تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۳۱۵۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معرفی 2 قاضی ویژه انتخابات در آبادان
رییس دادگستری آبادان گفت: دو قاضی ویژه رسیدگی به تخلفات انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر در این حوزه انتخابیه معرفی شدند.

نعمت الله بهروزی  افزود: این دو قاضی از دادسرا و دادگستری آبادان بوده و کار رسیدگی به تخلفات انتخاباتی این دوره را از انتخابات ریاست جمهوری وشورای اسلامی شهر و روستا را بر عهده خواهند داشت.

وی گفت: اقدامات و برنامه ریزی های لازم ویژه مسایل قضایی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اندیشیده شده است.

بهروزی افزود: شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی موظفند به تخلفات و جرایم انتخابات به صورت فوق العاده و خارج از نوبت رسیدگی کنند.

وی گفت: از دادگستری آبادان یک هفته پیش انتخابات و همزمان با شروع تبلیغات نامزدهای انتخاباتی با به کارگیری قضات واجد صلاحیت، شعب ویژه ای برای رسیدگی سریع و خارج از نوبت به جرایم انتخاباتی تشکیل خواهد شد.

رییس دادگستری آبادان اظهار داشت: توجیه، ارشاد و اقناع با هدف همسوسازی، بازدارندگی و ترویج قانونمداری از طریق تشریح و توضیح مفاد قانون، جرایم انتخاباتی و مجازات های آن برای اشخاص حقیقی، حقوقی، تشکل ها، کاندیداهای احتمالی و قطعی، مدیران دستگاه های اجرایی، رؤسای ستادهای انتخاباتی و افکار عمومی قطعاً نقش مؤثری در کاهش و پیشگیری از بروز جرایم انتخاباتی داشته و موجب افزایش مشارکت حداکثری و ارتقاء امنیت عمومی در سه مقطع قبل، حین و بعد از انتخابات خواهد شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار