تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۳۲۳۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قدمگاه و زیارتگاه حضرت خضر نبی (ع) درآبادان
قدمگاه و زیارتگاه حضرت خضر نبی (ع) درآبادان این روزها میزبان گردشگران، مسافران نوروزی و زائران زیادی از اقصی نقاط مختلف کشور است.

قدمگاه و زیارتگاه حضرت خضر نبی (ع) درآبادان

این روزها اماکن زیارتی از جمله قدمگاه و بقعه خضر نبی(ع) درهفت کیلومتری آبادان شاهد حضور چشمگیر شمار زیادی از مسافران نوروزی و اعضای کاروان های راهیان نور است که با پیمودن فرسنگ ها راه دور به زیارت این مکان مقدس می آیند.

ساختمان قدمگاه حضرت خضر نبی (ع) در سال 920 هجری بنا شده و یکی از زیارتگاههای مهم آبادان بشمار می رود.

در بالای گنبد بقعه لنگری نصب شده که اهل محل می گویند مربوط به کشتی خضر نبی (ع) بوده و به عنوان تبرک حفظ شده است.

قدمگاه مقدس امام رضا (ع) در شمال آبادان نیز از دیگر اماکن مذهبی در منطقه است که بویژه در ایام تعطیلات نوروزی و دیگر روزهای سال زائران زیادی دارد.

قدمگاه و زیارتگاه حضرت خضر نبی (ع) درآبادان

این قدمگاه از زمانی بنا شد که امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در اواخر سال دویست هـ . ق به دستور مامون خلیفه عباسی و به تدبیر وزیرش فضل بن سهل از مدینه منوره به پایتخت ایرانی فراخوانده شد.

ساختمان قدمگاه امام رضا (ع) واقع در ایستگاه 12 در کوی ملت آبادان است و دارای گنبدی طلایی رنگ است که از فاصله دور درخشش خاصی دارد.

در گوشه ای خارج از این بنا یک جاشمعی فلزی سبز رنگ و سرویس های بهداشتی و درون این ساختمان هشت ضلعی که بوسیله 4-3 فرش ماشینی مفروش است.

بر در فلزی سبز رنگ این قدمگاه کاغذهایی چسبانده شده که محل ورود آقایان و خانم ها را مشخص می کند. درون ساختمان را بوسیله پرده ای به دو قسمت مجزا تقسیم کرده اند که در قسمت پایینی دیواری که به سمت قبله است, لوله فلزی ای موجود می باشد که مردم به آن دخیل بسته اند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار