تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۸
کد خبر: ۲۵۸۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صید ماهی مید به روش حاشیه‌ای در هندیجان
رئیس تعاونی صیادی هندیجان از صید نوع بی‌نظیر ماهی مید توسط یکی از صیادان ساحلی به روش حاشیه‌ای در بندر بحرکان هندیجان خبر داد.

ماندنی شعبانی اظهار کرد: یکی از گونه‌های معروف آبزیان در بندر صیادی بحرکان هندیجان که در سالیان دراز توسط صیادان به روش‌های مختلف صید می‌شود، ماهی مید است.

وی افزود: اینگونه آبزی نقش به‌‌سزایی در تولید محصولات دریایی در بندر هندیجان داشته و بسیار نیز پرطرفدار و خوش طعم است.

رئیس تعاونی صیادی هندیجان خاطرنشان کرد: این ماهی جزو فرآورده‌های مطلوب صید و صیادی در بندر بحرکان این شهرستان بوده و به نحو مطلوب نیز عرضه می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: گونه پرورشی این ماهی حداقل 150 گرم وزن و 22 سانتی‌متر طول دارد اما گونه مشاهده شده کم‌نظیر آن وزنی معادل 870 گرم و طولی برابر با 44 سانتی‌متر را دارا است.

شعبانی در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار کرد: نوع بی‌نظیر این ماهی توسط یکی از صیادان ساحلی به روش حاشیه‌ای در بندر بحرکان صید شده که ظاهراً از نوع مهاجر بوده است.

وی افزود: ماهی صبور، شانک، زبیدی، شوریده، راشکو و زمین کن نیز جزو خانواده‌های ماهی مید بوده که بین مردم به‌ویژه جنوبی‌ها بسیار پرطرفدار است.

رئیس تعاونی صیادی هندیجان در پایان تصریح کرد: میگوی صورتی، پلنگی، سفید نیز از دیگر صیدهای صیادان این منطقه و در بندر بحرکان است.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار