تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۲۸۵۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسیر نیمه‌کاره سوسنگرد - حمیدیه همچنان جان مسافران را می‌گیرد
مسیر سوسنگرد حمیدیه یک سال پیش برای انجام عملیات تعریض به پیمانکار سپرده شد ولی متاسفانه پس از برداشتن شانه راه، کار تعریض جاده متوقف شد.

 رییس پلیس راه خوزستان گفت: فقدان شانه راه در محور سوسنگرد - حمیدیه موجب کشته شدن هفت نفر و تصادفات جرحی و خسارتی بسیاری در مدت اخیر شده است.

به گزارش ایسنا، قاسم قدرتی اظهار کرد: مسیر سوسنگرد حمیدیه یک سال پیش برای انجام عملیات تعریض به پیمانکار سپرده شد ولی متاسفانه پس از برداشتن شانه راه، کار تعریض جاده متوقف شد.

وی افزود: با برداشتن شانه راه، ‌رانندگان در زمان خطر فضایی برای فرار ندارند و با توجه به اختلاف سطح 50 سانتی‌متری سطح جاده، مجبور می‌شوند به مسیر چپ وارد شوند که موجب تصادف شاخ به شاخ می‌شود.

قدرتی گفت:‌ این مسیر هر چه سریع‌تر باید تعریض شود یا در صورت نبود امکانات مالی و نداشتن توان اجرایی برای تعریض، شانه راه بازسازی شود. تا آن زمان، مدیریت لازم برای کنترل تصادفات نیز اعمال خواهد شد و تابلوهای سرعت نیز نصب می‌شود. همچنین شیارهای لغزاننده باید در جاده نصب شود تا میزان تصادفات به حداقل برسد.

رییس پلیس راه خوزستان ادامه داد: البته نصب تابلوها و شیارهای لغزاننده تنها بخشی از اقدامات لازم برای کاهش تصادفات در این مسیر است و بخش دیگر آن به احتیاط رانندگان مربوط است. رانندگان باید در طول 10 کیلومتری که این جاده فاقد شانه راه است، با سرعت مجاز و رعایت سبقت مجاز رانندگی کنند و از انجام حرکات خطرناک بپرهیزند.

وی با بیان این‌که بیش از 300 خودرو در این مسیر در مدت اخیر توقیف شده است، افزود: در این مسیر یک ایستگاه پلیس راه مستقر است، ولی این ایستگاه باید همه مسیرهای مرزی را پوشش دهد و حجم کار آن بالا است.
:
:
:
آخرین اخبار