تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۲۵۷۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افت شدیددما و استقرار مه ورطوبت درخوزستان
 مدیرکل هواشناسی خوزستان از کاهش شدید دمای هوا و مه آلود شدن جو خوزستان در روزهای آینده خبر داد و گفت: افت دما از فردا شدت می‌گیرد.

مسعود دهملایی اظهار داشت: از صبح فردا با شمالی شدن جریانات هوا تا آخر هفته، شاهد افت محسوس دما تشکیل مه صبحگاهی در بیشتر نقاط استان و جاده‌های بین راهی خواهیم بود.



وی افزود: با تغییر سوی جریانات سطح زمین و شمالی شدن آن‌ها از امروز شاهد افت محسوس دما هستیم که این وضعیت تا حداقل یکشنبه هفته آینده به طول خواهد انجامید. هم‌چنین به دنبال بارندگی اخیر و وجود رطوبت قابل‌ملاحظه در جو، انتظار وقوع پدیده مه نیز در غالب نقاط خوزستان وجود دارد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان تاکید کرد: تشکیل مه به دلیل وجود رطوبت در هوای استان است که این وضعیت تا ابتدای هفته آینده ادامه پیدا می‌کند.

دهملایی تاکید کرد: آسمان استان صاف تا قسمتی ابری بعضا همراه با مه یا مه رقیق و در نوار جنوبی خوزستان و شمال خلیج فارس توام با وزش باد قابل‌ملاحظه پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: وضعیت هوا، صاف همراه با گرد و غبار و خاک جهت باد، شمال غربی سرعت باد، 20 تا 45 کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد، 55 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

دهملایی تاکید کرد: در شبانه روز گذشته شادگان و آبادان با 25.1 و دهدز با 4.3 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند و حداکثر دمای اهواز به 20 و حداقل به 11 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

وی همچنین با هشدار درباره تندبادهای جنوب خوزستان افزود: تندبادهای از صبح امروز در جنوب خوزستان به ویژه شهرهای ساحلی وزیدن گرفته است که باعث مواج شدن خلیج فارس می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار