تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۳۱۷۳۲
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همه آنهایی که سودای ریاست جمهوری دارند؛
آشنایی با کاندیداهای ریاست جمهوری / تصاویر
در فاصله سه ماه تا آغاز یازدهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری ، تب حضور شخصیت‌های سیاسی برای تصدی بالاترین پست اجرایی کشور بالا گرفته است. جستاری در حرف‌ها و مواضع طرح شده از سوی نامزدهای قطعی و بالقوه نشان می‌دهد که بسیاری از آنها گفتمان خود برای حضور در انتخابات را معین کرده‌اند
انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری که در 24 خرداد ماه سال 92 برگزار خواهد شد را باید یکی از مهمترین فرازهای انقلاب اسلامی ایران به حساب آورد. در حال حاضر بخش عمده ای از فضای سیاسی و رسانه ای کشور تحت الشعاع این رخداد مهم قرار گرفته است و روزانه شاهد انتشار اخبار، گزارش ها و تحلیل های مختلفی درباره آخرین صف بندی های سیاسی ، ائتلاف ها و رایزنی ها هستیم.

جستاری در حرف‌ها و مواضع طرح شده از سوی تعدادی از نامزدهای قطعی و بالقوه انتخابات آتی نشان می‌دهد که بسیاری از آنها گفتمان خود برای حضور در انتخابات را معین کرده‌اند.

در میان شخصیت های مطرح شده برای نامزدی، تنها برخی در آرزوی کرسی نرم ریاست‎جمهوری هستند؛ اما برخی دیگر آمده‎اند تا به بهانه کاندیداتوری نام خود را دوباره مطرح کنند و به زندگی سیاسی خود رونق ببخشند و برخی دیگر نیز همین تریبون‎‎های رسانه‎ای و گفت‎وگو با رسانه‎‎های مختلف برایشان کافی است تا بتوانند نظرات خود را به گوش مردم برسانند.




در ادامه نام کاندیداهای مطرح شده در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را همراه سوابق و آخرین اظهارنظرهای انتخاباتی خود مشاهده می کنید.

علي اکبر ولايتي:
نماينده دوره اول مجلس
وزير امور خارجه 60 تا 76
مشاور بين‌الملل رهبر معظم انقلاب
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام

علی اکبر ولایتی از اعضای ائتلاف سه گانه اصولگرایان است که در کنار حداد عادل و محمد باقر قالبیاف به انتخابات یازدهم ورود پیدا خواهد کرد. اعضای ائتلاف سه گانه چندی پیش در نشست خبری خود با تاکید بر پایبندی به ائتلاف از ادامه همکاری های خود تا زمان انتخابات خبر دادند.
علی اکبر ولایتی در این خصوص گفته است: همکاری‌های بنده و جناب آقای قالیباف و آقای حداد ادامه خواهد یافت تا شخصی که بیشترین صلاحیت را برای احراز ریاست جمهوری دارد، که حتی ممکن است خارج از این سه نفر باشد انتخاب شود.



محمد باقر قاليباف:
فرمانده قرارگاه خاتم
فرمانده نيروي هوايي سپاه
فرمانده سابق نيروي انتظامي
رئيس و نماينده رييس جمهور در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز سال 83
شهردار تهران از 84 تا کنون

محمدباقر قالیباف در قالب ائتلاف سه گانه فعاليت انتخاباتي خود را آغاز کرده است. قالیباف با بیان اینکه هر سه عضو این ائتلاف همچنان قویا به این ائتلاف پایبندیم، عنوان کرده است که: ائتلاف سه گانه در قالب یک رویکرد جدید و بی نظیر، ائتلاف ایمانی و عقیدتی تلقی می شود که بر مبنای وحدت و همدلی پیرامون آرمان ها و ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی و احساس مسئولیت حول مهمترین دغدغه ها و منافع و مصالح ملی کشور شکل گرفته است و ان شاالله به همین گونه نیز تداوم خواهد یافت.
وی همچنین تاکید کرده است: این ائتلاف با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد و هیچگاه تحت تاثیر جو سازی ها و واکنش های سیاسی قرار نخواهد گرفت.



غلامعلي حدادعادل:
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام
رييس پيشين مجلس شوراي اسلامي
نماينده مجلس از دوره ششم مجلس تا کنون
رييس فرهنگستان زبان و ادب فارسي
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي

حداد عادل نیز از دیگر اعضای ائتلاف سه گانه نیز در خصوص ائتلاف 3 نفره گفته است: آقايان ولايتي و قاليباف و من با هم رقابت نخواهيم كرد و هر سه وارد عرصه نخواهيم شد، بلكه ساز و كاري را طراحي مي‌كنيم كه بر اساس مشروعيت و مقبوليت و كارآمدي، هركس مناسب است بيايد و تعدد كانديدا اتفاق نيفتد.



اسفندیار رحیم مشایی:
سوابق:
ریاست سازمان میراث فرهنگی در دوره احمدی نژاد
رئیس دفتر رئیس‌جمهور در دوره احمدی نژاد
رئیس دبیرخانهٔ جنبش عدم تعهد در دوره احمدی نژاد
رئیس مرکز ملی جهانی‌شدن در دوره احمدی نژاد

با وجود اینکه نام های مختلفی پیرامون گزینه دولت در انتخابات آینده در رسانه ها منتشر می شود ولی جدی‌ترین گزینه‌ای که نامش از ماه‌ها قبل به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ازسوی طیف دولت مطرح شد، -اسفندیار رحیم مشایی- فرد پرحاشیه دولت احمدی نژاد بود.
در چند ماه اخیر حامیان اسفندیار رحیم مشایی اقدام به راه اندازی سایت ها و وبلاگ هایی برای تبلیغ وی کرده اند و در این وبلاگ ها با شعار "زنده باد بهار" ، از این فرد به عنوان "مظلوم تر از بهشتی، خدوم تر از رجایی"! نام برده اند.

محمود احمدی نژاد نیز در هفته گذشته با حضور برخی دولتمردان و همچنین هنرمندان در « مراسم استقبال از نوروز»  نشان «فرهنگ» را به اسفندیار رحیم‌مشایی اهدا کرد و پس از آن دستان مشایی را بالا برد و با او عکس یادگاری گرفت.




اکبر هاشمي رفسنجاني:
اولين رييس مجلس شوراي اسلامي
رييس جمهور کشورمان از سال 68 تا 76
رييس مجلس خبرگان 86 تا 89
رييس مجلس تشخيص مصلحت نظام از 76 تا کنون

گمانه زنی های کاندیداتوری هاشمی از زمانی شدت گرفت که این سیاستمدار کهنه کار 78 ساله در دیدار خود با جمعی از اصحاب رسانه چنین عنوان کرد که "اگر مطمئن شوم  کسی غیر از من نمی‌تواند شرایط کشور را تغییر دهد، لحظه‌ای تردید نمی‌کنم." پیرامون همین موضوع، روزنامه "آرمان روابط عمومی" نیز به عنوان رسانه نزدیک به خانواده هاشمی در چند ماه اخیر اصرار ویژه ای بر ورود آیت الله 78 ساله به عرصه انتخابات 92 داشته و تحلیل های مختلفی را پیرامون طرح انتخاباتی هاشمی رفسنجانی در عرصه رقابت های 92 مطرح کرده است.
هاشمی همچنین در آخرین دیدار خود با برخی از نمایندگان ادوار مجلس، در پي درخواست‌هاي حاضران مبني بر حضور در عرصه انتخابات رياست‌جمهوري، اين امر را مستلزم وجود توان و نيرو دانست و گفت: شخصيت‌هاي خوشفكر، باتجربه و داراي پايگاه اجتماعي خوب براي حضور در صحنه وجود دارند و من هم تا حد توان به تحقق اين امر كمك خواهم كرد.



علی رضا زاکانی:
نماینده مردم تهران در مجلس هفتم و هشتم
یک دوره مسئول بسیج دانشجویی
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی

علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی که زمزمه هایی مبنی بر ورودش به عرصه انتخابات به عنوان کاندیدا مطرح شده است اخیراً در سفرهای خود به استان های مختلف به تببین عملکرد دولت آینده و همچنین نقد وضع موجود جامعه پرداخته است. وی چندی پیش طی یادداشتی تحت عنوان «گفتمان پیشرفت اسلامی نگاهی نو به آینده انقلاب اسلامی» در هفته‌نامه پنجره منتشر و بر ضرورت ارائه مدلی نوین و در تراز انقلاب اسلامی در جهت پیشرفت تإکید کرده بود.
جمعیت ایثارگران نیز هفته قبل طی بیانیه ای از کاندیداتوری زاکانی حمایت کرد و نوشت: غلامعلی حداد عادل، علیرضا زاکانی و سعید جلیلی، در اولویت و ترجیحات جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی قرار دارند.
گفته می شود علی رضا زاکانی گزینه انتخاباتی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی است.



باقری لنکرانی:
وزیر بهداشت کابینه اول محمود احمدی نژاد
سخنگوی جبهه پایداری

جبهه پایداری مدتی است از طریق رسانه های خود از جلیلی و لنکرانی به عنوان گزینه های خود دعوت به کاندیداتوری می کند، اما گفته مي‌شود سعید جليلي به این درخواست پاسخ مثبتی نداده است و حاضر نیست به عرصه رقابت های ریاست جمهوری بپیوندد در این صورت نامزد احتمالي جبهه پايداري لنکرانی خواهد بود.
جلالی رئیس دفتر آیت الله مصباح نیز چندی قبل، از لنکرانی به عنوان گزینه نهایی جبهه پایداری نام برده بود و او را به عنوان کاندیدای (اصلح) معرفی کرده بود.


سعيد جليلي:
دبير شوراي عالي امنيت ملي از مهر 86
18 سال سابقه در وزارت خارجه

سعید جلیلی یکی از کاندیدا‎های جوان با سیمای انقلابی است که این‎روز‎ها نامش برای کاندیداتوری ریاست‎جمهوری بر سر زبان‎ها افتاده است. گفته مي‌شود سعید جليلي به درخواست های جبهه پایداری پاسخ مثبتی نداده است و حاضر نیست به عرصه رقابت های ریاست جمهوری بپیوندد در صورت عدم نامزدیسعید جلیلی، لنکرانی گزینه نهایی این جبهه سیاسی خواهد بود.



مهرعلیزاده:
معاون رییس جمهور در دولت خاتمی
رییس سازمان تربیت بدنی در دولت محمد خاتمی

محسن مهرعلیزاده که یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری نهم (1384) بود، در خصوص کاندیداتوری خود از طرف جبهه اصلاح طلبان گفته است: چون بنده تجربه حضور در انتخابات سال 84 را دارم، در چند استان رای اول را کسب کردم، برنامه ای تحت عنوان "دولت رفاه" به مردم ارائه خواهم داد.
وی همچنین در ادامه اظهارات خود مطرح کرده بود: اگر روی بنده به عنوان کاندیدای مورد اجماع اصلاح طلبان توافق شود، با جدیت به این حوزه ورود خواهم داشت و البته برنامه مشخصی را هم به مردم معرفی خواهم کرد.



منوچهر متکي:
وزير امور خارجه ايران سال‌هاي 84 تا 89
نماينده دوره اول و هفتم مجلس
سفير ايران در ترکيه و ژاپن

منوچهر متکی وزیر امور خارجه سابق کشورمان که پس از انتخابات سال 84 از ستاد انتخاباتی علی لاریجانی وارد تیم احمدی‎نژاد شد و تا اواسط دولت دهم نیز بدون کمترین انتقاد و گلایه‎ای در کنار احمدی‎نژاد به مدیریت وزارت خارجه مشغول بود مدتی پیش با انتشار نامه‎ای سرگشاده خطاب به مردم اعلام کاندیداتوری کرد تا به قول خودش مردم ایران به دولتی که لیاقتش را دارند برسند!
وی که یکی از گزینه های انتخاباتی جبهه پیروان است، در همایش اخیر این جبهه اعلام کرد: در جلساتی که در جبهه پیروان برگزار کرده‌ایم، توافق شد که تا اردیبهشت‌ماه هر کس در جایگاه مناسبی قرار داشت وارد عرصه شود. 




محمدرضا باهنر:
نماينده مجلس در دوره‌هاي دوم، سوم، چهارم، پنجم، هفتم و هشتم و نهم
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام

محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین که در هفته گذشته در میان جمعی از اصولگرایان استان خراسان رضوی رسما اعلام کاندیداتوری کرد، در همایش سراسری جبهه پیروان که در همین هفته برگزار شد اظهار داشت:بنده به طور رسمي اعلام کانديداتوري کرده‌ام و در حال انجام برنامه ريزي‌هاي حضور در انتخابات رياست جمهوري هستم.
باهنر در مورد اعلام کاندیداتوری خود گفت: تاکنون 7 بار از ملت شریف ایران رای اعتماد کسب کرده ام که برای هشتمین بار جهت حضور برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شدم کاندیداتوری خود را در کنار صحن ملکوتی امام هشتم اعلام می کنم.



يحيي آل اسحاق:
وزير بازرگاني در دولت دوم سازندگي
رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران

یحیی آل اسحاق وزیر بازرگانی دولت های پیشین به عنوان گزینه حزب موتلفه به جبهه پیروان معرفی شده است و در کنار محمدرضا باهنر، متکی، پورمحمدی به عنوان گزینه های انتخاباتی جبهه پیروان در فضای انتخاباتی کشور مطرح است.
آل اسحاق در همایش اخیر جبهه پیروان اعلام کرد: اولین قدم برای هر نامزد را داشتن برنامه مشخص است و عمده‌ترین تهدید ما در خارج در حوزه اقتصادی و دشمنان ما جمهوری اسلامی را تهدید اول خود به حساب می‌آورند.



مصطفي پورمحمدي:
معاون برون‌مرزي وزير اطلاعات
دادستان انقلاب اسلامي
وزير کشور در دولت نهم 84 تا 87
رئيس سازمان بازرسي کل کشور

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی دبیر سیاسی جامعه روحانیت مبارز که مدت هاست فعالیت های انتخاباتی خود را آغاز کرده است، چندی پیش گفته بود: اگر بخواهم وارد انتخابات شوم به عنوان کاندیدای جدی وارد صحنه خواهم شد تا ریاست اجرایی کشور را با اهدافی که باید تعقیب کنم، به عهده بگیرم. اگر به این جمع‌بندی یا تصمیم نهایی برسم که به وقتش کاندیداتوری خود را اعلام خواهم کرد و با تصمیم روشن و قاطع در صحنه حضور می‌یابم. وی همچنین در گفت و گو با نشریه مثلث اینطور گفت که به «توسعه مدنی» می اندیشد و در این باره صحبت هایی را مطرح کرد.
پورمحمدی در آخرین اظهارنظر انتخاباتی خود در پاسخ به این سوال که شعار انتخاباتی شما چه خواهد بود؟، عنوان کرده است: شعار انتخاباتی‌ام گرایش‌های تحولی خواهد داشت.



محسن رضايي:
فرمانده سپاه پاسداران 60 تا 76
 دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام

محسن رضایی که در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم عزم جزم کرده تا به رقابت با سایر کاندیداها بپردازد چندی پیش در جمع مردم دیواندره در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: چندین‌بار از بنده خواسته‌اند تا اینکه کاندیداتوری خود را در تهران و با حضور رسانه‌ها اعلام کنم اما من با توجه به رویکردی که دارم اکنون در این شهر اعلام می‌کنم که در انتخابات ریاست جمهوری حضور خواهم داشت.
رضایی همچنین در چند ماه اخیر به طور مکرر گفته است که به‎نفع هیچ کس هم کنار نخواهد رفت و تا آخر در صحنه باقی می ماند.
رضایی همچنین با بیان اینکه یارانه ها تا 110 هزار تومان قابل افزایش است، گفته است: این طرح به شکل بهتری می توانست صورت پذیرد ولی الان که در مسیر نقدینگی افتاده، توقف آن به صلاح نیست اما می شود نحوه ی استفاده را مدیریت کرد و این مبلغ تا 110 هزا تومان قابل افزایش است.



محمدحسن ابوترابي‌فرد:
نماينده مجلس در دوره ششم، هفتم و هشتم و نهم مجلس

محمدحسن ابوترابی‌فرد در خصوص مطرح شدن کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری گفته است: تقاضاهایی از دیرباز مبنی بر کاندیداتوری ام بوده است، اما نگاه بنده این است که این امر در صورتی می‌تواند درست باشد که انسان به یک تکلیف قطعی برسد و اگر چنین شرایطی اتفاق بیفتد، شاید در این عرصه در کنار دیگر برادران بزرگوار که از ظرفیت‌های خوبی برخوردارند برای حضور در این عرصه انجام وظیفه‌ای داشته باشم.



علي فلاحيان:
وزير اطلاعات جمهوري اسلامي ايران و در دولت سازندگي
نماينده مجلس خبرگان رهبري

فلاحیان پس از محمدی ری‎شهری دومین وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی بوده است. از چندی پیش نام وی همواره به‎عنوان یکی از نامزد‎های احتمالی ریاست‎جمهوری شنیده می‎شد، فلاحیان عنوان کرده بود که درخواست‎ها برای کاندیداتوری وی به حد نصاب رسیده است و به همین دلیل وی کاندیدای ریاست‎جمهوری خواهد شد! اما دقیقا مشخص نیست که این درخواست‎ها از سوی چه کسانی و تا چه میزان بوده است.




محمد علي نجفي:
60 تا 64 وزير فرهنگ و آموزش عالي
وزير آموزش و پرورش دولت سازندگي
رييس سازمان برنامه بودجه دولت اول خاتمي
عضو شوراي شهر تهران

محمد علی نجفی عضو فعلی شورای شهر و رییس سازمان برنامه و بودجه دولت نخست خاتمی یکی از گزینه های جدی اصلاح طلبان برای کاندیداتوری در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است که در محافل رسانه ای زیاد از او سخن به میان می آید.
نجفی با توجه به اینکه از کاندیداتوری خود در انتخابات زیاد سخن به میان نیاورده است ولی تعداد زیادی از اصلاح طلبان و همچنین اعضای طیف کارگزاران از نامزدی او در انتخابات سخن گفته اند.



محمد شريعتمداري:
وزير بازرگاني دولت خاتمي

محمد شریعتمداری را همه به عنوان یک چهره اقتصادی می شناسد؛ چهره‌ای که در انتخابات ریاست جمهوری سال 76 در جمعیت دفاع از ارزش ها به دنبال ریاست جمهوری ری شهری بود. شریعتمداری از دیگر چهره های مطرح شده در جبهه اصلاح طلبان برای کاندیاتوری است، او در خصوص کنار کشیدن خود از کاندیاتوری در انتخابات گفته است: اگر هاشمی رفسنجانی، خاتمی، ناطق و  حسن خمینی کاندیدا شوند او کنار خواهد کشید.



حسن روحاني:
نماينده پيشين مجلس
نماينده مجلس خبرگان
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام
دبير پيشين شوراي عالي امنيت ملي

حسن روحاني رئيس مركز استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز از جمله چهره‌هايي است كه احتمال نامزدي‌اش در انتخابات رياست‌جمهوري همواره مطرح است. هر‌چند پر رنگ شدن فعاليت‌ها و حضورش در عرصه سياست نشان مي‌دهد كه نسبت به كانديداتوري در انتخابات آتي خيلي بي‌ميل نيست اما به نظر مي‌رسد هنوز تصميم قطعي‌اش را نگرفته است. این در حالی است که اصلاح‌طلبان هم استقبال چندانی از اعلام خبر کاندیداتوری روحانی نکرده‌اند.



حسين کمالي:
وزير کار از سال 68 تا  80

عليرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر، حسين كمالي را به عنوان كانديداي مورد نظر اين تشكل در انتخابات رياست جمهوري يازدهم مطرح و تاكيد كرد كه بايد زمينه براي حضور جريانهاي غيراصول‌گرا در انتخابات پيش‌رو فراهم شود.



اسحاق جهانگيري:
نماينده دوره دوم و سوم مجلس
استاندار اصفهان
وزير صنايع و معادن دولت خاتمي

اسحاق جهانگیری وزیر صنایع دولت و معادن دولت اصلاحات نیز از دیگر گزینه های اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری است که چندی پیش کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران نیز در حمایت از کاندیداتوری او سخن به میان آورده بود. او جزء طیف میانه رو اصلاح طلبان محسوب می شود.



مصطفي کواکبيان:
دبیرکل حزب مردم‌سالاری
نمایندهٔ پیشتر مردم سمنان

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری که چندی پیش با برگزاری همایشی در هتل المپیک تهران از طرح مناسک برای ورود اصلاح طلبان به عرصه رقابت های انتخاباتی 92 نام برده بود، با عدم استقبال اصلاح طلبان رو به رو شد. کواکبیان که در نظر داشت تا اصلاح‌طلبان در قالب طرح مناسک به اجماع برسند در همایش اخیر حزب مردم سالاری خود را به عنوان کاندیدای حزب مردمسالاری معرفی کرد.



محمدرضا عارف:
رييس دانشگاه تهران 73 تا 76
 وزير پست و تلگراف 76 تا 79
 رييس سازمان مديريت برنامه ريزي 79 تا 80
 معاون اول دولت خاتمي

محمد رضا عارف از جمله کاندیدای های مطرح شده در جبهه اصلاح طلبا است که چندی قبل عنوان کرد: اگر حضور من تنها ده درصد در حضور پرشکوه مردم تأثیرگذار باشد، در انتخابات شرکت خواهم کرد. اما با جدی شدن نامزدی محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات طیفی از روزنامه های زنجیره ای داخلی و سایت های اینترنتی فتنه سبز در خارج ضمن حمله به عارف، او را «اصلاح طلب بدلی» و «کسی که از سوی نهادهای امنیتی برای نامزدی تحریک شده» معرفی کردند. در ادامه همین موضع گیری ها بود که سیدحسن رسولی عضو بنیاد باران اعلام کرد عارف در صورت نامزدی خاتمی یا هاشمی در صف کاندیداها نخواهد بود.




غلامحسين الهام:
معاون رييس جمهوري
حقوقدان شوراي نگهبان
سخنگوي دولت
وزير سابق دادگستري

غلامحسین الهام کسی است که در مرداد 1389 توسط محمود احمدی نژاد به عنوان مشاور حقوقی رئیس جمهور منصوب شد و در 10 آبانماه سال 91 مجددا به عنوان سخنگوی دولت انتخاب گردید. برخی رسانه ها از غلامحسین الهام به عنوان یکی از گزینه های احتمالی محمود احمدی نژاد برای کاندیداتوری در انتخابات آینده ریاست جمهوری نام می برند و همچنین برخی وبلاگ های حامی دولت در فضای مجازی در حمایت از کاندیداتوری وی در انتخابات 92 سخن می گویند.
غلامحسین الهام همچنین در آخرین اظهارنظر انتخاباتی خود در پاسخ به این سؤال که برخی می گویند شما در انتخابات ریاست‌جمهوری، کاندیدا خواهید شد، به یک جمله بسنده کرد و گفت: نه، این خبر را تایید نمی‌کنم.


محمد سعيدي‌کيا:
وزير راه و ترابري 64 تا 72
وزير جهاد سازندگي 76 تا 79
 وزير مسکن از 84 تا 88

سعیدی کیا وزیر مسکن احمدی‌نژاد در دولت نهم از اولین کسانی بود که برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اعلام حضور کرد، وی در ماه گذشته در شیراز با بیان اینکه گروه‌گرایی در انتخاب افراد کابینه احتمالی بنده جایی ندارد، تاکید کرد: کابینه انقلاب اسلامی باید یک انسجام ملی در کشور به وجود بیاورد تا مانند روزهای نخستین انقلاب کارها را به پیش ببریم.



حسن سبحاني:
دکتراي اقتصاد و استاد دانشگاه
نماينده دوره 5، 6 و هفتم مجلس

وي اواخر دي 91 تصميمش براي کانديداتوري انتخابات رياست جمهوري يازدهم را رسما اعلام داشت. وي بعدها عنوان دولت خود را قانون و گفتمان خود را اصول و مباني قانون اساسي معرفي کرد. حسن سبحانی اعلام داشته که خرج تبليغات انتخاباتي را صرفا خودش خواهد داد و توان وي در اين راه بيش از 35 ميليون نيست و همين مبلغ هم کافيست.



غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۰
محمد
|
Sweden
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
18
9
خوز نیوز، چرا عکس فرزند شایسته خوزستان، حاج محسن رو بین عکس بالا و تیتر نزدی؟!!
بعد هم که گذاشتی، عکسی گذاشتی که خود حاج محسن اصلا معلوم نیست.
تا چه حد تبعیض و کینه؟!
خدا به دادتان برسد...
بگم بگم
|
Finland
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
7
2
سید احمد موسوی رییس سازمان حج وزیارت را از قلم انداختین آقایان. جدی ترین گزینه جریان دولت در صورت رد صلاحیت مشایی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
7
18
ای ول رفسنجانی مرد سازندگی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
0
0
برادر محسن رضایی فرزند خوزستان
هنوز هم آقا محسن امام و رزمنده ها و هنوز هم آقا محسن دلهای مردم ایران است

یا علی
محسن مسجدسلیمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
0
0
کاش ما خوزستانیها به اندازه دیگر استانها به فکر آینده استانمان بودیم واز دکتر اقتصاد دیار خودمان حمایت میکردیم .چقدر خوب میشد!!معمار نوین اقتصاد دکتر محسن رضایی
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۹
1
1
سالار همه اینها را یادت رفت بزنی خوزنیوز!!!!!!
رای ملت ایران:
سِــــــــد محـــــــــــمد خاتـــــــــــــــــــــــــمی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۹
0
5
هر لحظه از این باغ بری می اید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۹
2
0
زنده باد بهار ....
ما همه محمود احمدی نژادیم و رای ما مشایی
زنده باد بهار رو باهم سر دهیم
لال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۹
22
5
فقط مشایی
حمید
|
Finland
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۳۰
5
3
کسی دیگه ای رو از قلم ننداختید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۱
0
0
زنده باد بهار
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۲
5
6
ایول رفسنجانی

واقعآ آیت الله رفسنجانی می تونه چون اعتماد به نفس دارد
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
5
7
فقط آقا محسن
ali
|
Moldova (the Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
10
6
پس آقای محمد خاتمی کجاست؟
فیصل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
5
3
ایران هواپیمای دور گرفته هستش که منتظر یه خلبان ماهر تا از رو زمین بلندش کنه اگر کسی در مهارت هاشمی رفسنجانی شک داره خودشو اصلاح کنه
خوزستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
8
3
فقط دکتر محسن رضایی داراری دکتری اقتصاد مدیر و مدبر . فقط دکتر رضایی می تونه اقتصاد بیمار دوره های قبل را درمان بکنه .
بنده مظلوم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
0
4
وای خدا به داد همه مسلمین برسد این اقتصاد بیمار را حل کند
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
2
1
از همشون خسته شديم شخصيت جديدي نيست
جنون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
0
1
هرکی میخواد بیاد جلو بذار بیاد فقط صادقانه عمل کنه البته نه در حد یک حرف ...باید به معنی واقعی کلمه باشه
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
0
0
من وخانواده فقط به همسایه وفرمانده مالک اشتر علی دکتر محسن رضایی رای میدهیم هرچی با شه بچه خوزستان ومیدونه گردوخاک وبیکاری ونبود بهداشت نبود اسفالت سو مدیریت توی استان خوزستان وپارتی بازی .... توی استان ما زیبنده ما نیست بعد از این همه جنگ ودفاع جانانه مردم خوزستان مقابل متجاوزان بعثی این حق مردم خوزستان نیست الهی که هرکه نیتش خدمت صادقانه به ملت ایران واسلام است خدا حافظ یاورش باشه حالا هرکه میخواد باشه مهم ایران که همه جاش سرای ماست .
:
:
:
آخرین اخبار