تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۲۹۰۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در اهواز
زيباترين اسب‌های اصيل عرب شناخته شدند
مسابقات بين‌المللي زيبايي اسب‌هاي اصيل عرب كه در اهواز برگزار شد با شناخت برترين‌ها به كار خود پايان داد.
 
مسعود حقيقت‌منش، مسوول كميته زيبايي هيات سواركاري استان  اظهار‌كرد: اين مسابقات روزهاي پنجشنبه و جمعه (26 و 27 بهمن‌ماه) زير نظر سازمان جهاني اسب اصيل عرب (ايكاهو) در اهواز برگزار شد.
 
وي ادامه‌داد: در اين رقابت‌ها 200 راس اسب از فارس، يزد، كرمانشاه، لرستان، كرمان، البرز، تهران، قزوين، تبريز، اردبيل، اصفهان، كهگيلويه‌و بويراحمد، سيستان و بلوچستان و خوزستان و اسب‌هايي از كشورهاي لهستان، فرانسه، امارات، عربستان، آمريكا، اسپانيا و مصر شركت كردند.
 
مسوول كميته زيبايي هيات سواركاري خوزستان بيان‌كرد: در رده خردسالان اسب‌هاي خالص ماديان، اسب "لتك‌بردبار" با مالكيت غلامرضا بردبار و اسب "مهردخت‌سوز" با مالكيت‌ هادي مانگري هر دو از خوزستان به ترتيب مقام‌هاي اول و دوم را كسب كردند. همچنين در رده بزرگسالان اسب‌هاي خالص ماديان اسب "زرخش" با مالكيت امير نيري از خوزستان قهرمان شد و اسب "رعنا مشير" با مالكيت سبحان و ميبد وزيري از يزد دوم شد.
 
وي اضافه‌كرد: همچنين در رده سني خردسالان اسب‌هاي خالص نريان اسب "گيبربيك" با مالكيت محمد دهقان‌پور و اسب "لهيب‌نار" با مالكيت اسماعيل روستايي هر دو از يزد مقام‌هاي اول و دوم را كسب كردند. در رده بزرگسالان اسب‌هاي خالص نريان، اسب "ذوالفقار" با مالكيت علي بهزادي و اسب "كانا تفت" با مالكيت عباس مكي هر دو از خوزستان به ترتيب مقام‌هاي اول و دوم را كسب كردند.
 
حقيقت‌منش ادامه‌داد: همچنين در رده خردسالان اسب‌هاي ايكاهو ماديان، اسب "ليدي آنجلينا" با مالكيت زينب كردوني و اسب "ميسون" با مالكيت عباسي هر دو از خوزستان به ترتيب جايگاه اول و دوم را كسب كردند و در رده بزرگسالان اسب‌هاي ايكاهو ‌ماديان، اسب "دي‌اي‌روبينا" با مالكيت محمدمهدي انتظاري از يزد قهرمان شد و اسب "ويست‌پرا" با مالكيت جمال زاهدي از خوزستان مقام دوم را كسب كرد.
 
وي افزود: در رده سني خردسالان اسب‌هاي ايكاهو نريان، اسب "مورنا جوليوس" با مالكيت محمدمهدي انتظاري از يزد قهرمان شد و اسب "محمد الماسي" با مالكيت محمد زينلي از زاهدان مقام دوم را كسب كرد. همچنين در رده سني بزرگسالان اسب‌هاي ايكاهو نريان، اسب "شاردبن‌اسكايپ" با مالكيت احساني از خوزستان به عنوان قهرماني رسيد و اسب "الريان‌صامد" با مالكيت توفيق ‌زاهدي از خوزستان جايگاه دوم را كسب كرد.
 
مسوول كميته زيبايي هيات سواركاري خوزستان با اشاره به برترين اسب‌هاي مسابقه گفت: در بخش بهترين ماديان سال 2012، اسب پروانه با مالكيت سيدحسين حسيني از خوزستان و در بخش بهترين اسب مسابقه، اسب "گيبربيك" با مالكيت محمد دهقان‌پور معرفي شدند.
 
وي اضافه‌كرد: همچنين در بخش بهترين حركت، اسب "سردار ملي" با مالكيت سامان سليماني و در بخش ايكاهو ماديان، اسب "آنجلينا با مالكيت زينب كردوني به عنوان بهترين حركت و بهترين سر و گردن شناخته شد. دوره گذشته بهترين اسب‌هاي نريان انتخاب شدند به همين دليل امسال تصميم گرفتيم بهترين اسب‌هاي ماديان را انتخاب كنيم.
 
وي با بيان اين‌كه سطح مسابقات نسبت به دوره‌هاي قبل بالا بود، عنوان‌كرد: تمام داوراني كه در اين مسابقه حضور داشتند از كشورهاي چك، ايتاليا و لهستان بودند كه همگي سطح مسابقه را بالا دانستند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار