تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۳۰۱۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هشدار در خصوص خرید ماهی قرمز !
به گزارش واحد مرکزی خبر، معاون سازمان دامپزشکی کشور در مصاحبه با رادیو اقتصاد از شهروندان خواست این ماهیان را از مراکز مجاز شامل فروشگاه های معتبر و آکواریوم فروشی ها و میادین میوه و تره بار تهیه کنند.

وی توصیه کرد: از خرید ماهیان قرمز از دست فروش ها ؛ فروش های معابر و غیر مجاز ، جدا خودداری شود تا مردم به ویژه کودکان از مخاطرات احتمالی بیماری های مشترک ماهی و انسان در امان باشند.

دکتر مشکات افزود : ماهیان سالم ، هیچ گونه خوردگی در باله های خود ندارند، لکه های سفید یا قرمز در سطح بدن انها وجود ندارد ، چشمان انها بیرون زده نمی شود و در سطح آب هم جمع نمی شوند.

وی گفت : البته شهروندان به ویژه کودکان عزیز برای این که اطمینان داشته باشند ، این ماهیان سالم و بهداشتی هستند حتما از مراکز مجاز تهیه کنند. چون در مراکز غیر مجاز ماهیان به صورت خیلی متراکم و در شرایط استرس دار پرورش داده می شوند و تماس کودکان با انها مخاطراتی به همراه دارد.

مشکات گفت: آب های کلردار برای این ماهیان زیان ده است و هر یک ماهی قرمز در یک لیترآب نگهداری شود و نصف ظرف هم فضای آزاد باشد.

وی افزود: غذای این ماهیان را می توان از فروشگاههای معتبر خریداری کرد.

معاون سازمان دامپزشکی کشور همچنین از شهروندان خواست به هیچ وجه حیوانات خزنده یا دوزیست را در منازل نگهداری نکنند که به شدت خطر آفرین است و سازمان دامپزشکی با این گونه مسایل مخالف است.
:
:
:
آخرین اخبار