تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۲۷۹۷۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تناقض در برنامه شهرسازی در اهواز
چرا استاندار خوزستان با بورس بازی و افزایش بادکنکی قیمت زمین موافقت کرد؟ / سند
آیا زمینی که یک شبه راه صد ساله به نقشه جامع شهری شدن را طی می کند برای مالکین و بنکداران میلیاردها تومان ارزش اضافی ایجاد نخواهد نمود؟ / جالب است بدانیم که دکتر حجازی استاندار خوزستان با پیش بینی همین مساله در خبر انعکاس یافته از وی در تاریخ 10/2/1391 می گوید: "واگذاری زمین جدید برای احداث مجتمع بنکداران باعث بورس بازی و افزایش بادکنکی قیمت زمین خواهد شد."
خوزنیوز / غلامرضا فروغی نیا: در حالیکه ماه گذشته خبر جدا شدن یکی از محلات اهواز یعنی "کوت عبداله" از این کلانشهر منتشر شد، خبردیگری باعث حیرت و سرگردانی شد و آنهم "الحاق قطعه زمینی در منطقه روستایی چم السخیل به شهر اهوازآنهم صرفاً برای رضایت تعدادی از بنکداران مرکزیت شهر اهواز از سوی شورای برنامه ریزی استان خوزستان!

بیاد داریم که سال های سال جدال های کلامی بر سر مساله الحاق منطقه" عین دو" به اهواز چه فرازها و فرودهایی را طی نمود و عده ای در سوی مخالف و عده دیگری در طرف موافق حتی تا پیامدهای حاشیه ای هم برای آن طرح گردید اما چگونه است که بنکداران که می بایستی از سال 1372 هسته مرکزی شهر اهواز را ترک کنند و ترک نکرده و ا حتمالاً ترک هم نخواهند نمود این گونه از سوی دستگاه های ذیربط مورد محبت و نوازش قرار می گیرند.

آیا زمینی که یک شبه راه صد ساله به نقشه جامع شهری شدن را طی می کند برای مالکین و بنکداران میلیاردها تومان ارزش اضافی ایجاد نخواهد نمود؟

http://www.khouznews.ir/files/fa/news/1391/4/15/4219_762.jpg

جالب است بدانیم که دکتر حجازی استاندار خوزستان و رئیس شورای برنامه‌ریزی استان با پیش بینی همین مساله در خبر انعکاس یافته از وی در تاریخ 10/2/1391 می گوید: "واگذاری زمین جدید برای احداث مجتمع بنکداران باعث بورس بازی و افزایش بادکنکی قیمت زمین خواهد شد." اما چگونه است در شرایطی که سیاست تشکیل شهرهای 13 گانه جدید در خوزستان به وزارت کشور پیشنهاد شده با پیشنهاد شهرداری اهواز زمین منطقه "چم السخیل" به نقشه جامع شهر اهواز متصل می شود و در آینده نزدیک باعث صعود بقول استاندار محترم خوزستان بادکنکی و بورس بازی می شود؟ بواقع برای افکار عمومی این سوال باقی است که منطقه کوت عبداله برای جزیی از نقشه جامع اهواز ماندن سزاوارتر است یا منطقه چم السخیل برای رضایت بنکدارانی که هسته مرکزی شهر اهواز را به گروگان گرفته اند؟

از نکات جالب توجه در همین رابطه اظهارنظر شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است که طی نامه شماره 68689/170/89 مورخه 18/3/1389صراحتا این قطعه زمین را محدوده نفتی اعلام کرده که امکان واگذاری ندارد مع ذالک شورای برنامه ریزی در تناقض با این مساله مبادرت به الحاق آن به نقشه جامع شهر اهواز می کند.




غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
سلام
|
Germany
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
10
1
شما که اصلا نمیدونی تعریف نقشه جامع شهر و نقش شورای برنامه ریزی و توسعه استان چی هست لطفا باعث تشویش اذهان عمومی نشوید . طبق قانون سایتهای مشاغل مزاحم شهری باید در حریم شهر احداث شوند
پاسخ ها
علیک سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۶
برادر عزیز مثل اینکه شما خودت نمی دونی طرح جامع چی هست. بحث این است که یک جایی مثل کوت عبدالله توی طرح جامع شهر اهواز هست حالا برای کوچک کردن شهر و خدمات رسانی بهتر اون را از اهواز جدا می کنند خب قابل قبول. اما از این طرف میان یک جای دیگری را که در طرح جامع نیست به شهر اضاف می کنند. خب اگر اینطور بود چکار کوت عبدالله داشتین.
مسئله دیگر اینکه به هرحال در کوتاه مدت و شاید هم میان مدت زمین در قیمت زمین در منطقه کوت عبدالله افت قیمت پیدا می کند چون تا حالا اسمش بود که در اهواز است ولی این چه سیستمی است که یک منطقه اینطور می شود آن وقت یک منطقه دیگه به یکبار قیمتتش اگر نگویمم صدها و هزارها، حداقل دهها برابر می شود.
به هرحال خلط مبحث نکنید این مسئله خیلی آشکارتر از این حرفهاست
:
:
:
آخرین اخبار