تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۲۴۳۶۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اشتغال کاغذی یا اشتغال واقعی؟
 خوانانیوز نوشت:

چندماه از صحبت های نماینده مردم اهواز و دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان مبنی بر غیرواقعی بودن آمارهای اشتغال در خوزستان نمی گذرد که این بار سیدخلف موسوی در نشست شورای اشتغال استان گفت:"تعهد اشتغال استان خوزستان در سال جاری ایجاد 131 هزار و 422 فرصت شغلی است که تا کنون 49 هزار و 353 فرصت شغلی توسط دستگاههای اجرایی ایجاد شده است".

ادعایی که اسماعیل عامری گلستان معاون برنامه استانداری خوزستان آن را در سیمای مرکز خوزستان تکرار کرد.

نماینده مردم اهواز در ماه های گذشته گفته بود که :" آماری که از ایجاد اشتغال و استخدام‌ها اعلام می‌شود، جنبه عملکردی داشته و با واقعیت موجود فاصله دارد.چرا که شواهد نشان می‌دهد که برخلاف آمار اعلام شده نرخ بیکاری استان در خوشبینانه‌ترین حالت کم‌تر از 25 درصد نیست. این در حالی است که مسئولان فقط آمار اشتغال را اعلام می‌کنند، بدون آن‌که از آمار کارگران اخراج شده و کارخانه‌های تعطیل شده یا بحرانی استان سخنی به میان آورند.همه خوزستانی‌ها می‌دانند، که در هر خانواده‌ای حداقل یکی دو نفر بیکار هستند. اعلام آمارهای غیرواقعی از سوی مسئولان فقط حق مردم این استان را از بین می‌برد و مانع جذب فرصت‌های جدید و تسهیلات می‌شود".

همچنین آقایار حسینی ،دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان در گفتگو با ایسنا ضمن غیرواقعی دانستن آمارهای اشتغال گفت: این آمار‌ها با وضع موجود بیکاری در خوزستان همخوانی ندارد.

اما پس از ماه ها از آن صحبت ها مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تحقق بیش از 37.5 درصد تعهد ایجاد اشتغال در استان خوزستان از ابتدای سال جاری تا کنون توسط دستگاه های اجرایی خبر داد.

سید خلف موسوی  در نشست شورای اشتغال استان، اظهار کرد: تعهد اشتغال استان خوزستان در سال جاری ایجاد 131 هزار و 422 فرصت شغلی است که تا کنون 49 هزار و 353 فرصت شغلی توسط دستگاههای اجرایی ایجاد شده است.وی همچنین به میزان تعهد و تحقق اشتغال در شهرستانهای استان اشاره کرد و گفت: بیشترین تعهد اشتغال در شهرستان اهواز با ایجاد 21 هزار و 438 شغل و کمترین در هفتکل با دو هزار و 603 شغل است.

حال مانده ایم که این  49 هزار و 353 فرصت شغلی در کدام دستگاههای اجرایی استان ایجاد شده انداگر این آمار واقعی !!! باشند باید آمار بیکاری سیر نزولی به خود گرفته باشد. اما هر روز طبق گفته دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان بر اساس آماری که از صنوف مختلف جمع‌آوری شده است در سال گذشته بیش از 10 هزار کارگر خوزستانی از کار بیکار شده‌اند که اگر این آمار 50هزار نفری واقعی و از روی کاغذ نباشد نمودار بیکاری در استان خوزستان سیر نزولی به خود گرفته است.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
0
5
آقا اشتغال کجا بود.سرکارمون گذاشتن.حتما اینم اشتغالها هم مثل ااستخدامی استانداری است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
0
0
حالم از اين جور صحبتها به هم ميخوره!!!!ا...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
0
0
بابا 5 میلیون به طرف می دهند میگویند شغل ایجاد شد؟؟؟؟؟؟؟؟
:
:
:
آخرین اخبار