تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۷۷۷۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جزئيات آخرين تقسيمات كشوري در خوزستان
معاون سياسي اجتماعي استانداري خوزستان جزئيات آخرين تقسيمات كشوري در استان را تشريح كرد.  
 
سيدكريم حسيني  در جمع خبرنگاران اظهار كرد: تاكنون ابلاغيه سه شهرستان در استان صادر و از ميان آن‌ها در 2 شهرستان آغاجاري و حميديه فرمانداري مستقر شده‌است. همچنين صدور ابلاغيه شهرستان‌هاي كارون، بندرامام(ره) و كرخه نيز در حال پيگيري است. البته كارون به شهرستان تبديل شده كه به محض ابلاغ، فرماندار اين شهرستان مشخص مي‌شود.  
 
وي ادامه‌داد:‌ در اهواز 2 بخش جديد غيزانيه به مركزيت غيزانيه با 2 دهستان مشرحات و غيزانيه و بخش اسماعيليه به مركزيت روستاي صفحه با دو دهستان اسماعيليه شمالي و اسماعيليه جنوبي ايجاد شده است. همچنين بخش دارخوين به مركزيت دارخوين با دو دهستان دارخوين و دريسيه در شهرستان شادگان ايجاد شد.  
 
معاون سياسي اجتماعي استانداري خوزستان گفت: سه بخش در رامهرمز از جمله بخش ابوالفارس به مركزيت روستاي باوج با دو دهستان ابوالفارس و سه تلون، بخش رودزرد به مركزيت روستاي رودزرد با دو دهستان جرّه و ماماتين و بخش سلطان آباد به مركزيت روستاي سلطان آباد با دو دهستان سلطان آباد و رستم آباد ايجاد شده‌اند كه به دنبال اين بخش‌ها بخشداري تأسيس خواهد شد.  
 
حسيني اظهاركرد: در شهرستان شوشتر بخش ميان‌آب با مركزيت روستاي علي‌الحسن و تشكيل دو دهستان ميان‌آب شمالي و ميان‌آب جنوبي و در شهرستان مسجدسليمان نيز بخش عنبل به مركزيت روستاي عنبل با دو دهستان عنبل و زيلايي ايجاد و روستاي گُلگير به شهر گُلگير تبديل شد كه شهرداري اين شهر نيز به دنبال اين تغيير داير شده‌است. در شهرستان شوشتر روستاي سردار آباد به شهر سرداران، در شهرستان دشت آزادگان روستاي كوت سيدنعيم به شهر كوت سيد نعيم و روستاي ابوحميضه به شهر ابوحميضه تبديل شد.  
 
وي افزود: در شهرستان بهبهان نيز روستاي منصوريه به شهر منصوريه و روستاي مشهد با ادغام روستاهاي اطراف به شهر تشان و در شهرستان شادگان روستاي خروسيه جنوبي به شهر خنافره تبديل شد. همچنين نام روستاي عمه در اين شهرستان به روستاي بصير آباد تغيير كرد.  
 
معاون سياسي اجتماعي استانداري خوزستان گفت‌: در شهرستان انديمشك نيز شهرك بابك به شهر آزادي، شهرك چم‌گلك به شهر چم‌گلك و روستاي بيدروبه به شهر بيدروبه تبديل شدند. همچنين در انديكا روستاي جعفرآباد مركز بخش آبژدان، با ادغام روستاهاي هم‌جوار به شهر آبژدان و در شهرستان دزفول نيز روستاي سياه منصور به شهر سياه منصور تبديل شد و نام شهر دز آب به شهر امام تغيير يافت. در اهواز نيز روستاي الهايي و روستاي قلعه سحر به شهر الهايي تبديل شدند.  
 
حسيني خاطرنشان كرد: تغيير نام‌ها و تبديل روستاها به شهر و ساير موارد در اين تقسيمات كشوري كه در استان خوزستان انجام شد، چندين سال است كه از سوي مردم اين مناطق درخواست شده بود و با پي‌گيري‌ها و انجام مكاتبات مختلف، درسال جاري به نتيجه رسيد.
 
وي بيان كرد: اين نتايج حاصل توجه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و دولت به خواسته‌هاي مردم بوده‌است كه قطعاً اين اقدامات موجب شادي مردم اين مناطق خواهد شد. با توجه به اين‌كه در آستانه تعيين بودجه سال آينده هستيم، قطعاً دولت در تقسيم‌بندي بودجه توجه خاصي به اين مناطق خواهد داشت.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
0
0
بابا اگر نمی توانید به حل مشکلات استان رسیدگی کنید استان را به چند قسمت تقسیم کنید(خوزستان جنوبی وخوزستان مرکزی)
دکتر ساقی رامهرمزی
|
UNITED KINGDOM
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
4
0
رامهرمز در قلب شرق خوزستان نسبت به بیش از 33 شهرستان و بخش(7شهرستان:ایذه باغملک هفتکل بهبهان آغاجاری امیدیه رامشیر و 26 بخش تابعه ی رامهرمز و شهرستان های پیرامونش) مرکزیت کاملی دارد . لذا تأسیس استان خوزستان شرقی به مرکزیت رامهرمز یک ضرورت ملّی و ضامن حفظ منافع راهبردی همه ی شهر های گفته شده می باشد .
سربندر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
0
0
مسولای محترم استانی اگر وقت کردید یعنی اضافه اوردید مشکل شهرستان شدن بندرامام خمینی هم حل کنید
:
:
:
آخرین اخبار