تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۲۵۷۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بوکسور تيم‌ملي جوانان: فكر مي‌كردم در مسابقات جهانی صاحب مدال می‌شوم
بوکسور خوزستاني وزن 81 كيلوگرم تیم‌ملی جوانان عملكرد خود را با سه پيروزي پياپي و حذف در مرحله نيمه‌نهايي پیکارهای جهاني ارمنستان خوب ارزيابي می‌کند.
 
سياووش اميدي اظهاركرد: مسابقات از سطح بسيار بالايي برخوردار بود و براي ما كه نخستين رقابت جهاني را تجربه مي‌كرديم، بسیار سخت بود. من تا جايي كه در توان داشتم تلاش خود را كردم ولي متاسفانه بازي آخر را به دليل مصدوميت واگذار كردم.
 
وي عنوان‌كرد: ‌در شب اول مسابقات با بوكسور الجزاير، رو‌به‌رو شدم كه چپ گارد بود و من پیش از آن تجربه بازي مقابل چپ گارد را نداشتم. او بوكسور قدرتمندي بود اما من درنهایت موفق شدم 11 بر 4 او را شكست دهم. همچنین شب دوم با حريف استراليايي روبه‌رو شدم كه او هم بوكسور خوبي بود و با حساب 12 بر 6 شکستش دادم.
 
این مشت‌زن خوزستانی ادامه‌داد: در شب سوم نيز با بوكسور ايتاليايي كه قهرمان نوجوانان جهان و جوانان اروپا بود، بازي كردم و باوجود مصدوميتي كه در اين بازي برايم پيش آمد درنهايت وي را شكست دادم. در حالي كه استخوان دستم از ناحيه مچ، مو برداشته بود، در شب چهارم با حريف گرجستاني روبه‌رو شدم و 8 بر 6 شكست خوردم. در گروه‌مان 33 نفر بوديم و يكي بايد حذف مي‌شد و اين بازي حذفي به من و حريف الجزايري رسيد. خيلي‌ها با سه يا چهار بازي مي‌توانستند به مدال برسند ولي بازي‌هاي من به پنج ‌شب كشيده شد.
 
وی كه سه دوره قهرماني كشور را در كارنامه دارد، در ارزيابي عملكرد خود در اين رقابت‌ها گفت: وقتي مربيان راضي باشند، من هم بايد راضي باشم. البته پيش از اعزام به مسابقات فكر مي‌كردم مدال كسب مي‌كنم ولی نشد. به هر حال اين اولين تجربه ما در مسابقات جهاني بود و در بازی اول استرس زيادي به ما وارد شد ولي در دیدار‌هاي بعدي به تدريج اين استرس كمتر شد.
 
امیدی درخصوص عملكرد ساير بوكسورهاي تيم‌ملي در مسابقات جهاني گفت: عملكرد آن‌ها خوب بود و بیشترشان در شب اول با قرعه‌هاي بدي مواجه شده بودند. محمد مردي ‌در وزن 52 كيلوگرم با بوكسور كوبايي روبه‌رو شد و 16 بر 4 شکست خورد. حريف كوبايي خيلي قدرتمند بود و مقام سوم را نيز كسب كرد. هومن طوقاني در وزن 49 كيلوگرم در بازي اول حريف چين تايپه خود را شكست داد و در بازي دوم به بوكسور چيني باخت كه وي در پايان مقام اول را كسب كرد. در وزن 60 كيلوگرم پرويز كرم‌زهي 14 بر 9 از بوكسور استراليايي شكست خورد. در وزن 69 كيلوگرم سالار طهماسبي 14 بر 4 مغلوب بوكسور قزاق شد و در وزن 91+ کیلوگرم نيز ميلاد روشن‌زاده 18 بر 10 از حريف كروات خود باخت. بوكسورهاي تيم تجربه نداشتند، از طرفي پشت سر گذاشتن حريف اول در كسب نتايج بعدي خيلي موثر است.
 
وي درخصوص پيروزي با اختلاف امتياز زياد در سه مسابقه‌ خود گفت: گارد من بسته است و اين عامل مهمي براي از دست ندادن امتياز است. از سوي ديگر نحوه امتياز دادن در مسابقات جهاني با ايران متفاوت است و ما اين تفاوت‌ها را نمي دانستيم و وقتي متوجه می‌شدم 11 بر 4 بازي را برده‌ام، باور نمي‌كردم كه چهار امتياز به حريف داده‌ام.
 
بوکسور 81 کیلوگرم تیم‌ملی جوانان دليل پيشرفت خود را حمايت خوب خانواده‌اش دانست و افزود: دليل پيشرفت من حمايت‌هاي زياد پدرم است كه در مسابقات ارمنستان نيز من را همراهي كرد. پس از آن نیز تلاش‌هاي مربيان و خودم بود كه باعث شد در مسابقات جهاني این‌گونه عمل كنم. قرار است دو ماه ديگر نیز در مسابقات قهرماني آسيا شركت کنم.
 
وي درباره پاداش‌هایی که قرار است به وی اهدا شود، گفت: پس از بازي سوم نايب‌رييس فدراسيون به من قول يك ميليون تومان به عنوان پاداش داد و فكر مي‌كنم به قولش عمل كند. هيات استان نيز قرار است یک‌ونیم ميليون تومان هديه بدهد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار