تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۳۱۳۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از تلاش برای صعود تا فرار از خطر سقوط برای تیم‌های خوزستانی
در هفته بیست و سوم لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور جام آزادگان دو نماینده استان خوزستان برای صعود و سه نماینده نیز برای فرار از سقوط به مصاف حریفان می‌روند.

هفته بیست و سوم رقابت‌های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور جام آزادگان از عصر امروز با برگزاری 14 دیدار در دو گروه الف و ب برگزار خواهد شد.

در این هفته پنج نماینده خوزستان در رقابت‌های این فصل با انگیزه‌هایی متفاوت به مصاف حریفان خود می‌روند.

* استقلال خوزستان در تلاش برای صعود

در یکی از بازی‌های حساس امروز تیم استقلال خوزستان صدرنشین گروه ب این مسابقات به مصاف راهیان کرمانشاه می‌رود.

تیم استقلال خوزستان که در این فصل با هدایت مجید باقری‌نیا سرمربی خوزستانی خود نتایجی فراتر از انتظاری را کسب و هم‌اکنون با 42 امتیاز رده نخست جدول رده‌بندی قرار دارد در این دیدار خارج از خانه به دنبال کسب هر سه امتیاز برای تثبیت جایگاه خود در صدر است.

البته شاگردان باقری‌نیا در این دیدار بازی سختی را در برابر راهیان کرمانشاهی دارند که با 37 امتیاز در رده چهارم قرار دارد و برای صعود به مرحله پلی‌اف امیدوار است.

*نفت مسجد سلیمان در اندیشه رسیدن پلی‌آف

دیگر نماینده خوزستان در این مسابقات نفت مسجد سلیمان است که در این فصل با اتکا به حضور تماشاگران پرشور خود نتایج مناسبی را کسب کرده است.

این تیم در طول برگزاری مسابقات این فصل فراز و نشیب‌هایی داشته و هم‌اکنون با 39 امتیاز در جایگاه دوم جدول گروه یک قرار دارد.

نفت مسجد سلیمان در این هفته از رقابت‌ها بازی حساسی را در برابر مس سرچشمه‌ای پیش‌رو دارد که هم‌اکنون با 37 امتیاز در رده چهارم است.

در این گروه تیم گسترش فولاد تبریز با 46 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و تیم دست‌ نیافتنی به نظر می‌رسد و دیگر تیم‌های این گروه یعنی نفت مسجدسلیمان، الوند همدان، مس سرچشمه و حتی ابومسلم مشهد چشم به راهیابی به مرحله پلی‌اف دارند تا شانس خود برای حضور در لیگ برتر در این مرحله را جست‌وجو کنند.

*استقلال اهواز برای فرار از منطقه خطر می‌جنگد

تیم استقلال اهواز نیز که در این فصل گرفتار حواشی زیادی شده و بارها سرمربی و کادر فنی خود را تغییر داده است هم‌اکنون با 24 امتیاز در رده دهم قرار دارند و تا حدودی نیز خطر سقوط را احساس می‌کند.

این تیم که پس از سقوط خود از رقابت‌های لیگ برتر گرفتار مسائل زیادی شد و حتی به لیگ دسته دو نیز سقوط کرد در این فصل به لیگ یک بازگشت اما موفقیت چندانی نداشت و بیش از نتیجه‌گیری در حاشیه قرار داشته است.

این تیم در دیدار این هفته خود به مصاف الوند همدانی می‌رود که هم‌اکنون با 38 امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی گروه الف قرار دارد و نیم‌ نگاهی به صعود به مرحله پلی‌اف دارد.

*حفاری اهواز پل صعود استقلال خوزستان

تیم ملی حفاری اهواز دیگر نماینده استان خوزستان در این فصل لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور در این هفته دیداری سرنوشت‌ساز با شهرداری یاسوج را برای خود و بالای جدول پیش‌رو دارد.

این تیم که هم‌اکنون با 21 امتیاز در رده یازدهم جدول چهارده تیمی گروه ب قرار دارد و خطر سقوط را احساس می‌کند برای دور شدن از منطقه قرمز جدول به سه امتیاز دیدار خانگی نیاز مبرم دارد.

از سوی دیگر نیز شهرداری یاسوجی قرار دارد که نزدیکترین تعقیب‌کننده استقلال خوزستان در صدر جدول است و با 40 امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد.

تیم ملی حفاری اهواز در صورت کسب پیروزی در این دیدار هم خود را از خطر سقوط رهایی داده و هم می‌تواند پلی برای صعود استقلال خوزستان به لیگ برتر ایجاد کند.

*یادآوران شلمچه بدون سرمربی در برابر پاس همدان

تیم یادآوران شلمچه تیم دیگر استان خوزستان در این فصل از رقابت‌های لیگ دسته یک است که با خرید امتیاز کاوه تهران در این فصل به تیمداری در لیگ پرداخته است.

این تیم که از آغاز فصل نتایج بدی را کسب و به مشتری دائم انتهای جدول تبدیل شده است هم‌اکنون با کسب تنها 13 امتیاز در قعر جدول گروه ب این مسابقات قرار دارد و کاندیدای شماره یک سقوط است.

از سوی دیگر سرمربی این تیم نیز به دلیل مشکلات فراوان پیش‌رو از سمت خود کناره‌گیری کرد تا مشکلات نماینده خرمشهر دوچندان شود.

یادآوران شلمچه در هفته بیست و سوم به مصاف پاس همدانی می‌رود که هم‌اکنون با 35 امتیاز در رده پنجم گروه دوم قرار دارد و امیدهایش برای صعود به مرحله پلی‌آف هنوز رنگ دارد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار