و آن ها را نیز پیدا کردم، خیلی آسان بود. سام باسیل درباره من تحقیق کرد و به سراغ من آمد. مسیحیان خاور‌میانه و جوامع یهودی به من اعتماد دارند. او در صفحه فیس بوک خود در سال 2011 نوشت: ما با اسلام در حال جنگ هستیم، این جنگ تا پای مرگ ادامه دارد و ما باید آماده باشیم".

کیهان

  *سعد الله زارعی: واکنش اجتماعی مسلمانان که این روزها در جای جای جهان اسلام به چشم می خورد بسیار لازم است. این واکنش اجتماعی باید با اقدامات برنامه ریزی شده و منسجم در سطوح کشورها تکمیل شوند تا اهانت به مقدسات اسلامی ریشه کن گردد. در این بین جمهوری اسلامی می تواند نقش ویژه ای ایفا کند و از ظرفیت به میدان آمده موجود برای ایجاد ارتباط فعال بین مراکز و گروههای اسلامی برای در میدان نگهداشتن آن تا رسیدن به نتیجه، استفاده نماید.

  *خبرگزاری رویتر و روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال پیش از این (روز سه شنبه) تاکید کردند که «بیش از یکصد یهودی آمریکایی با اعطای 5 میلیون دلار در ساخت فیلم مورد اعتراض که کارگردان آن آمریکایی- اسرائیلی است مشارکت کرده اند». گفتنی است دولت های آمریکایی و اروپایی در حالی که تردید در افسانه هولوکاست را جرم مستوجب تنبیه و مجازات و تعقیب می دانند و با تردیدکنندگان ولو در حد متخصصان تاریخ به شدت برخورد می کنند، در موارد اهانت علنی به مقدسات اسلامی ادعا می کنند این مسئله مربوط به آزادی بیان می شود و آنها نمی توانند آزادی بیان را محدود کنند.

     *روزنامه اردوزبان انقلاب چاپ دهلی نو ضمن درج خبر فوق نوشت: آمریکا به شکل محرمانه از حزب مخالف مان موهان سینگ حمایت می کند. از زمانی که نخست وزیر هند تصمیم خود را برای حضور در اجلاس غیرمتعهدها در تهران اعلام کرد رسانه های غربی که تحت تاثیر دولت های آمریکا و اسرائیل قرار دارند به وی توصیه کردند از انجام این سفر خودداری کند و این دیدار را برای هند غیرمفید و مضر توصیف کردند.

   حدید نیوز

  *حدید نیوز نوشت: شنیده شده انتشار این تصاویر( تصاویری از بی حجابی و بد حجابی که این سایت منتشر نموده) باعث جلوگیری از ورود زنان به استادیوم آزادی برای بازی دوم والیبال ایران ژاپن شده است.

  *«صولت مرتضوی»،معاون سیاسی وزیرکشور و رئیس ستاد انتخابات به عنوان استاندار خوزستان معرفی و آغاز بکار خواهد کرد. همچنین از محمد جعفر بهداد به عنوان جانشین مرتضوی در معاونت سیاسی وزارت کشور نام برده می شود.

  *گویا میزان نارضایتی از ستاره‌های فوتبال آنقدر زیاد است که حتی مدیران فدراسیون هم اعتقاد دارند تیم ملی باید جوان‌تر شود. آنها به ۵ بازی آخر تیم ملی در برابر ازبکستان، قطر، اردن، تونس و لبنان استناد می‌کنند و بازی ضعیف بازیکنان را دلیلی برای شروع تغییرات در ترکیب تیم ملی می‌دانند. باید منتظر واکنش کارلوس کی‌روش هم بود. مشخص نیست او پیشنهاد مدیران فدراسیون را نوعی دخالت در کارش تلقی می‌کند یا آن را چراغ سبزی برای شروع یک رنسانس در ترکیب تیم می‌داند.

