تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۲۸۳۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انهدام باند ترویج فرقه ضاله وهابیت در آبادان
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبادان از انهدام یک باند ترویج فرقه ضاله وهابیت در این شهرستان توسط سربازان گمنام صاحب الزمان(عج) خبر داد.

خبرگزاری فارس: باند ترویج فرقه ضاله وهابیت در آبادان منهدم شد

  اصغر مهرنیا اظهار کرد: افرادی که با تردد و آموزش در کشورهای حوزه خلیج فارس اقدام به جذب افراد ساده‌لوح به فرقه ضاله وهابیت می‌کردند، با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره اطلاعات آبادان شناسایی شدند و در اقدامی ضربتی، مکان‌های اجتماع افراد در چند نقطه مختلف شهر شناسایی و متهمان دستگیر شدند.

وی افزود: بنا به اظهارات مرتضوی قاضی پرونده مذکور، این افراد پس از آموزش در کشورهای حوزه خلیج فارس توسط مروّجان فرقه ضاله وهابیت، با مراجعه به کشور شروع به جذب  افرادی می‌کردند که در گروی مذهب تشیع بودند و بعضا از اطلاعات و سواد کافی برخوردار نبودند.

مهرنیا گفت: با اقدام سریع و ضربتی، متهمان دستگیر شدند و از مخفیگاه‌های آنان، مقادیر زیادی کتاب‌های این فرقه ضاله کشف شد.

همچنین پس از بازجویی‌های قضایی و اعترافات نامبردگان، پرونده تکمیل شد و در اختیار دادگاه انقلاب اسلامی حوزه قضایی آبادان قرار گرفت.

رئیس دادگستری آبادان نیز در این خصوص گفت: اهداف این فرقه ضاله مبارزه همه جانبه با اسلام و تشیع است و مروجان فرقه وهابیت به دنبال جذب افرادی هستند که بعضا از سواد کافی و اطلاعات دقیق نسبت به این فرقه برخوردار نیستند.

نعمت‌الله بهروزی اظهار کرد: آنها ابتدا با ایجاد شبهات متعدد در ذهن چنین افرادی، اقدام به انحرافات فکری در آنان کرده و با پرداخت مبالغی به افراد، سعی در جذب آنان به این فرقه ضاله دارند.

وی از حوزه‌های علمیه خواست تا با برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها، اجتماع مردم را نسبت به شبهات آنان آگاه سازند.

بهروزی افزود: همچنین، شایسته است صدا و سیما به عنوان یک رسانه اصحاب جمعی، با برگزاری برنامه‌های آموزشی و با استفاده از اساتید مجرب حوزه و دانشگاه، نسبت به آگاهی و خنثی سازی این فرقه و دیگر فرق ضاله اقدامی موثر صورت دهد.

مرجع / فـارس
برچسب ها: وهابیت ، آبادان
:
:
:
آخرین اخبار