تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۳۰۰۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دهان کجى به گردشگران باغملک!؟

عضو انجمن دوستداران ميراث فرهنگي باغملك گفت: شهرستان باغملك فضاهاي گردشگري و مذهبي زيبايي دارد ولي متاسفانه مسؤولان مربوطه در زمينه فرهنگي و رفاهي براي گردشگران تاكنون قدمي برنداشته‌اند.


يونس شفيعي  در خصوص جاذبه‌هاي گردشگري اين شهرستان و نقاط ضعفي كه تاكنون در اماكن گردشگري و مذهبي باغملك برطرف نشده‌اند اظهار كرد: شهرستان باغملك يكي از شهرهاي كوهپايه‌ای و كوهستاني خوزستان به شمار مي‌رود و به دليل دارا بودن سرچشمه‌اي كه از سمت "مال آقا" به ساير دشت‌ها سرازير است مناطق سرسبز و زيبايي در آن حاصل شده كه هر ساله گردشگران زيادي را جذب می‌کند.

وي افزود: "مال آقا" و "حضرت سليمان" دو منطقه معروف در اين شهرستان هستند كه بيشترين آمار جذب گردشگر را دارند و منطقه "رباط" نيز از نظر بقعه متبركه مذهبي اهميت خاصي دارد. منطقه "رباط" هم جنبه مذهبي دارد و هم فضاي گردشگري در اطراف آن وجود دارد كه هر ساله از اين مكان نيز گردشگران زيادي دیدن مي‌كنند.

این دوستدار میراث فرهنگی خاطرنشان كرد: انتظار می‌رود بعد از اين همه سال كه اين اماكن که براي گردشگران شناخته شده‌اند فرمانداري و شهرداري باغملك و اداره ميراث فرهنگي استان در خصوص رسيدگي به ضعف‌هاي موجود اقدامي صورت دهند ولي تاكنون نسبت به رفاه گردشگران بي‌اعتنا بوده‌اند.

شفيعي تاکید كرد: يكي از بزرگ‌ترين و عمده‌ترين مشكلاتي كه مناطق گردشگري و مذهبي شهرستان باغملك دارند نبود راهنماي منطقه، نبود بهداشت و نبود نظارت اداره بازرگاني بر قيمت مواد غذايي است كه در اين منطقه به فروش مي‌رسند. نبود سرويس بهداشتي و حمام عمومي و نبود امنيت كافي براي گردشگران نيز يكي ‌ديگر از ضعف‌هاي عمده اين منطقه است.

او ادامه داد: وجود موتور سواران به صورت مستمر در اين مناطق به خصوص در منطقه "مال آقا" امنيت گردشگران را به صورت جدي به خطر انداخته و تاكنون در اين خصوص بارها به نيروي انتظامي منطقه شكايت شده ولي هم‌چنان شاهد مزاحمت‌هاي اين موتور سواران هستيم. اگر اين ضعف‌ها برطرف نشود هر چه قدر هم كه فضای گردشگري داشته باشيم نمي‌توانيم گردشگران زيادي را به اين مناطق جذب كنيم.

وي تصريح كرد: يكي ديگر از ضعف‌هاي بزرگ منطقه "مال آقا" نبود بازارچه است. تاكنون در اين خصوص هيچ تدبيري انديشيده نشده است. گردشگران براي تهيه مواد غذايي مورد نياز خود هر ساله با مشكل مواجه هستند. در حالي كه مسؤولان استان مي‌توانند با جذب اسپانسر و داير كردن بازارچه‌هاي دايمي در اين مكان به اين منطقه رونق دهند.

شفیعی افزود: متاسفانه برخي از ارگان‌ها هر ساله تنها براي كارمندان خود شرايط رفاهي و اسكان را در اين مناطق مهيا مي‌سازند و به عقيده من اين نوع رفتارها نوعی دهان‌ كجي به فرهنگ و اقتصاد اين شهرستان و گردشگران ديگر است.

عضو انجمن دوستداران ميراث فرهنگي باغملك به بقعه امام‌زاده عبدالله نيز اشاره كرد و گفت: ‌اين مكان مذهبي از نظر اقتصادي براي ارگاني نظير اوقاف تاكنون خوب بوده ولي متاسفانه حتي درصدي از درآمدهاي حاصله از آن هم خرج رسيدگي به شرايط رفاهي براي اين مكان نمي‌شود.‌ اگر اداره اوقاف در چند سال اخير بخشي از اين مشكلات را مرتفع مي‌كرد اكنون مي‌توانستيم بگوييم حداقل تعدادي از ضعف‌ها برطرف شده ولي از آن‌ جا كه كار زيربنايي صورت نمي‌گيرد هر ساله مشكلات اضافه‌تر مي‌شوند.

شفيعي در خصوص مناطق ديگر گردشگري و ديدني باغملك گفت: "منجنيق"، "ارگ ارغواني" و "قلعه‌تل" نيز از ديگر مناطقي هستند كه در اين شهرستان شناخته شده‌اند ولي گردشگران بيشتر براي گشت و گذار به منطقه "مال‌آقا" و "امام‌زاده عبدالله" مي‌روند.

وي یادآوری كرد: "قلعه‌تل" از نظر تاريخي قدمت زيادي دارد و متعلق به دوران قاجار و حاكميت محمدتقي ‌خان است. معماري اين مكان شباهات زيادي به قلعه "فلك ‌الافلاك" خرم‌آباد دارد و به گونه‌اي مي‌توان اين 2 قلعه را هم دوره يكديگر دانست.

مرجع / ایسنا
برچسب ها: باغملک
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
حق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
0
0
سلام به نظر من خوب کاری می کنن کسی شخصیت نداره باید همینجوری باش رفتار بشه ...........!
:
:
:
آخرین اخبار