تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۲۳۷۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خرمای خوزستان از بندرعباس صادر می‌شود!
معاون توسعه تجارت خارجي سازمان صنعت و تجارت خوزستان با بيان اين‌كه خرماي صادراتي امسال استان نسبت به سال‌گذشته از نظر كميت و كيفيت بهبود يافته است، گفت: پيش‌بيني ما صادرات 70 هزار تن خرما از خوزستان به كشورهاي خارجي است.

يونس حسين‌نژاديان  اظهاركرد: بيش از 80 درصد خرماي صادراتي استان به رقم استعمران اختصاص دارد؛ البته ارقام ديگري نيز صادر مي‌شوند كه ميزان آن‌ها كمتر از استعمران است.
وي افزود: قيمت‌هاي صادراتي خرما جهاني است و خرماي استعمران با قيمت هر تن 1200 دلار و خرماي زاهدي با قيمت هر تن 900 تا 1000 دلار عرضه مي‌شود.
حسين‌نژاديان تصريح‌كرد: با توجه به شرايط و مشخصات خرماي خوزستان، كشورهاي اروپايي بيشتري مشتري‌ اين محصول هستند؛ در حال حاضر خرماي خوزستان به انگليس، استراليا، آلمان، كانادا و امارت صادر مي‌شود.
معاون توسعه تجارت خارجي سازمان صنعت و تجارت خوزستان كمبود زيرساخت‌هاي صادراتي در استان را يكي از مهمترين مشكلات بخش صادرات خرما دانست و خاطرنشان‌كرد: در حال حاضر به دليل همين مشكلات خرماي صادراتي استان از طريق خوزستان به بندرعباس و از بندرعباس به بازارهاي هدف صادر مي‌شود.
وي با بيان اين‌كه 15 صادركننده فعال در زمينه خرما در استان فعاليت مي‌كنند، گفت: سال‌گذشته استان از نظر صادرات خرما جزو استان‌هاي برتر بود كه امسال پيش‌‌بيني ما كسب رتبه نخست استان در بخش صادرات خرما است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار