تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۲۸۰۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تغییر در تعداد اعضای شوراهای شهر‌
از 15 فروردین ماه سال 92 ثبت‌نام برای میان دوره‌ای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه‌های آذربایجان شرقی و کهگیلویه و بویراحمد آغاز می‏‏ شود. بر‌اساس قانون انتخابات جدید تعداد اعضای شورای اسلامی شهر بر اساس جمعیت تغییر کرده است.

مدیرکل انتخابات وزارت کشور گفت: طبق قانون انتخابات جدید تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور تغییر کرده است.
حسنعلی نوری  اظهار داشت: بر‌اساس قانون انتخابات جدید تعداد اعضای شورای اسلامی شهر بر اساس جمعیت تغییر کرده است.
وی افزود: البته هنوز تعداد این اعضا تا تائید نهایی این قانون مشخص نیست ولی ملاک اصلی این تعداد قانون انتخابات رسمی کشور خواهد بود.
مدیرکل انتخابات وزارت کشور با اشاره به تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر در سطح کشور خاطر نشان کرد: بر اساس این قانون در شهرهای تا 20 هزار نفر تعداد اعضای شورای اسلامی شهر پنج نفر و دو عضو علی‏‏‏‏‌البدل، در شهرهای تا 50 هزار نفر هفت عضو و سه عضو علی‏‏‏‏‌البدل، در شهرهای تا 100 هزار نفر 9 عضو و چهار علی‏‏‏‏البدل، در شهرهای تا 200 هزار نفر 11 عضو و پنج علی‌‏‏‏‏البدل، در شهرهای تا 500 هزار نفر 13 عضو و شش عضو علی‏‏‏‏‌البدل، شهرهای تا یک میلیون نفر 15 عضو و هفت عضو علی‏‏‏‏‌البدل، شهرهای تا دو میلیون نفر 21 عضو و 10 عضو علی‌‏‏‏‏البدل، شهرهای بیش از دو میلیون نفر 25 عضو و 10 علی‌‏‏‏‏البدل و در شهر تهران نیز 31 عضو و 11 علی‌‏‏‏‏البدل در نظر گرفته شده است.
وی درباره زمان‌بندی ثبت‌نام‏‌ها نیز گفت: از 15 فروردین ماه سال 92 ثبت‌نام برای میان دوره‌ای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه‌های آذربایجان شرقی و کهگیلویه و بویراحمد آغاز می‏‏شود.
نوری خاطرنشان کرد: برای برگزاری انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه‌‏‏های تنکابن، رامسر، دماوند، فیروزکوه، تویسرکان و ایلام از 17 فروردین ماه سال 1392 اقدام خواهیم کرد.
وی افزود: آموزش‏‏‏ها برای برگزاری انتخابات در سراسر کشور انجام می‌شود و در نیمه اسفند ماه نیز برای عوامل اجرایی انتخابات در خوزستان کلاس‏هایی در این باره برگزار خواهد شد.
مدیرکل انتخابات وزارت کشور تصریح کرد: دغدغه و مشکل اساسی برگزاری انتخابات، تخلفات در حین تبلیغات از سوی کاندیداها و یا طرفداران است که با برگزاری کلاس‏هایی برای داوطلبان در این حوزه آنها را با قوانین آشنا می‏کنیم.
وی بر ارائه آموزش‏‏های لازم برای برگزار‌کنندگان تاکید کرد و افزود: تلاش داریم تا با ارائه آموزش‏‏‏های لازم در این حوزه گام بلندی برداریم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار