تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۳۱۶۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
باغ پرندگان یا قربانگاه حیوانات؟
در حالی که کارشناسان محیط زیست و دفاع از حقوق حیوانات به نحوه اجرای پروژه باغ پرندگان در تهران اعتراض دارند، اما این طرح همچنان در حال تکمیل است.
 
بزرگ‌ترین باغ پرندگان دنیا در حالی در ایران احداث می‌شود که علاوه بر قطع وسیع د‌رختان تعد‌اد‌ زیاد‌ی از پرند‌گان خرید‌اری شد‌ه نیز به‌‌د‌لیل نبود نظارت د‌امپزشک و نگهد‌اری صحیح تلف شد‌ه و یا به بیماری‌های مختلف مبتلا شد‌ه‌اند.
 
به گزارش ایانا، این باغ در وسعت 22 هکتار از مجموعه 86 هکتاری تفریحی، گردشگری و رفاهی در حال احداث شمال شرق و در منطقه چهار شهرداری تهران در پنج فاز به اجرا درمی‌آید.
 
قرار است 200 نوع پرنده به مجموعه باغ پرندگان اضافه شود که در مجموع 18 هزار پرنده در این مرکز زندگی خواهند کرد.
 
به گفته شهردار منطقه چهار فاز دوم به طراحی کاشت درختان و گیاهان ویژه، فاز سوم باغ شیشه‌ای مخصوص نگهداری تعدادی از پرندگان و فاز چهارم محل نگهداری لاشخورها و عقاب‌ها و فاز پنجم آلاچیق‌ها و کتابخانه مجهز مجازی ویژه پرندگان طراحی شده است.
 
حسن کریمیان گفته بود: همزمان با آغاز عملیات احداث پروژه باغ پرندگان، بخش‌های شرقی جنگل لویزان که تا قبل از اجرای این طرح کانون بی‌نظمی و ناهنجاری‌های اجتماعی و پاتوق افراد ولگرد شده بود، از این پس محل تفریح و گردشگری برای شهروندان خواهد بود.
 
در حالی که کارشناسان محیط زیست و دفاع از حقوق حیوانات به نحوه اجرای پروژه باغ پرندگان در تهران اعتراض دارند، اما این طرح همچنان در حال تکمیل است.
 
با توجه به آلودگی هوای پایتخت و کمبود فضای سبز در شهر، قطع درختان با هر علتی توجیه‌پذیر نخواهد بود.
 
بر اساس آخرین اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران و شاخص کیفیت هوا از هشت صبح 22 اسفندماه تا هشت صبح امروز میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم‌اکنون در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
پیش از این انجمن حمایت از حیوانات در نامه‌ای به شهردار منطقه چهار تهران اعتراض خود را به اجرای طرح این باغ اعلام کرده بود که در این نامه به عدم بهره‌گیری از روش‌های تشخیصی و واکسن‌های پیشگیری‌کننده بیماری‌های مشترک ازجمله آنفلونزای پرندگان، خریداری تعداد زیادی پرنده بدون تهیه پیش‌نیازهای آن و تلف شدن فراوان این پرندگان، عدم مکان‌یابی دقیق برای احداث این باغ و قطع تعداد زیادی اصله درخت، عدم توجه به جهت حرکت باد در اکثر روزهای سال و در معرض خطر قرار گرفتن تمامی شهر در صورت بروز بیماری‌هایی در این مرکز و... مورد اعتراض قرار گرفته بود.
:
:
:
آخرین اخبار