تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۳۳۲۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با رسمی شدن سقوط نفت به لیگ یک
خداحافظ ای لیگ برتر در شرایطی بدتر از بدتر

با رسمی‌شدن سقوط نفت آبادان به لیگ برتر، طلایی‌پوشان آبادانی با لیگ برتر خداحافظی کردند.

تیم صنعت نفت آبادان در سی و یکمین هفته رقابت‌های لیگ برتر با چهارمین مربی این فصل خود نیز نتیجه نگرفت تا در فاصله سه هفته تا پایان رقابت‌های لیگ برتر به عنوان نخستین تیم به لیگ دسته اول سقوط کند.

نفتی‌ها که فصلی کابوس‌وار را برای خود و تماشاگران پرشورشان سپری کردند یکی از ضعیف‌ترین نتایج تاریخ این باشگاه را رقم زدند.

طلایی‌پوشان آبادانی که در ابتدای فصل وعده راهیابی به لیگ قهرمانان آسیا را به هواداران خود می‌دادند در همان هفته‌های آغازین لیگ برتر با قرار گرفتن در انتهای جدول عیار خود را نشان دادند و برای بسیاری از هواداران فوتبال دوست و فوتبال فهم آبادانی واضح بود که وعده راهیابی به لیگ قهرمانان آسیا با این تیم و این نفرات و مهره‌هایی که اکثر آنها هیچ نشانی از بازیکنان کارآمد و تاثیرگذار را نداشت و البته بازیکنان فسیلی خارجی که تنها برای هدر دادن پول بیت‌المال آمده بودند وعده‌ای توخالی بود.

نفتی‌ها در فصل نقل و انتقالات نه‌تنها بازیکن چهره و تاثیرگذاری را نگرفتند بلکه تک ستاره‌های فصل قبل خود را نیز از دست دادند تا با دستانی خالی به جنگ نفس‌گیر 34 هفته‌ای لیگ برتر وارد شوند.

از هفته‌های نخستین رقابت‌ها و با چسبیدن نفت به قعر جدول زنگ خطر برای طلایی‌پوشان به صدا درآمد اما مدیران و مجموعه نفت آبادان به جای بررسی علت اصلی عدم نتیجه‌گیری این تیم راحت‌ترین کار را انتخاب و با برکناری کادر فنی و مدیریتی تغییرات پی‌درپی را در این باشگاه ایجاد می‌کردند تا جایی که تقریباً هر ماه یک جابه‌جایی در نیمکت و مدیریت این باشگاه ایجاد و ثبات به حلقه‌ای مفقوده برای آبادانی‌ها تبدیل شده بود.

تغییر سه مدیرعامل، دو هیئت‌مدیره و چهار سرمربی در 31 هفته اتفاق نادری است که در حتی در فوتبال بی‌ثبات کشورمان نیز در نوع خود کم‌نظیر و شاید هم بی‌نظیر باشد.

اما این تحولات گسترده هیچ دردی را از طلایی‌پوشان دوا نکرد و نتایج این تیم نیز هفته به هفته بدتر شد تا سرانجام در هفته سی‌و‌یکم و با پذیرش شکست در برابر مس کرمان نفتی‌ها به عنوان اولین تیم سقوط‌ کرده به لیگ یک وداعی تلخ برای خود و هواداران پرشور آبادانی با لیگ برتر را رقم زنند.

هر چند هواداران نفت آبادان با توجه به نتایج و اتفاقات و حواشی ایجاد شده برای این تیم در طول فصل جاری، از هفته‌ها قبل با لیگ برتر خداحافظی کرده و برای آنها عیان شده بود که این تیم به جای لیگ قهرمانان آسیا از لیگ دسته اول سر بر می‌آورد.

روز گذشته یکی از تلخ‌ترین روزها برای آبادانی‌هایی بود که نفت برای آنها تنها یک تیم نبود بلکه آبرو و اعتبار فوتبال شهرشان است شهری که خواستگاه مردان بزرگی همچون دهداری‌ها، سالیاهاست.

به هر حال نفت آبادان همان‌طور که بسیاری از دوستداران و کارشناسان در ابتدای فصل نیز اشاره کردند یارای مبارزه در جنگ بقا در لیگ را با حریفان سرسخت خود نداشت و خیلی زود با لیگ برتر خداحافظی کرد تا فریاد و پایکوبی و هل‌هله‌های معروف آبادانی‌ها نیز به سکوتی تلخ و غم‌بار تبدیل شود.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار