تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۳۰۰۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فناوری جدید برای مشاهده نبض مظنونان در هنگام بازجویی
 محققان موسسه فناوری ماساچوست، فناوری جدیدی را ابداع کرده‌اند که به پلیس اجازه می‌دهد هجوم خون به صورت مظنون در زمان دروغ گفتن را در جریان بازجویی شناسایی و مشاهده کند.
 
این فیلتر ویدیوئی به نمایش تغییرات رنگ و حرکت بدن فرد در زمان نفس کشیدن آنها پرداخته و اطلاعات پنهان را در مورد تاثیر حالت آنها بر ضربان قلب نشان می‌دهد.
 
این فناوری حتی به عنوان یکی از ویژگی‌های ممکن برای عینک هوشمند گوگل معرفی شده که یک بیننده ساده را به یک خواننده ذهن تبدیل می‌کند.
 
این نرم‌افزار به چشم غیر مسلح اجازه می‌دهد تا نبض فرد را با مشاهده تغییرات رنگ در زمان پمپاژ خود در بدن آنها مشاهده کند. با این برنامه، دانشمندان به درستی ضربان قلب بیمار را با مشاهده فیلم برآورد کردند.
 
این برنامه موسوم به «بزرگنمایی فیلم Eulerian» در ابتدای امر برای نظارت بر تنفس کودکان زودرس بدون نیاز به لمس و خطر عفونت ساخته شد.
 
توانایی استخراج علائم حیاتی از ویدیوهای استاندارد می‌تواند یک دستاورد بزرگ در تشخیص پزشکی باشد اما همچنین می‌توان از آن در اجرای قانون در زمان بازجویی از مظنونین یا توسط روانشناسان در جلسات درمان، برای کارمندان در زمان مصاحبه و حتی افراد مشتاق به خوانش مغز استفاده کرد.
 
این فناوری می‌تواند تغییرات غیرمحسوس در پیکسلهای ویدیو را هدف قرار داده و سپس آنها را بزرگنمایی کند تا تغییرات رنگ یا حرکت که تا پیش از آن قابل مشاهده نبود، دیده شود.
 
محققان ماه گذشته نتایج پژوهش خود را در نشست گرافیک رایانه SIGGRAPH لس‌آنجلس ارائه کردند.
 
آنها سپس بر اساس بازخوردهای دریافتی به اصلاح بخشهایی از کار خود پرداخته و کد آنرا برای استفاده مخترعان و برنامه‌نویسان بصورت آنلاین در اینترنت قرار داده‌اند.
 
محققان امیدوارند بتوانند یک برنامه برای تلفنهای هوشمند ایجاد کنند که بتواند تصاویر را براحتی در یک گوشی بزرگنمایی کند.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: نبض ، بازجویی ، مشاهده نبض
:
:
:
آخرین اخبار