تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۱:۱۸
کد خبر: ۲۶۸۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اکبری زاده خبرداد:
دادگستری آبادان/شورای‌حل اختلاف‌ویژه بازرگانان
 رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن آبادان از اعلام آمادگی دادگستری آبادان برای همکاری برای تشکیل شورای حل اختلاف ویژه بازرگانان در این شهر خبر داد.

غلامرضا اکبری زاده با اشاره به دیدار اعضای هیئت مدیره این اتاق  با رئیس دادگستری آبادان افزود: این پیشنهاد در صورت معرفی یک نماینده با تجربه، آشنا به مباحث حقوقی و توانمند در دفاع موثر و خوب از واحدهای تولیدی عضو از سوی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن به دادگستری قابل اجرا است و دادگستری نیز در تعامل با این نماینده نسبت به حل و فصل مسائل مربوط به بازرگانان تلاش می کند.
وی با بیان اینکه هرگونه همکاری در قالب شورای حل اختلاف با عضویت نماینده اتاق و نماینده دادگستری مورد موافقت طرفین است، اظهار کرد: طبق گفته رئیس دادگستری در زمان حاضر بیشتر احکام صادره از سوی دادگستری دستور اجرای احکام صادر شده از طرف اجرائیات اداره کار و یا اداره ثبت و اسناد است که قاضی اجرای احکام دادگستری حق دخل و تصرف در محتوای حکم را ندارد، ضمن آنکه تعداد پرونده هایی که بخش صنعت بعنوان  شاکی و یا متشاکی در آن ذینفع باشند چندان زیاد نیست.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن آبادان با تاکید بر لزوم تعامل سازنده بین مدیران بخشهای مختلف با اشاره به رابطه مستقیم بین اشتغال و آمار جرم و جنایت تصریح کرد: با توجه به نقش مشورتی که در قانون برای اتاقهای بازرگانی پیش بینی شده است و شرایط خاص اقتصادی که بسیاری از تولیدکنندگان و مدیران صنایع با آن دست به گریبان هستند. اتاق بازرگانی آبادان این آمادگی را دارد تا با تعامل بیشتر با قوه قضائیه نسبت به رفع مشکلات موجود همکاری کند.

اکبری زاده یادآور شد: اتاق بازرگانی به عنوان بزرگترین پارلمان بخش خصوصی می تواند در تعامل موثرتر سایر مدیران دستگاه های اجرایی با این واحد و با توجه به تجربه موفق این همکاری در سایر استانها نسبت به رشد و توسعه برنامه های اقتصادی در منطقه کوشش کرد.

وی گفت: متاسفانه موضوع معوقات بانکی که در زمان حاضر اکثر فعالان بخش تولید را گرفتار کرده، تنها باعث تعطیلی و رکود کارخانجات شده است که این  امر سبب بالا رفتن آمار بیکاران  و در نهایت افزایش جرم می شود.

رئیس اتاق بازرگانی شهرستان آبادان ابراز امیدواری کرد؛ با تعامل بیشتر میان قوه قضائیه و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بتوان در جهت رفع این مشکل تلاش بیشتری کرد.
 
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار