تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۲۳۶۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در اعتراض به مطالبات معوقه خود
کارگران کارخانه قند اهواز تجمع کردند
در این تجمع که با همراهی نیروی انتظامی و در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مزایای کارگران کارخانه قند اهواز صورت گرفت، بیش از 60 نفر از کارگران این کارخانه، به همراه اعضای خانواده خود در مقابل استانداری خوزستان تجمع کرده و خواستار عملی شدن وعده‌های داده شده از سوی مسئولان شدند
گروهی از کارگران شرکت ورشکسته تصفیه قند اهواز در اعتراض به محقق نشدن وعده‌های مسئولان و مطالبات معوقه خود مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند.

حدود 60 نفر از کارگران شرکت تصفیه قند و شکر اهواز ظهر امروز در اعتراض به عملی نشدن وعده‌های مسئولان برای حل مشکلاتشان، در مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند.

در این تجمع که با همراهی نیروی انتظامی و در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مزایای کارگران کارخانه قند اهواز صورت گرفت، بیش از 60 نفر از کارگران این کارخانه، به همراه اعضای خانواده خود در مقابل استانداری خوزستان تجمع کرده و خواستار عملی شدن وعده‌های داده شده از سوی مسئولان شدند.

رئیس شورای اسلامی کار کارخانه قند اهواز در حاشیه این تجمع به خبرنگار فارس گفت: به دنبال عملی نشدن وعده‌های مسئولان درباره حل مشکلات کارگران و کارکنان کارخانه قند اهواز، بیش از 60 نفر از کارگران قند اهواز به همراه خانواده خود در مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند و خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

ایرج امامی افزود: کارگران حاضر در این تجمع معتقدند که بسیاری از وعده‌های مسئولان در زمینه حل مشکلات کارگران و کارکنان کارخانه قند اهواز، عملی نمی‌شود و با توجه به سن بالای برخی از این کارگران که قرارداد رسمی با کارخانه داشتند، مشکلات درمانی آن‌ها، به این زودی‌ها حل نمی‌شود.

وی درباره جزئیات مذاکرات میان کارگران معترض و مسئولان مورد اشاره در هفته‌های گذشته گفت: در این تجمع، کارگران نسبت به قطع خدمات بیمه کارگرانی که بعضا دارای بیش از 20 سال سابقه کار هستند، اعتراضاتی را داشتند و همچنین اعتراضاتی را نسبت به عدم صدور دفترچه جدید بیمه درمانی مطرح کردند.

 امامی خاطرنشان کرد: طبق اعلام مسئولان حاضر قرار بود روز چهارشنبه دو هفته گذشته یا شنبه هفته گذشته، جلسه‌ای در استانداری خوزستان تشکیل شود و شورای تامین استان در زمینه رسیدگی به مشکلات کارگران کارخانه قند اهواز تصمیم گیری کند که تاکنون هیچ خبری از نتایج این جلسه نشده است.

این فعال کارگری، تشکیل کمیسیون کارگری در استانداری خوزستان را یکی دیگر از وعده‌های مسئولان در تجمع کارگران قند اهواز عنوان و تصریح کرد: در این کمیسیون کارگری قرار بود مسائل بیمه، پرداخت حقوق و همچنین مسئله مالکیت کارخانه قند اهواز مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

کارخانه تصفیه قند اهواز به دلیل مشکلات مالی از سال 87 به بانک واگذار شده و تعدادی از کارگران آن اخراج شده‌اند. تعداد دیگری از کارگران که به صورت نگهبان یا مکانیک هنوز مشغول کار هستند بیش از 18 ماه است که حقوق نگرفته‌اند.

این کارخانه چند مصوبه هیئت دولت و ستاد تسهیل و پشتیبانی صنایع را داراست.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار