تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۲۴۱۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امارات خرماي ايراني را با نام خود صادر مي‌كند!
مدير پروژه خوشه صنعتي خرماي خوزستان گفت: سالانه بيش از 160 هزار تن خرما در استان توليد و 90 درصد آن توسط صادركنندگان به خارج از كشور صادر مي‌شود.


عبدالحسين اويسي  عنوان‌كرد: خرماي ساير يا استعمران رقم صادراتي استان است زيرا اين خرما به دليل خاصيت‌هاي ماندگاري از مرغوبيت بالايي برخوردار است.
وي افزود: خرماي استعمران علارغم خشك بودن، خيلي شيرين است و به دليل خاصيت انبارداري تا دو سال بيرون از سردخانه‌ها سالم مي‌ماند و اين شرايط موجب شده در بخش صادرات از مطلوبيت بالايي برخوردار باشد.
مدير پروژه خوشه صنعتي خرماي خوزستان بيان‌كرد: خاصيت انبارداري خرماي استعمران هزينه‌هاي حمل و نقل و انبارداري را كاهش مي‌آورد زيرا نياز به انتقال به سردخانه‌ها و صرف هزينه‌ جهت انتقال و نگهداري در سردخانه را ندارد.
اويسي تصريح‌كرد: سال‌هاي گذشته خرما از طريق بنادر كشتيراني صادر مي‌شد اما به دليل تحريم‌ها امسال صادرات از طريق مرزهاي زميني انجام مي‌شود و بخشي از خرما با لنج به كشور امارات منتقل و از آنجا به كشورهاي ديگر صادر مي‌شود.
وي ادامه‌داد: از جمله مشكلاتي كه اكنون با آن مواجه هستيم صادرات خرماي ايران از امارات است كه اين كشور خرماي ايران را با نام خود به كشورهاي ديگر صادر مي‌كند و اين امر موجب شده كه اين كشور جايگاه ايران را در صادرات خرما در جهان به خود اختصاص دهد.
مدير پروژه خوشه صنعتي خرماي خوزستان اظهار داشت: سازمان توسعه تجارت كشور امسال به منظور كمك به توسعه صادرات خرما 70 درصد هزينه‌هاي صادرات را پرداخت كرده است. در حال حاضر واحدهاي صادرات خرما در حال سورتينگ و بسته‌بندي خرما هستند و صادرات نيز از دي ماه آغاز خواهد شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار