تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۸۵۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
واکنش نماینده آبادان به خروج نخبگان نفتی
 عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس در واکنش به خروج نخبگان نفت و گاز از کشورگفت: دولت و وزارت نفت باید در این خصوص تدبیر بیشتری داشته باشند،چراکه منابع انسانی و نخبگان ،اصلی‌ترین ومهم‌ترین سرمایه‌های کشور بوده که غفلت از آن عواقب جبران ناپذیری را برای صنعت نفت و گاز در پی خواهد داشت.

به گزارش خوزنیوز، سید حسین دهدشتی در گفت و گو با  خانه ملت، با بیان اینکه با افزایش قیمت دلار باید در حقوق پرداختی نخبگان صنعت نفت کشور تجدید نظر شود، گفت: غفلت‌های صنعت نفت در این مورد مشهود است، لذا برای جلوگیری از خروج این نخبگان، دولت باید در پرداخت‌های خود به این قشر تجدید نظر کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد صادرات و واردات کشور از طریق دریا صورت می‌گیرد، افزود: مدتی است که حقوق پرداختی به حوزه دریانوردی، دریانوردان و ملوانان به ریال پرداخت شده که این امر نیز نگرانی‌هایی را بوجود آورده است.

وی بحث خروج نخبگان از کشور را تنها در حوزه نفت و گاز ندانست و تصریح کرد: خروج نخبگان از کشور بحثی است که بسیاری از صنایع ما را تهدید کرده و نگرانی‌هایی را بوجود آورده، اما در این مورد حوزه نفت و گاز به دلیل وجود تحریم‌های دشمنان و همچنین بالا رفتن قیمت دلار، از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است.

دهدشتی در پاسخ به این سوال که تا به حال دولت و وزارت نفت در مورد خروج نخبگان از کشور چه تدابیری اتخاذ کرده است، اظهار داشت: دولت و وزارت نفت باید در این خصوص تدبیر بیشتری داشته باشند، چراکه منابع انسانی و نخبگان، اصلی‌ترین ومهم‌ترین سرمایه‌های کشور بوده که غفلت از آن عواقب جبران ناپذیری را برای صنعت نفت و گاز در پی خواهد داشت.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه جاذبه‌های دیگر کشورها باعث نمی‌شود تا نیروهای وزارت نفت تعلقشان به نظام کم رنگ شود، خاطر نشان کرد: اگرچه نخبگان صنعت نفت در مقابل کاستی‌ها سکوت کرده‌اند اما این امر نباید باعث بی توجهی وزارت نفت به مشکلات این قشر باشد، لذا کمیسیون انرژی مجلس نیز در این مورد ورود یافته و به رسیدگی مشکلات نخبگان صنعت نفت و گاز کشور خواهد پرداخت.  

همزمان با گرانی ارز، برخی از شرکت‌های نفت و گاز جهان برای شکار نخبگان ایرانی با به ‌کارگیری دلالان هندی برنامه‌ریزی وسیعی انجام داده‌اند، چراکه در تمامی شرکت‌های بین‌المللی حقوق کارکنان به ‌صورت دلاری پرداخت شده، که اختلاف ارزش دلار و تومان در داخل کشور در مهاجرت کارشناسان نخبه از صنعت نفت تاثیر گذار بوده است.
:
:
:
آخرین اخبار