محدوده: استر نام ملکه یهودی خشایارشا است که با تلاش او و مردخای عمویش، پادشاه اختیار مردم ایران زمین را برای دو روز به آنها سپرد تا به فرمان استر حدود 75 هزار ایرانی کشته شدند. در زمانی که سرزمین پهناور ایران در حدود 800 هزار نفر جمعیت داشت قتل این تعداد از مردم این سرزمین (نزدیک به 10 درصد) بسیار وحشتناک می‌نماید.قتل ایرانیان از زبان خود یهودیان در تورات آمده است.حال نکته اینجا است که مقبره ای برای این دو نفر (مردخای و اِستر) در همدان است که تا چندی پیش نام زیارتگاه بر تابلوی سردر آن نقش بسته بود که به همت دانشجویان و فعالان استان این عبارت از آن پاک شد؛ ولی متأسفانه هنوز مدرسه ای در خیابان سی تیر تهران به نام این دشمنان قطعی ایران و ایرانی وجود دارد که باید فکری برای آن بشود.

 بصیرت

  *پایگاه اینترنتی جروزالم‌پست 15 سپتامبر 2012 (25شهریور) در مقاله‌ای به اختلاف‌نظر میان صهیونیست‌ها در مورد حمله نظامی به تأسیسات هسته‌ای ایران و بحران اجتماعی در میان ساکنان فلسطین اشغالی پرداخت و نوشت: تقریباً نیمی از یهودیان اسرائیل (46 درصد) گزارش دادند که در حوزه اقتصاد، احساس ناامنی می‌کنند. به‌طور کلی، یهودیان اسرائیل از عملکرد دولت ناراضی هستند. 81 درصد نیز معتقدند دولت در کاهش شکاف‌های اجتماعی ناکام بوده است و 78 درصد نیز معتقدند دولت به نگرانی‌ها و دغدغه‌های عمومی بی‌توجه است و 68 درصد نیز دولت را در مقابله با جرایم و جنایات، ناتوان توصیف کردند.

 *  منابع موثق تأکید کردند فیلم آمریکایی اهانت‌آمیز به ساحت مبارک پیامبر اعظم(ص) با حمایت مالی مؤسسه قطری «النور القابضه» ساخته شده است. در تصویری که کاربران در اینترنت منتشر کرده‌اند، «یوسف قرضاوی» مفتی شناخته‌شده اهل تسنن مقیم قطر، در میان رئیس مؤسسه قطری «النور القابضه» و «باری اوزبورن»، تهیه‌کننده فیلم توهین‌آمیز به ساحت پیامبر اکرم (ص) دیده می‌شود!

   *  سخنان هفته گذشته محمد خاتمی در دیدار با دانشجویان باعث عصبانیت عنصر خاکستری اصلاحات شده به گونه‌ای که وی در جلسه اصلاح‌طلبان، به‌صراحت خاتمی را مردی ترسو خطاب کرد و گفت: «این آقا خط‌کش برداشته و می‌خواهد بین ما خط‌کشی و مرزبندی کند. مگر این‌هایی که به خیابان آمدند با اشاره غیر از من و تو به میدان آمدند که حالا می‌خواهید بین طرفداران ما مرزبندی کنید؟ من در عقل کسی که این حرف‌ها را زده شک می‌کنم.»!

    *روزنامه لس آنجلس تایمز در گزارشی نوشت: به رغم آنچه دولت اوباما سخت ترین تحریم های تحمیل شده علیه ایران می خواند، تهران راه هایی قانونی برای فروش نفت به مشتریان آسیایی خود یافته است.

جمهوری اسلامی:

* حضور مهمانداران محجبه در هواپیماهای مصری آزاد اعلام شد. این اقدام که با حکم وزیر راه و هواپیمائی مصر صورت گرفته، با تلاش اتحادیه میهمانداران مصر به نتیجه رسید. منابع خبری مصر اعلام کردند سمیر امبابی وزیر راه و هواپیمائی مصر بعد از مذاکره با نمایندگان اتحادیه مهمانداران اعلام کرد مهمانداران می‌توانند درحال انجام خدمات مهمانداری محجبه باشند.

* شیخ یوسف قرضاوی، در پیغام محرمانه‌ای خطاب به شیخ "احمد حسون" مفتی سوریه گفت: اگر از سوریه خارج شوی و به جمع مخالفان حکومت بپیوندی، به عنوان "امیرالمؤمنین" با تو بیعت خواهیم کرد. شیخ احمد حسون، پیشنهاد قرضاوی را رد کرد و در پاسخ به پیغام او گفت: من درحال حاضر در سوریه "امیرالمؤمنین" هستم، اگر خارج شوم به "مزدور" و "جاسوس" تبدیل خواهم شد. تروریست‌های مسلح سوریه چندی پیش "احمد" فرزند شیخ "احمد حسون" را به قتل رساندند.

روزنامه وطن امروز: نیکزاد و صالحی تکذیب کردند.در حالی‌که گمانه‌زنی‌ها برای کاندیداتوری برخی چهره‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم از مدت‌ها قبل آغاز شده، طی چند روز اخیر 2 نفر از این چهره‌ها کاندیداتوری خود را تکذیب کردند.

 ندای انقلاب

  * فیلم موهن آمریکایی-اسرائیلی در حالی در فضای مجازی منتشر می شود که رسانه های غربی استانداردهای دوگانه ای را در دفاع از انتشار این فیلم دنبال می کنند.به طوریکه علیرغم جریحه دار شدن احساسات یک میلیارد و نیم مسلمان در سراسر جهان، همچنان شاهد انتشار فیلم موهن آمریکایی در فضای مجازی هستیم!به عنوان نمونه، سایت یوتیوب چندی پیش فیلم مستند ندای انقلاب در خصوص فعالیت های سیاسی و تبلیغی بهائیان  شهر شیراز را به دلیل «مغایرت با قوانین یوتیوب» و درخواست «کاربران» از دسترس خارج کرد اما در قبال انتشار گسترده فیلم موهن آمریکایی همچنان مشغول به ارائه خدمات است.

  *روزنامه‌ اصلاح‌طلب اعتماد در شماره ۲۳ شهریور ماه در گفت‌وگویی با "محمود دولت‌آبادی" از اعضای کانون غیرقانونی نویسندگان به تعریف و تمجید از "غلامحسین ساعدی"، نویسنده وابسته به گروهک منافقین، پرداخته است.

  *ساخت فیلمی با موضوع توهین و تخریب جایگاه رفیع و عالی پیامبر رحمت صلی الله علیه و آله که در نوع خود بی سابقه و البته بسیار مبتدی از لحاظ ساخت، در این شرایط و زمان می تواند دارای پیام هایی باشد.

  *نکته قابل توجه که در کشته شدن سفیر آمریکا در رسانه ها مغفول ماند این است که همان گروهی سفیر را به قتل رساندند که معمر قذافی را کشتند!  از سوی دیگر پرداختن موضوع کشته شدن سفیر آمریکا و مظلوم نمایی رسانه های آمریکایی به این موضوع می تواند باعث تهییج مردم این کشور شود تا خواهان برخورد دولت آمریکا با مسببان قتل سفیر در لیبی باشد. و این موضوع باعث افزایش محبوبیت جمهوری خواهان شود که خواهان برخورد های عملی با دشمنان آمریکا هستند. انتشار این فیلم در سالگرد ۱۱ سپتامبر می تواند نشانگر یک موضوع باشد و آن این است که آمریکا و صهیونیسم به دنبال آن هستند تا ۱۱ سپتامبر را سالروز مبارزه با اسلام و تداعی خشونت مسلمانان در ذهن مردم غرب داشته باشند.

ایران هسته ای:   نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت باید آژانس انتظارات و نگرانی های ایران را مورد توجه قرار دهد. سلطانیه افزود: «احتمالا هفته جاری در این خصوص به یک جمع بندی خواهیم رسید و این موضوع را اعلام خواهیم کرد».

وطن امروز: فرید زکریا، «نظریه‌پرداز نورئالیسم تهاجمی» اذعان کرده است که برنامه هسته‌ای ایران در بین مردم این کشور محبوب است و حمله به تاسیسات هسته‌ای، این محبوبیت را افزایش نیز خواهد داد.

خبر انلاین

  *یک کارشناس مسائل آمریکا می گوید: تخمین زده می شود که امسال در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بین 1000 تا 2000 میلیون دلار افزایش وجود داشته باشند.

   *دادکان: اگر رئیس فدراسیون بودم یک سال لیگ را تعطیل می‌کردم/ بازیکنانی که بیش از ۱۰۰ میلیون نمی‌ارزند را اشباع کرده‌اند

تابناک: رسانه اسرائیلی «آروتز شوا»، با استناد به گزارشی از رویترز، مدعی شد، هرچند ایران در فشار تحریم‌ها از سوی غرب قرار گرفته، راه جدید و زیرکانه‌ای برای دور زدن تحریم‌ها و فروش نفت خود یافته است.

اشراف

  *شورای روابط خارجی یک اندیشکده آمریکایی در مقاله‌ای آورده است که با اشاره به سابقه روابط نامناسب و جوّ بی‌اعتمادی بین ایران و آمریکا به موضوع احتمال دستیابی به توافقی دیپلماتیک در مورد برنامه هسته‌ای ایران پرداخت.

  *اندیشکده «رند» : اقدام نظامی علیه ایران خطرات و پیامدهای راهبردی بلندمدتی در پی دارد.

رجانیوز

   * سید کمیل باقرزاده: در شرایط خطیر منطقه‏ای و بین‏المللی کنونی، این شناخت از نزدیک و معرفت مباشر سبب شده است دبیر کل حزب الله نقش حساس و پراهمیتی در انتقال معارف و مواضع انقلاب اسلامی از منبع پیام (رهبر انقلاب اسلامی) به افکار عمومی منطقه‏ای و جهانی برعهده بگیرد؛ به طوری که با مقارنه و تطبیق میان رؤوس محورهای بیانات رهبر انقلاب اسلامی و دبیر کل حزب الله لبنان می‏توان نکات مهم و مفیدی را استنتاج کرد. در واقع چنین به نظر می‏رسد که این رهبر دلاور و مؤمن عربی(2)  با استفاده حداکثری از شخصیت رسانه‏ای جذاب و غیرقابل مناقشه خود، یک‏تنه نقشی به اندازه چندین بنگاه رسانه‏ایِ حرفه‏ای، در معرفی صحیح چهره حقیقی انقلاب و تبلیغ و شرح و تفسیر بیانات مقام معظم رهبری ایفا می‏کند.

 باشگاه خبرنگاران جوان

  *کامران باقری‌لنکرانی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، ضمن رد خبر کناره‌گیری‌اش از سخنگویی و عضویت در شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی، درباره شائبه‌هایی که برخی رسانه‌ها پیرامون انشقاق و دو شاخه شدن جبهه پایداری مطرح کرده بودند، گفت: خبر انشقاق و دو شاخه شدن جبهه پایداری حرف عجیب و غریبی است که صحت ندارد و آن را تکذیب می‌کنم.

آریا

خبرگزاری آریا متعلق به امیر محبیان گزارش داد: شاخه قم راهش را از شاخه تهران جبهه پایداری جدا کرده است/ کاندیدای شاخه قم حدادعادل و کاندیدای شاخه تهران، الهام است.این خبرگزاری در چندین مصاحبه جداگانه بر این جدایی اصرار ورزیده است.

  *حمید رسایی در گفتگو با آریا:کاندیدا شدن حق قانونی و سیاسی هاشمی است .کاندیدا شدن حق قانونی و سیاسی  هاشمی رفسنجانی است ایشان با حضورش می تواند از میزان مقبولیت افکار و نظرات خودشان در جامعه ارزیابی دقیق تری پیدا کنند.

نسیم

  *' عماد عطیه '، عضو ارشد حزب اتحاد ملی مصر در گفتگو با «نسیم»: اعزام ناوهای جنگی آمریکا به لیبی تعجب‌آور و ناشی از خوی استکباری این کشور است/ آمریکا با این اقدامات نمی‌تواند بحران ناشی از توهین به پیامبر اسلام را حل کند عطیه همچنین خواستار فشار به آمریکا برای خارج کردن ناوهای جنگی این کشور از منطقه شد.

  *شبکه 'سی‌بی‌اس' آمریکا در خبری اعلام کرد؛ فیلمساز آمریکایی مظنون به ساخت فیلم موهن علیه اسلام در شهر لس‌آنجلس آمریکا بازداشت شده است/ جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نشده است

   *باراک اوباما، شب گذشته ضمن مخالفت با تعیین ضرب‌الاجل برای برنامه اتمی ایران گفت: هیچ رهبری در دنیا شرایطی در قبال این موضوع تعیین نمی‌کند که دستانش را بندد/ هیچ اختلافی بین آمریکا و اسرائیل در قبال موضوع ایران نیست/ خط قرمز ما دستیابی تهران به سلاح اتمی استچکیده

   *آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی اعلام کرد؛ با وجود تحریم‌های اتحادیه اروپا بر علیه ایران، تقاضا برای نفت این کشور همچنان در حال افزایش است/ صادرات نفت ایران در ماه آگوست 1.1 میلیون بشکه در روز رسیده در حالی که این رقم در ماه ژوئیه 930 هزار بشکه در روز بوده است.

جام نیوز

  *توهین بی بی سی به مسلمانان:بی بی سی: اینها به جوانانی می مانند که هیجان و ماجراجویی به اینجایشان کشانده است و برایشان فرقی نمی کند که بر سر نتیجه مسابقه فوتبال سنگ پرانی می کنند یا توهین به پیامبرشان؟!!! 

  *هشتاد درصد از عوامل و بازیگران فیلم توهین آمیز به ساحت پیامبر گرامی اسلام(ص) با انتشار بیانیه ای از طریق سی.ان.ان(CNN)، این فیلم را محکوم کردند و مدعی شدند که فریب کارگردان را خورده اند

فاطر نیوز

  *صادق زیباکلام می‌گوید: «از 100 نفری که به خاتمی در 24 خرداد 92 رای می‌دهند، 10 نفرشان هم حاضر نیستند به ناطق‌نوری رای دهند. این اختلاف را باید چهره‌های اصلاح‌طلب و روزنامه‌نگاران و مطبوعات پر کنندصادق زیباکلام نظرات جالبی درباره رضاشاه، انگلیس،‌ آمریکا، هاشمی، خاتمی‌، احمدی‌نژاد، مشایی و … دارد.هم با رضاشاه مخالف است هم موافق، انگلیس و دولتش را می‌ستاید، آمریکا را دشمن ایران نمی‌داند و آرزو می‌کند «ای کاش خیلی از وجوه جمهوری اسلامی ایران بتواند مثل آمریکا شود».از یک‌طرف هاشمی را ذاتاً و بنیاداً اصلاح‌طلب می‌داند و اصلاح‌طلبانی مثل اکبر گنجی و عباس عبدی را به‌خاطر حمله به هاشمی سرزنش می‌کند و از سوی دیگر می‌گوید آزادی بیان برای هاشمی مهم نیست و او هیچ‌وقت پای آزادی نایستاده است.می‌گوید خاتمی از لحاظ کاریزماتیک و شخصیتی «۲۰» است اما در عین حال مدیریت او را «زیر صفر» می‌داند.از «مردانگی احمدی‌نژاد» و حمایت وی از رفقایش تعریف و تمجید می‌کند اما به لحاظ اجرایی وی را فردی مستبد و خودرأی می‌خواند و اینکه مشایی از لفظ «فتنه» استفاده نمی‌کند را هم باارزش تلقی می‌کند.زیباکلام صراحت لهجه عجیبی دارد و آزادانه و راحت و بدون ترس همه عقایدش را ابراز می‌کند، تا جایی که به قول خودش حتی هم‌طیفی‌هایش به خاطر برخی اعتقاداتش به وی اعتراض می‌کنند.او در عین حال از این هم نمی‌ترسد که در مواجهه با رسانه‌های بیگانه، مانند «حزب‌اللهی‌های دو‌آتشه» از جمهوری اسلامی و انقلاب دفاع کند.

  *خاتمی گفته است که نمی خواهم بگویم بین اصلاحات و جنبش سبز باید خط بکشیم اما باید خط کشی هایی برای برخی از جریانات که منحرف و خطرناک هستند، داشته باشیم.او خطاب به دانشجویانی که درباره مواضع او پیرامون شرکت اصلاح‌طلبان ‌در انتخابات سئوال ‌می‌کردند، با ابراز تردید نسبت به وضعیت کشور در انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری گفته است «آیا اجازه شرکت در انتخابات داده می‌شود‌ و آیا تضمین‏‌هایی وجود دارد که همه جریان‏‌ها کاندیدا داشته باشند؟»

بصیرت

   *  سیدمحمد خاتمی به‌تازگی طی دیداری با اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن سیاه‌نمایی و اغراق درخصوص وضعیت حاکم بر دانشگاه‌های کشور، سعی در تطهیر چهره این انجمن و فعال کردن آن‌ها در آستانه انتخابات کرد. خاتمی در این‌باره گفت: «امروزه وضع خوبی در دانشگاه‏ها حاکم نیست! اعمال شیوه‏های پلیسی، تحمیل فضای پادگانی بر دانشگاه، تحقیر استاد و دانشجو، به‌کارگیری روش‌های خاص برای امتیازدادن بیجا یا محدودیت ایجادکردن‏ها برای تحصیلات نسل ما به‌خصوص تحصیلات تکمیلی؛ این‌ها مسائلی است که با هیچ‌کدام از معیارهای انقلاب ما و معیارهای مصلحت مملکت ما سازگار نیست.»!

   *  برخی رسانه‌های حلقه انحرافی ضمن پرداختن به روش‌های جدید جوامع غربی برای اندیشه و تفکر نوجوانان(!) نسل چهارم انقلاب را نسل سوخته حقیقی عنوان می‌کنند. این رسانه‌ها همچنین اعتراض جوانان دهه 60 و 50 به نسل چهارمی‌ها را عدم آگاهی از نیازهای امروز آن‌ها توصیف می‌کنند!

   *  شبکه خبری سی‌ان‌ان به‌تازگی مستندی با عنوان«i-Revolution» تولید کرده که در آن استفاده شدید رژیم سرکوب‌گر منامه از خشونت و وحشیگری آن‌ها در مقابله با اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم بحرین را به تصویر کشیده بود؛ اما پخش این مستند به دستور مدیر این شبکه به بهانه ملاحظات صرفاً تحریریه‌ای[!] ممنوع شده استبه نوشته گاردین، وابستگی مالی این شبکه به حکومت بحرین دلیل اصلی این اقدام سی‌ان‌ان است.

   *  گزارش‌ها حاکی از آن است که بخش زنان موساد با استخدام زنان یهودی و عرب مسلمان با مزایا و حقوق بالا، آن ها را به همکاری با نیروهای اطلاعاتی سوق می دهد تا افرادی را در خارج از مرزهای این رژیم مورد هدف قرار دهند. گفته می‌شود موساد از فاحشه‌های مغربی برای دستیابی به اطلاعات و فعالیت‌های جاسوسی و انجام عملیات مهم بهره می‌گیرد و این در حالی است که گاهی خود این افراد نیز نمی‌دانند که برای این سازمان کار می‌کنند.

 وبلاگمحمد جواد روح

  *یادداشتی از سعید حجاریان (اختصاصی): از این تعلیق تا آن تعلیق:نمی‏ دانم تاکنون حالت تعلیق به شما دست داده است یا نه؟ حالتی برزخی، معلّق بین آسمان و زمین. ماندن در اغما. حالتی بین مرگ و زندگی. حالت سرگشتگی(disorientation). من گمان دارم ما داریم به این سمت پیش می‏ رویم. یعنی نه به صورت فردی، بلکه به گونه‏ ای اجتماعی. امّا به گمانِ من، اساسا وقتی گزینه ‏ای نداری، «این کنم یا آن کنم» نیست «چه کنم چه کنم» است. «چه کنم چه کنم» ناشی از اضطرار است. یعنی آدم مضطر به «چه کنم چه کنم» می ‏افتد و آدمِ مختار به «این کنم یا آن کنم».

شبکه ایران

  *مجلسیان استیضاح وزیر صنعت ، معدن و تجارت را کلید زدند

  *عبدالرضا داوری در گفتگو با شبکه ایران: مدل پوتین - مدودوف ، برنامه هاشمی رفسنجانی در دولت ششم بود که توانست با انتقال نقش مدودوف به سید محمد خاتمی ، تداوم برنامه ها و حاکمیت خود را در دولت هفتم و هشتم تثبیت کند.

خبرگزاری فارس

  *«دریاقلی» جای پطروس دروغین را در کتاب‌های درسی گرفت ماجرا و داستان «دریاقلی سورانی» پس از سالها تاخیر از سال جدید تحصیلی وارد کتاب‌های درسی پایه ششم ابتدایی شد.

فاطر نیوز

  *منابع مطلع در دانشگاه آزاد اعلام کردند که حقوق مهدی هاشمی رفسنجانی قطع نشده است.

  *آیت الله جوادی آملی:حداقل دینداری در دانشگاه‌ها جداسازی دختران و پسران است

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار