تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۲۳۷۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کارآمدی؛ محور جدید تمرکز جبهه استکبار
مجید منادی
همه می دانیم از ابتدای نهضت امام راحل عظیم الشانمان و قبل از پیروزی انقلاب، یعنی زمانی که زمام و افسار حکام پهلوی بطور کامل و بدون قید و شرط در دستان آمریکائی ها بود، استکبار و مصداق اصلی آن یعنی آمریکا به دنبال این بود که نهضت را در همان مرحله متوقف کند.

این تلاش و کوشش استکباری برای خاموش کردن نور الهی نهضت اسلامی مردم مسلمان ایران البته به دوران اولیه نهضت و پیش از پیروزی انقلاب محدود نشد، بلکه شیوه ی آن مرتبا در حال تغییر بود و تا امروز نیز ادامه دارد.

دست و پا زدن آمریکائی ها و کلا جبهه استکبار جهانی (با توجه به معنی واقعی استکبار) هرچند در اصل ثابت اما در شدت و ضعف کاملا دارای موج افزایشی و کاهشی بوده، و بررسی های تاریخی و عینی نشان می دهد هرگاه پیشرفت ها و تاثیرگذاری های جبهه انقلاب اسلامی و به تعبیری فتوحات اسلام در عرصه های مختلف افزون تر می شود به عینه شاهد افزایش دشمنی های استکبار بوده ایم.

به نظر می رسد، به طورکلی می توان برای دشمنی های استکباری در طول سی و سه سال انقلاب اسلامی قالب و شکل انتخاب کرده و آنها را دسته بندی، و به سه محور اصلی اشاره نمود.

1)    محور چالش حاکمیت

با دقت در حوادث و اتفاقات و به ویژه اقدامات مستقیم دشمنان انقلاب به سرکردگی استکبار، مشاهد می شود در دهه ی اول انقلاب، یعنی زمانی که انقلاب به پیروزی رسیده اما هنوز نوپا و کم تجربه بود، دشمنان خارجی انقلاب تمام تلاش خود را کردند که در مرحله اول انقلاب را زمین بزنند. چالش تجزیه طلبی، جنگ تحمیلی هشت ساله، تحمیل نفوذی ها در دولت های نوپای اول انقلاب، بمب گذاری ها بطوری که با از بین بردن نفرات موثر انقلاب از جمله رئیس جمهور، نخست وزیر و افرادی همچون آیت ا... شهید مطهری، آیت ا... شهید بهشتی و تلاش برای ترور حضرت آیت ا... خامنه ای سعی داشتند چالش های جدی مقابل روند پیش رونده ی انقلاب و نظام ایجاد کنند و نظام را در عرصه حاکمیت ملی و منطقه ای دچار مشکل کنند. البته در این عرصه با مدیریت داهیانه‌ی امام(ره) کشتی انقلاب با سربلندی از امواج سهمگین اقدامات دشمن خارج شد وروسیاهی برای جبهه ی استکبار و دشمنان اسلام باقی ماند.

2)    محور چالش مشروعیت

پس از تثبیت حاکمیت نظام اسلامی آنچه که به عنوان ستون خیمه ی انقلاب و نظام مورد هجمه قرار گرفت بحث مشروعیت نظام و تلاش برای غیر مشروع نشان دادن جمهوری اسلامی بود. در همین راستا می توان به تشکیل حلقه های فکری و محفلی اشاره کرد؛ حلقه هایی مثل حلقه ی کیان در دانشگاه ها دارای پیاده نظام دانشجویی هم بودند.

بحث روزنامه های زنجیره ای و درج مقالات و مطالبی که روزانه مبانی مشروعیت نظام را مورد تعرض قرار می دادند یکی از اصلی ترین اقدامات آنها بود. تلاش برای نفوذ دادن نیروهای همفکر و غیر همراه با نظام در دانشگاه ها، ایجاد چالش های قومیتی، تعرض به برخی مبانی دینی از آن جمله اند.

تعرض به اصل ولایت فقیه، خشونت طلب خواندن امام حسین(ع) و شهدای دفاع مقدس، بحث اختیارات رهبری و قرار دادن عنصر مقبولیت مردمی به جای مشروعیت الهی نظام، تمسخر و زیر سوال بردن مفهوم تقلید و مورد هجمه شدید قرار دادن نهادهای انقلابی، مصادیقی از این تلاشها است.

اوج دوره هجمه به مشروعیت نظام، هشت سال حاکمیت اصلاح طلبان و دوم خردادی ها بود تا جایی که حوادث کوی دانشگاه در سال 78 به طور واضح اصل نظام را هدف قرار داده بود که با هوشیاری مردم، نیروهای انقلاب و البته با رهبری هوشمندانه ی رهبری معظم انقلاب، این دوران نیز به پایان رسید.

در واقع دشمن و ایادی داخلی آن، تمام همّ و غمّ خود را نامشروع نشان دادن نظام قرار دادند که با سربلند بیرون آمدن نظام از آن حوادث، این استراتژی نیز ناکام ماند. هر چند به این معنی نیست که دشمن از این پس از این محور صرف نظر خواهد کرد یا غافل می شود.

3)    محور چالش کارآمدی

در سالها و ماه های اخیر شاهد آن هستیم که جبهه ی استکبار با مطمئن شدن از ناکارآمدی حربه های سابق خود در محورهای حاکمیت و مشروعیت نظام، اولویت اصلی خود را در عرصه ی دیگری متمرکز کرده است.

آنها فهمیدند حامیان اصلی نظام، احزاب و برخی گروه های مدعی نیستند بلکه در واقع توده های ناب و خالص مردم مومن ایران اسلامی هستند که پای نظام و خون شهدا ایستاده اند و نمونه های بارز آن را اخیرا در سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی مشاهده کردیم. این موضوع را جبهه ی استکبار و دشمنان به خوبی فهمیده اند.

آنها مردم دلداده ی نظام و رهبری، پیشرفت های روزافزون نظام در عرصه های علمی، تکنولوژی، دفاعی و ... و همچنین نسل جدید جوانان مومن، دلسوز و جهادی را می بینند.

یقینا مردمی که شاهدند نظام بدون کوتاه آمدن در مقابل مطالبات غیر مشروع غرب و آمریکا و با وجود تحریم و تهدید روز به روز قوی تر، مستحکم تر و در برابر چالش ها سربلندتر است ایمانشان به نظام اسلامی و مغز نظام یعنی ولایت فقیه بیشتر و بیشتر می شود.

به طور طبیعی دشمنان انقلاب برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی راهی جز قبولاندن عدم کار آمدی نظام ندارند. بر همین اساس تحریم های جنون آمیز که اکثرا حتی به ضرر خود شرکت های غربی و مردم غرب است را تنها راه حل این مسئله می دانند.

باید بدانیم نوک پیکان اقدامات جبهه استکبار در خصوص ملت ایران تحریم های غیر منطقی برای زمین گیر کردن  ضعیف کردن نظام اسلامی است.

البته طبق آمارها و مشاهدات و حتی اعترافات رسانه های غربی دولت ها به شرکت ها و مردم غرب به دشمنان و همراهان جبهه ی استکبار بیشترین آسیب ها را از همین تحریم هایی که علیه ایران وضع شده دیده اند و شاهد مثال آن نیز در خواست های مکرر کشور هایی همچون کره جنوبی ، چین ، فرانسه و ... از آمریکا برای معاف شدن از تحریم های ایران است.

بااندکی دقت پی می بریم موفقیت نظام در برابر چالش های بوجود آمده توسط استکبار در خصوص حاکمیت و همچنین مشروعیت آنها را اکنون به این موضوع رسانده که به هر قیمت (تاکید می شود به هر قیمت) که شده باید در بعد کارآمدی به ویژه در بحث معیشت مردم و مسائل اقتصادی، نظام را  ناکارآمد نشان دهند حتی اگر خودشان بیشتر از ایران متضرر شوند.

حال اهمیت سخنان رهبر فرزانه انقلاب را به یاد بیاوریم که در خراسان شمالی در مقایسه ی وضعیت ایران و غرب فرمودند مشکل اساسی در اداره کشور نداریم ، مشکل فقط گرانی و بیکاری استکه آن هم با تدبیر مسئولین قابل حل است.

لذا به نظر می رسد در صورت همدلی و تدبیر مسئولان به زودی با شکست قطعی و اساسی جبهه ی استکبار در محور ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی شاهد ضعیف شدن مستکبران خواهیم بود ، که البته این وعده ی الهی است و تخلف ناپذیر.
:
:
:
آخرین اخبار