تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۲۵۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ناهماهنگی بین مسئولین برای جابجایی بنکداران از هسته مرکزی شهر
مردم منتظر حل معضل بنکداران نباشند! / چه‌دست‌هایی در پس پرده مانع می شوند؟
سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان می گوید: «دکتر حجازی استاندار خوزستان گفته اند تا این محل اولی پر نشود این ها نمی توانند به محل دیگری بروند.» پس از آن مجدمی به نقل از یکی از مدیران شهری می گوید: «برای ما مهم نیست که حتماً بنکداران به جایی که اول ما مشخص کردیم، بروند.» / استاندار خوزستان -شخص اول اجرایی استان - که از قضا یک سال و اندی است پس از انحلال شورای شهر ، به عنوان قائم مقام اختیار شهرداری را نیز در اختیار دارد...
ترافیک ایجاد شده از سوی بنکداران در هسته مرکزی شهر اهواز

خوزنیوز: برای کاری مجبور می شوم با خودرو به خیابان شهید وکیلی بروم،  از خیابان آزادگان (24 متری) که وارد خیابان وکیلی می شوم، یکی دو چهار راه را که رد می کنم، بیشتر از 20 دقیقه پشت سر یک کامیون معطل می مانم، چون دو وانت سایپا خوب پارک نکرده اند و تا راننده یکی از آنها پیدا شود و جابجا شود، من و چند نفر دیگر - که بیشتر از من عجله دارند و از بوق های ممتدشان عصبانیت عیان است- مجبوریم به خودمان فحش  بدهیم که چرا گذرمان به اینجا افتاده. هنوز از خان اولی رد نشده ایم که دوباره یک موتور سه چرخه که دارد نوشابه بار می زند پنج دقیقه معطلمان می کند. وقتی هم محترمانه می خواهم جابجا شود، حرف درشت می شنوم. تازه وقتی که به مقصد می رسم دردسر تازه شروع می شود. بگرد دنبال جای پارک. تک و توک جای خالی  هم که پیدا می شود با گذاشتن یک صندلی، چارپایه و یا ... برای مغازه و مغازه دار محترم رزرو شده. گفتن بقیه ماجرا هم دردی از من و شما دوا نمی کند.

سالهاست من، امثال من و جمعیت یک میلیون و پانصد هزار نفری اهواز می سوزیم و می سازیم. شاید این همان زخمی باشد که روح اهواز را آهسته می خورد و می تراشد.

اینقدر این ماجرا در رسانه ها، صدا، سیما و ... مطرح شده است که حتی کودکان اهوازی هم از این ماجرا مطلعند! حضور بنکدران و برخی اصناف دیگر اهواز در هسته مرکزی شهر  به دلیل ماهیت کارشان باعث ترافیک و مختل شدن رفت و آمد - و بسیار موارد دیگر که در این مقال نمی گنجد – شده است. 

صدای مردم درآمد، مسئول به فکر افتادند، جایی را در بیرون شهر در نظر گرفتند، مجموعه ای برای بنکداران احداث شد، همه چیز آمده بود که بنکداران بار سفر ببندند و بروند و مردم نفس راحتی بکشند.  بعضی ها رفتند. اما بعضی ماندند و ماجرا از اینجا شروع شد و سالهاست که می گذرد. دلیل پشت دلیل، توجیه پشت توجیه، بهانه پشت بهانه. و زمان به نفع بعضی و ضرر مردم سپری شد.

این اواخر یکی از مسئولین در جلسه ای رسمی اظهار داشت که یکی از همین معترضان که جا در مرکز شهر خوش کرده اند ،خودش چند قطعه زمین در مجتمع بنکداران خریده است و چند واحد از آنها را هم اجاره داده است، آن وقت در جلسات اعتراض می کند و حاضر نیست از مرکز شهر جابجا شود.


***

استاندار : بهانه ای نیست بنکداران جابجا شوند.
فرماندار: فقط همین چند روز و ساعت را وقت دارید و گرنه پلمپ می شوید.
شهرداری: آخرین مهلت است، تعطیل کنید.
مدیرعاملِ ... : ...  مدیرِ ... : ... مسئولِ ... : ....

ما و شما از این حرف ها زیاد شنیده ایم. چند سال است.

سختی ماجرا و آنجا که برای برای من شهروند عادی قابل هضم نیست  این است که این قانونی که لبه اش برای من و امثال من از تیغ هم تیز تر است، چطور است که پس از سالها نتوانسته  این معضل - که کم از بحران هم ندارد- را حل کند.

قانون ضعیف است؟ قانون ناقص است؟ مجری قانون تعلل می کند؟ دوستان بنکدار اهوازی محق اند یا ...

ترافیک ایجاد شده از سوی بنکداران در هسته مرکزی شهر اهواز


به گزارش خوزنیوز، اخیراً رادیوی مرکز خوزستان در برنامه ای تحت عنوان موج مثبت به بررسی پدیده حضور بنکداران در مرکز شهر اهواز  و قدرت نمایی آنها با وجود مصوبات و قوانین که همگی دال بر لزوم خروج آنها از مرکز شهر دارند، پرداخت.

این برنامه در دل خود چند گفت و گو دارد که نکاتی که شاید برای اولین بار است که برخی مسئولین به آن اذعان می کنند:

اول: سرهنگ مجدمی، سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان می گوید: «دکتر حجازی استاندار خوزستان گفته اند تا این محل اولی پر نشود این ها نمی توانند به محل دیگری بروند. پس این ها مخیر نیستند و باید همین محل را انتخاب کنند.»

پس از آن مجدمی  به نقل از یکی از مدیران شهری می گوید: «برای ما مهم نیست که حتماً بنکداران به جایی که اول ما مشخص کردیم،  بروند.»

دو نظر متفاوت؛ استاندار خوزستان -شخص اول اجرایی استان - که از قضا یک سال و اندی است پس از انحلال شورای شهر ، به عنوان قائم مقام اختیار شهرداری را نیز در  اختیار دارد، می گوید باید حتما به مجتمع فعلی بنکداران بروند، از این سو مدیریت شهری که به نوعی بازوی اجرایی استاندار محسوب می شود  سخن دیگری می گوید.

این مسئله اگر نخواهیم حمل بر چیز دیگری بکنیم، باید بگوییم که تشتت ، ناهماهنگی و نداشتن تصمیم واحد بین مسئولینی که قرار است این جابجایی را انجام بدهند وجود دارد.

دوم: ولی ا... فتاحی معاون دادستان عمومي و انقلاب اهواز در این گفت و گو می گوید: «شهرداری طبق قانون می تواند از مشاغلی که ایجاد مزاحمت می کنند و ایجاد آلودگی می کنند، این مشاغل را تعطیل کند و یا انتقال بدهد و یا پلمپ بزند. قانون این اختیار و این تکلیف را برای شهرداری مقرر کرده که این کار را بکند... الآن هم اگر اراده کنند، می توانیم نیروی به انتظامی بگوئیم که شما در معیت این ها باشید تا جرمی و بی نظمی ایجاد نشود و آنها وظیفه قانونی خودشان را انجام دهند ... ببینید قانون وظائف را مشخص می کند. بنابراین باید پرسید که چرا حکم را شهرداری اجرا نمی کند؟ الآن شهر جوابگوی ترافیک نیست. بنابراین اگر آنها آمدند ما هم کمک شان می کنیم. تا معضل حل شود... اینها شرعاً و عرفاً مسئولند که معضل را حل کنند.»

آنها که مقداری با مسائل اداری و اجرایی آشنایی دارند به خوبی می دانند این نوع حمایت و پیگیری داوطلبانه دستگاه قضا - اگر نگوییم بی نظیر- کم نظیر است. شهرداری و سایر نهادهای شهری برای پلمپ یک مکان باید پیگیری های زیادی را انجام دهند تا بتوانند حکم قضایی دریافت کنند.

حال مسئولین و متولیان امر برای تاخیر خود در اجرای قانون و انتقال بنکداران و مشاغل هسته مرکزی شهر به محل در نظر گرفته شده  چه توجیهی می توانند داشته باشند.

سوم: جعفر حجازی که سه ماه از پنجمین سال صدارت او بر استانداری خوزستان می گذرد باید در این مورد به مردم خوزستان پاسخگو باشد. استاندار بر طبق وظیفه ذاتی خود - پاسخگو بودن به شهروندان- می بایست به طور شفاف بگوید که چه فرد و افرادی مستقیم و یا غیر مستقیم در این مسیر سنگ اندازی می کنند.

گرچه مردم از خود می پرسند دولت و نماینده وی در خوزستان که توانایی حل مشکلی در این سطح را ندارد چگونه می تواند در استان منشاء تحول باشد.


چهارم: مسائل و مواردی دیگری در ارتباط با پشت پرده این مسئله در بین مردم و کارشناسان مطرح می شود که بدلیل نداشتن استدلال حقوقی ذکر نمی شود.


***

فایل صوتی و متن کامل برنامه موج مثبت  که صبح روز دوشنبه سوم مهرماه سال جاری از صدای مرکز خوزستان پخش شد و بررسی این معضل می پردازد جهت اطلاع و قضاوت خوانندگان خوزنیوز در زیر می آید:




مجری: طی دو جلسه در روزهای 18/10/1382 و 21/12/1382 طبق بند 2 ماده 55 قانون شهرداری ها مصوب شد که بنکداران از اهواز به خارج از شهرمنتقل شده و محل کارشان در هسته مرکزی در شهر اهواز تعطیل شود.
گفت وگوهای زیادی در این رابطه مطرح شد و برخی از آنها گله ها و شکایت و حرفهای خاص خودشان را داشتند. علیرغم اینکه مجتمع مجهزی در این رابطه هم ساخته و تجهیز شده اما مرکز شهر را ترک نکرده و مردم را با مشکلات گسترده ای مواجه کرده اند. در این رابطه همه مسئولینی را که با آنها صحبت شد اعم از استاندار،راهنمائی و رانندگی،فرمانداری و ... همگی متفق القول بودند که بنکداران باید شهر را ترک کنند. این به نفع مردم و به نفع بنکداران است. اما علیرغم این ها ملاحظه می شود که بنکداران سرجای خودشان هستند!

گفت وگو با عباس وکیلی مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اهواز

مجری: آقای وکیلی شما به عنوان مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری اهواز از کی با خبر شدید که قرار است بنکداران جابجا شوند؟

وکیلی: بحث انتقال بنکداران از سال 1371 مطرح شد و مقدمات کار چیده شد . همزمان با انتقال آهن فروشان و در سال های اخیر هم ناحیه ای مشخص شد در شرق اهواز و 50 هکتار زمین توسط بخش خصوصی قطعه بندی و 720 پلاک پیش بینی شد برای 620 ساختمان و 100 واحد برای خدمات جانبی ، از این تعداد حدود 359 پلاک به بنکداران واگذار شده ودر حال ساخت و ساز هستند. در این رابطه 253 نفر ازبنکداران آماده انتقال هستند و حدود 104 ساختمان بنکداران هم ساخته شده و انتقال پیدا کرده اند.

مجری:یعنی می گویید برخی از بنکداران به آنجا رفته اند؟

وکیلی: بله! 104 واحد ساخته شده اند و 79 پلاک در حد نازک کاری و در حال کار هستند و 60 پلاک هم در حد سفت کاری و ... به هرصورت همین طور در حال کار هستند.

تلفن یک خانم شهروند: هرچه تماس می گیریم با تاکسی سرویس ها و آژانس های آن منطقه، هیچکدام از آنها حاضر نیستند که بیایند. زیرا که تراکم و ترافیک کامیون ها و وانت ها زیاد است. می خواهیم برویم سرکار مشکل داریم و تا ساعت 2 بعداز نیمه شب ترددشان خیلی زیاد است و حتی ساعت 6 یا 7 صبح که می خواهیم بیدار شویم با زحمت بیدار می شویم. اگر می شود این مشکل ما را بررسی کنند و آن را حل نمایند.

مجری: جناب وکیلی این نمونه ای از تلفن هایی بوده که زیاد هم بوده اند و مشتی است نمونه خروار! می خواهیم بدانیم که علیرغم اینکه این قدر مردم در آزار و اذیت هستند چرا بنکداران که خودشان می دانند محل کارشان در مرکز شهر محل مناسبی نیست و خیلی وسعت کمی در اختیارشان است و رفت و آمد هم برایشان سخت است. اساساً اصرارشان برای ماندن چیست؟

وکیلی: بحث انتقال مشاغل مزاحم و بنکداران یک کار تیمی است. اعم از مقام قضایی، راهنمایی و رانندگی، استانداری، فرمانداری و شهرداری است.

مجری: یعنی به یک توافق گروهی رسیده اند؟

وکیلی: بنکداران خودشان در جلساتی که با مسئولین داشته اند شامل مقام قضایی، راهنمایی رانندگی، استانداری، فرمانداری و شهرداری، موافقت کردند که انتقال پیدا کنند . از این جهت رفته اند و 359 پلاک خریده اند. 104 پلاک آماده شده اند و انتقال یافته اند. البته آنها مسائلی که مطرح می کنند، بحث دوری راه، خدمات محدود سایت جدید و می گویند که به مرور منتقل می شویم. باید توجه داشت که بخشی از کار بر عهده شهرداری است و بخش دیگری بر عهده راهنمایی رانندگی است (با توجه به تردد خودروهای  کامیون و وانت ها).  اینجا تقسیم کاری شده و یک همت گروهی است.

مجری: شما به عنوان مدیرعامل سازمان میادین میوه و ساماندهی صنایع و مشاغل شهر اهواز چکار برای مردم و بنکداران کرده اید؟ با توجه به اینکه مصوب شده در سال 1382که جابجا شوند و می گویید که خودشان هم پذیرفته اند. پس چرا این همه  این قضیه طول کشیده است؟ یعنی از سال 1382 تا حالا که سال 1391 است چه اتفاقی افتاده که اینها منصرف شده اند؟ پشیمان شده اند یا احساس می کنند که اگر به آنجا بروند ضرر می کنند؟ این مساله وقتی از سال 1371 مطرح شده آیا باید بیست ساله یا سی ساله صورت بگیرد؟

وکیلی: بحث مدیریت شهری ما ظرف 13 سال گذشته انسجام خاصی نداشته است زیرا که این ها در سال 1378 آماده انتقال به سایت جدید بودند ولی یکباره کار به وقفه افتاد اما بنظرم الآن که سایت آماده است زمین ها خریداری شده است.

مجری: پس به نظر شما مشکل اصلی نبودن مدیریت منسجم شهری است؟

وکیلی: دقیقاً نبودن منسجم شهری است و تناقضاتی که در بحث مدیریت شهری وجود دارد. شهرداری طبق دستورالعملی که صادر کرده اند بخشی از وظائف را به سازمان میادین انتقال داده اند و سازمان میادین و حدودا 3-4 ماه است که این مساله در دستور کارش است و کل نرم افزارهایش راهم عوض کرده است و بحث انتقال کاسه سرامیک، درودگران، تعمیرکاران و سایر صنوف مزاحم را در دستور کار قرار داد. که صنوف هم گرفتن زمین را در دستور کارشان قرار داده است.  من فکر می کنم یک موجی شروع شده برای انتقال کلیه صنوفی که در شهرها مزاحمت ایجاد می کنند.

مجری: این خیلی خوب است اما بنظر می رسد که ما باید از بنکداران شروع کنیم زیرا که در موقعیت بدی قرار دارند. نه آدم می تواند با خودرو از آنجا بگذرد و نه با پای پیاده. حتی من خودم دیده ام و خواسته ام از آنجا بگذرم خیلی طول کشیده تا از میان کامیون ها و وانت ها و آدم ها و کالاها و جنس هایی که کنار مغازه هایشان گذاشته اند و یک مسیری را مردم باید طی بکنند. حالا حسابش را بکنید کسانی که در آنجا زندگی می کنند چه شرایط سختی را سپری می کنند.

وکیلی: من ضمن تشکر از همه همشهریان خواهش دارم که از ما بخواهند و از ما پیگیر باشند. همین ها مسئولین و ما را وادار به حرکت می کند. برای اینکه شهری تمیز و سالم و شایسته داشته  باشیم. مدیریت شهری این آمادگی را دارد در سال جاری برنامه های مدونی وجود دارد تا صنوف را سازمان میادین ساماندهی کند. اعتبارات آن هم تأمین شده، منتهی خواسته مردم و مسئولین می تواند ضمانت این کار را فراهم نماید.

مجری: من از یکی از خیابان های شهر اهواز که نمی خواهم اسمش را بیاورم، می گذشتم و دیدم که انگار تعداد مکانیکی ها زیاد است و این خیابان یکدست چرب و چیلی است و شکل ظاهری  بسیار بدی دارد و یک خانم نمی تواند براحتی از آن مسیر عبور نماید.


گفت و گو با ولی ا... فتاحی معاون دادستان عمومي و انقلاب اهواز

مجری: آقای فتاحی ! تا امروز که در سال 1391 هستیم ملاحظه می شود علیرغم اینکه در سال 1382 مصوب شده و قرار بوده بنکداران از اهواز خارج شوند هنوز آنها از محل خودشان منتقل نشده اند. از لحاظ قانونی چه اشکالی وجود داشته؟ آیا قانون نتوانسته در این ارتباط به صورت شفاف برخورد کند و یا اینکه شما حکم را صادر کرده اید و دیگر مراجع آن را اجرا نکرده اند؟

فتاحی: قبلاً هم برای شما و شنوندگان عرض کردم که شهرداری طبق قانون می تواند از مشاغلی که ایجاد مزاحمت می کنند و ایجاد آلودگی می کنند، این مشاغل را تعطیل کند و یا انتقال بدهد و یا پلمپ بزند. قانون این اختیار و این تکلیف را برای شهرداری مقرر کرده که این کار را بکند.

مجری: یعنی همین امروز اگر شهرداری برود و مغازه های بنکداران را تعطیل بکند، قانون هیچ منعی برایشان ایجاد نمی کند؟

فتاحی: قانون این اجازه را به شهرداری داده است. برای تعطیلی شان، برای انتقالشان و برای پلمپ شان. این ها مشاغل مزاحم شناخته شده اند و در شهر آلودگی ایجاد کرده اند. وقتی قانون این اختیار را به شهرداری می دهد. بر اساس بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها کمیسیونی تشکیل می شود  و این کمیسیون  بررسی می کند، حکم می دهد و حکم شان هم قطعی است و باید شهرداری حکم را با کمک عوامل اجرائیات اجرا کند. منتهی متأسفانه از سال 1382 تا بحال این احکام روی دست شهرداری روی زمین مانده است و اجرا نکرده اند.

مجری: آیا این وسط شهرداری مقصر است که به وظیفه اش عمل نکرده است؟

فتاحی: از سال 1382 این ها مهلت داده اند. مسئولین وقت شهرداری هی مهلت داده اند، مهلت داده اند که تبدیل شده به یک معضل! بنظر من نبایستی مهلت بدهند.

مجری: قانون این مهلت را چقدر می تواند در اختیار فرد قرار دهد؟

فتاحی: قانون می گوید وقتی مشاغل را مزاحم تشخیص دادی یا پلمپ کن یا انتقال بده یا تعطیل کن! قانونگذار نیامده مهلت نامحدود در نظر بگیرد. مهلت باید معقول باشد و متعارف. ولی متأسفانه تابحال مسئولین محترم وقت شهرداری از این مهلت استفاده کردند و این مساله باقی مانده، الآن هم اگر اراده کنند، می توانیم نیروی به انتظامی بگوئیم که شما در معیت این ها باشید تا جرمی و بی نظمی ایجاد نشود و آنها وظیفه قانونی خودشان را انجام دهند.

مجری: پس مجری اصلی شهرداری است؟ و شهرداری به وظیفه اش عمل نکرده است؟

فتاحی: بله، حالا یک سری مصلحت اندیشی کرده اند. یک سری ملاحظه کاری کرده اند و یا خواسته اند کمک کنند و حالا این کمک تبدیل شده به یک معضل. من می گویم قانون باید در شهر اجرا شود.

مجری: فرض کنید من ساکن آن منطقه هستم و یک ملک مسکونی دارم در آن منطقه و شب ها از سروصدای کامیونها خوابم نمی برد. روزها نمی توانم رد بشوم. اگر من بیایم به دادگستری شکایت کنم چه کسی باید پاسخ بدهد؟ باید شهرداری پاسخ بدهد؟

فتاحی: ببینید قانون وظائف را مشخص می کند. بنابراین باید پرسید که چرا حکم را شهرداری اجرا نمی کند؟ الآن شهر جوابگوی ترافیک نیست. بنابراین اگر آنها آمدند ما هم کمک شان می کنیم. تا معضل حل شود.

مجری: پس اگر مردم یک شکایت دسته جمعی بنویسند شما زودتر به قضیه رسیدگی می کنید؟

فتاحی: بله! شهروند محترم هم حق دارد. حقوق مسلم شهروند است. او باید آرامش داشته باشد، امنیت داشته باشد. از نظر روح و روان در فشار نباشد. شهروندان حق دارند. حالا ممکن است از لحاظ کیفری موضوع به درازا کشیده شود ولی اینها شرعاً و عرفاً مسئولند که معضل را حل کنند.

گفت وگو با سرهنگ مجدمی سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان

مجری: جناب سرهنگ مجدمی! پس از گفت وگو با آقای فتاحی معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز و آقای وکیلی مدیرعامل سازمان میوه و ساماندهی مشاغل شهری اهواز به این نتیجه رسیدیم که قانون انتقال بنکداران مصوب شده و مردم حق دارند شکایت کنند. شهرداری هم مجری این کار است و نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی و نیروهای شما باید کمک بکنند تا این معضل حل بشود، چرا اینکار انجام نشده ؟جدا از همه مشکلات و ترافیکی که برای مرکز اهواز بوجود آورده است؟

سرهنگ مجدمی: انتقال بنکداران و سایر مشاغل در کلان شهرها در حال انجام است و در خیلی از کلان شهرها صورت گرفته و تقریباً این مساله حل شده است. حالا در اهواز بعضی از بنکداران یک سری اعتراضاتی داشتند نسبت به محلی که برایشان در نظر گرفته شده. در این رابطه خدمت شهردار اهواز جناب کتانباف رسیدیم و با ایشان صحبتی داشتیم. ایشان در رابطه با محل گفت: اجباری نیست آنجایی که ما مشخص کردیم، بنکداران بخواهند در این محل کار خودشان را انجام بدهند و یا در قسمت دیگری!

مجری: اگر قرار است این ها یک محل دیگری را در نظر بگیرند باز باید 20 سال دیگر طول بکشد تا ساخته شود. آیا محل دوم ساخته شده است؟

سرهنگ مجدمی: نه محل دوم ساخته نشده است.

مجری: بحث سر همین است که این ها سرمحل اول به توافق رسیده بودند.

سرهنگ مجدمی: من فکر می کنم که عدم تمایل بنکداران برای رفتن به محل جدید ناشی از این است که یک مقدار ریسک جابجایی را حاضر نیستند، بپذیرند. بعضی از این افراد فکر می کنند در صورت جابجایی شان یک مقدار بازارشان را از دست می دهند. این طبیعی است که اگر جابجایی صورت بگیرد اوائل امکان دارد یک ماه یا دو ماه اول یک مقداری اُفت خرید و یا اُفت فروش بوجود آید.

مجری: شما می فرمائید مخیر بودند که محل خودشان را انتخاب بکنند، اما ما شاهد این بودیم که دکتر حجازی استاندار خوزستان گفته اند تا این محل اولی پر نشود این ها نمی توانند به محل دیگری بروند. پس این ها مخیر نیستند و باید همین محل را انتخاب کنند.

سرهنگ مجدمی: شهردار گفته اند برای ما مهم نیست که حتماً بنکداران به جایی که اول ما مشخصص کردیم، بروند. منتهی برای آنها مقرون به صرفه هم نخواهد بود که به جایی که رونق کافی را پیدا نکرده بخواهند در جای دیگری بروند. اما در اصل مساله انتقال بنکداران مربوط به مرکز اهواز و یا خوزستان نیست و در خیلی از شهرستان ها اجرا شده و یک محلی برایشان در نظر گرفته اند.

مجری: فکر می کنم جدای از قانون همه گلایه ها و شکایت مردم از مشکلات ترافیک نیست بلکه مردم می گویند که بنکداران نباید در مرکز شهر اهواز باشند.

سرهنگ مجدمی: نه فقط بنکداران بلکه مشاغل مزاحم دیگری هم باید از هسته مرکزی شهر بیرون بروند. مثلاً مصالح فروشان هم هستند. این ها هم باید به تدریج ساماندهی بشوند و به خارج از شهر بروند. این هم به نفع خودشان هست و هم به نفع مردم است.

مجری: جناب سرهنگ! شما مصوبه را در شورای ترافیک امضاء کرده اید. این ها بایستی منتقل بشوند الآن که کامیون ها می آیند برای مردم دردسر ایجاد می کنند و وانت ها می آیند و راه را می بندند. شما چه برخوردی با آنها می کنید؟

سرهنگ مجدمی: ما فعلاً وارد یک مرحله شده ایم. ما الآن تا ساعت 5/2 تا 3 بعداز نیمه شب هم گشت هایمان حضور دارند و برخورد می کنند با کامیون ها.

مجری: پس چرا این خانم که تماس گرفته، گفته اند که صدای کامیون ها نمی گذارد که ما بخوابیم؟

سرهنگ مجدمی: من حالا نمی دانم این خانمی که تماس گرفته ،محلشان دقیقاً کجا بوده!

مجری: همین طرف های بنکداران بوده، چون ما خبر داریم و با مردم این جاها صحبت کرده ایم و همگی متفق القول هستند که در اطراف بنکداران آسایش از آنها سلب شده است شده. ما تلفنی داشتیم و یک آقای محترمی گفتند که اساساً آژانس ها اینجا نمی آیند. حساب کنید که اگر یک آمبولانس بخواهد به آن محل بیاید. خدای ناکرده یک بیمار قلبی وجود داشته باشد. حالا باید با این وضع چکار کرد؟

سرهنگ مجدمی: البته گشت های ما حضور دارند و از زمانی که طرح اجرا شده بالغ بر 70 تا 80 کامیون که شب ها می آمدند و بار خالی می کردند بخصوص در هسته مرکزی، این ها را توقیف کردیم و گشت هایمان هم حضور دارند البته ممکن است در لابلای این اوقات افرادی باشند که مبادرت به تخلیه بار بکنند. هرچند که گاهی نمی توان گفت که یک گشت و یا دو گشت بتواند همه جا را پوشش بدهند. ممکن است کامیونی از مسیری بیاید که گشت ما هم در آن لحظه حضور نداشته باشد. کما اینکه یک مدتی با وانت بار جابجا می شد که ما هم چون وانت بود زیاد جلوگیری نمی کردیم.

مجری: اگر این کارشان غیرقانونی است، فرق نمی کند که کامیون باشد یا وانت. آیا فرقی می کند؟

سرهنگ مجدمی: ما برابر آئین نامه ای که در راهنمایی و رانندگی هست با ورود کامیون ها از این قانون استفاده می کنیم.

مجری: پس مصوبه شورای ترافیک چه می شود؟

سرهنگ مجدمی: مصوبه شورای ترافیک هم در رابطه با جلوگیری از ورود کامیون ها بوده و وظیفه پلیس جلوگیری از ورود کامیون ها بوده اما در رابطه با خود بنکداران نیاز هست که برخورد شدیدتری بشود.

مجری: چه کسی برخورد کند؟

سرهنگ مجدمی: از طریق شهرداری یا مقام قضایی باشد تا اندک بنکدارانی که سماجت می کنند برخوردی با آنها بشود و پروانه شان را باطل کنند.

مجری: بالاخره این هزینه های زیادی را به شما تحمیل می کند و شما هم مجبورید نیرو، وقت و انرژی زیادی را اختصاص بدهید تا وضعیت ترافیک را تعدیل کنید و کمک کنید به عبور خودروها و این برای شما هم سخت می شود. امیدواریم شما هم همت کنید برای حل این معضل.

سرهنگ مجدمی: همکاران ما انصافاً در اجرای این طرح و حتی قبل از اجرای این طرح در خصوص برخورد با رانندگان و کامیون هایی که در سطح شهر تردد می کنند، همت می کنند. منتهی امکان دارد کامیونی در لحظاتی که نیروهای ما حضور ندارند، بیاید. ما نمی توانیم بگوئیم مطلقاً هیچ تخلفی صورت نمی گیرد.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
ساکن مرکز شهر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۴
0
1
برای آقای شهردار من متاسفم ...
ساکن خیابان وکیلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
0
1
مستعد میگرن شدیم بخاطر سروصدای این ماشینها بخاطر دعواها اعضای خانواده نمی تونن از خونه بیرون بیان ، آرامش نداریم.
بعضی از این کارگرها که نصف شب بار خالی مینن دزد اند و چاقو دارند پدرم تازگی میگرن گرفت. هر مشتری که می آید و خانه ی ما را می بیند که بخرد آخر پشیمان می شود چون اینجا شلوغ است الان چند سال است که اسیر و تبعید شده خیابان وکیلی شده ایم.
کودکان آپارتمان ما طعم کوچه و فوتبال خیابانی را نچشیده اند.
این زبان حال همه ی ساکنین این خیابان است ماشینمان را در خیابان فردوسی گذاشتیم که نیسان آمد زد و رفت.
کارگران روی آن با چاقو خط کشیدند.......
کجاست امنیت؟ خیابانی است که همه اش مرد است خانم های بیچاره آپارتمان ها باید هزار و یک دلیل پیدا کنند تا در طول روز پایشان را از آپارتمان بیرون بگذارند.
چند وقت پیش نزدیک بود چندتا از جنسهایی که روی هم چیده بودند روی برادر کوچکم بیفتد ! چه کسی پاسخگوست؟
تورا به خدا تو را به هر اعتقاد و مذهبی که دارید اگر بنکداران نم روند جایی برای ساکنین بسازید به قران ما می رویم به خدا ما از این محل می رویم بگذارید بنکداران آنقدر بمانند تا روز به روز پولدار تر شوند و خون ما مردم پایمال.
:
:
:
آخرین اخبار