تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۳۳۴۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نبردهای 10 گانه برای لیگ برتری شدن
هفته بیست و پنجم از رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور درحالی طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری با انجام 13 مسابقه پیگیری می‌‍شود که نامشخص بودن وضعیت تیم برق شیراز خصوصا نتیجه این تیم با شهرداری تبریز، دیدارهای گروه "ب" را تحت تاثیر قرار داده است.

در گروه "الف" هم با توجه به صعود تیم گسترش فولادتبریز به لیگ برتر و سقوط تیم‌های ماشین سازی تبریز و شهرداری اراک به دسته دوم، 4 تیم‌ برای صعود به دیدار پلی‌آف و 6 تیم برای سقوط نکردن، در این دو هفته به میدان می‌روند.

در مهمترین بازی این هفته گسترش فولاد تبریز صعود کرده، میزبان مس سرچشمه است که برای صعود به بازی پلی‌آف رقابت نزدیکی با تیم‌های نفت مسجد سلیمان، الوند همدان و گل گهر سیرجان دارد. این تیم کرمانی درحالی به مصاف گسترش صدرنشین می‌رود که شاگردان خطیبی می‌خواهند در آخرین بازی خانگی در این فصل، جشن صعود خود به لیگ برتر را با پیروزی کامل کنند.

شاهین که یکی از گزینه‌های سقوط است، در بوشهر میزبان نفت مسجد سلیمان مدعی اصلی صعود از این گروه به دیدار پلی‌آف است، مسابقه‌ای که تیم‌های جنوبی برای رسیدن به پیروزی در آن با تمام توان به میدان می‌روند. الوند همدان هم کار سختی در مشهد برابر ابومسلمی دارد که شانس صعود و دغدغه سقوط ندارد. گل گهر سیرجان هم در خانه به مصاف سنگ آهن بافق می‌رود که یکی از تیم‌های مدعی سقوط از این گروه است.

استقلال اهواز نیز که در رده دهم قرار داشته و نزدیک‌ترین تیم به قعرنشینان است، برای نجات از سقوط به فکر پیروزی برابر نساجی مازندران در خانه است. پارسه ایرانیان هم در خانه میزبان ماشین‌سازی تبریز سقوط کرده است و برای فرار از مربع قعرنشینان نباید حتی یک امتیاز هم در این بازی از دست بدهد. اتکا گلستان میزبان دیگر تیم سقوط کرده یعنی شهرداری اراک است. گلستانی‌ها هم که در خظر سقوط قرار دارند، به چیزی جز پیروزی در این بازی مهم خانگی فکر نمی‌کنند.

برنامه دیدارهای هفته بیست و پنجم از گروه "الف" رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول و جدول رده‌بندی این گروه به شرح زیر است:
یکشنبه - 18/01/92

* گسترش فولاد تبریز - مس سرچشمه، ساعت 16:15، ورزشگاه بنیان دیزل تبریز
* ابومسلم مشهد - الوند همدان، ساعت 16:15، ورزشگاه ثامن الائمه مشهد
* اتکا گلستان - شهرداری اراک، ساعت 16:15، ورزشگاه شهدا گرگان
* پارسه ایرانیان - ماشین سازی تبریز، ساعت 16:15، ورزشگاه صنایع دفاع تهران
* شاهین بوشهر - نفت مسجد سلیمان، ساعت 16:15، ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر
* استقلال اهواز - نساجی مازندران، ساعت 16:15، ورزشگاه تختی اهواز
* گل گهر سیرجان - سنگ آهن بافق یزد، ساعت 16:15، ورزشگاه اختصاصی گل گهر سیرجان


در گروه "ب" این گروه که پس از سقوط تیم‌های حفاری اهواز و یادآوران شلمچه به لیگ دسته دوم و برق شیراز به لیگ دسته سوم(با جریمه انضباطی)، 6 تیم برای صعود به لیگ برتر و 3 تیم برای سقوط نکردن به میدان می‌روند.

در این بین اما نامشخص بودن نتیجه دیدار لغو شده شهرداری تبریز با برق شیراز که به دلیل انصراف برق از حضور در مسابقات برگزار نشد، وضعیت مبهمی را برای تیم‌های مدعی این گروه ایجاد کرده است. هرچند اعتقاد بر این است که نتیجه این بازی 3 بر صفر به سود شهرداری اعلام خواهد شد و نماینده تبریز با این 3 امتیاز به رده دوم صعود می‌کند اما هرچه زودتر باید مسئولان فدراسیون و کمیته انضباطی تکلیف این بازی را مشخص کنند.

در این شرایط اما همه نگاه‌ها به ساری است، جایی که سایپا این شهر میزبان صنعتی خوزستان صدرنشین این گروه است. صنعتی‌ها که هفته پیش شهرداری تبریز دیگر مدعی گروه را شکست دادند، در صورت پیروزی در میدان سخت ساری و ناکامی تیم‌های شهرداری یاسوج، راهیان کرمانشاه و شهرداری یاسوج، لیگ برتری خواهند شد. البته سایپا هم که خطر سقوط به دسته پائین‌تر را احساس می‌کند، می‌خواهد با کسب 3 امتیاز این دیدار، بقایش در لیگ دسته اول را قطعی کند، نتیجه‌ای که باعث خوشحالی 3 تیم تعقیب کننده صنعتی می‌شود.

در دیگر دیدار مهم این گروه پاس در همدان میزبان راهیان کرمانشاه است. این بازی آخرین شانس این دو تیم است زیرا از دست دادن امتیاز در این بازی خصوصا از سوی تیم پاس، آنها را از صعود مستقیم به لیگ برتر محروم می‌کند.

شهرداری تبریز در خانه میزبان تیم سقوط کرده یادآوران شلمچه است. تبریزی‌ها که هفته پیش ناکام بزرگ هفته لقب گرفتند، همچنان امیدوار هستند که با موفقیت در دو بازی آینده و ناکامی صنعتی خوزستان، به عنوان تیم نخست این گروه، پس از یکسال دوری به لیگ برتر باز گردند. مس هم که یکی از کاندیداهای سقوط است، در رفسجان میزبان شهرداری یاسوج است، مسابقه‌ای که 3 امتیاز آن برای هر دو تیم حیاتی است.

نیروی زمینی تهران - شهرداری بندرعباس هم در حالی به مصاف همدیگر می‌‎روند که امتیاز این بازی برای شهرداری اهمیتی ندارد اما نیروی زمینی که هنوز شانس رسیدن به پلی آف را دارد، می‌خواهد این بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد. فولاد یزد هم که بیش از تیم‌های دیگر در خطر سقوط به دسته دوم قرار دارد، به علت انصراف برق شیراز از حضور در این بازی، در این هفته اجبارا استراحت می‌کند و قطعا 3 امتیاز این بازی هم به حسابش واریز خواهد شد، امتیازی که ممکن است با اعتراض مسئولان تیم‌های مس رفسنجان و سایپا شمال همراه شود.

برنامه دیدارهای هفته بیست و پنجم از گروه "ب" رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول و جدول رده‌بندی این گروه به شرح زیر است:

دوشنبه - 19/01/92
* پاس همدان - راهیان کرمانشاه، ساعت 16:15، ورزشگاه قدس همدان
* مس رفسنجان - شهرداری یاسوج، ساعت 16:15، ورزشگاه تختی رفسنجان
* شهرداری تبریز - یادآوران شلمچه، ساعت 16:15، ورزشگاه اختصاصی شهرداری تبریز
* نیروی زمینی تهران - شهرداری بندرعباس، ساعت 16:15، ورزشگاه شهدا نزاجا تهران
* سایپا قائمشهر - صنعتی خوزستان، ساعت 16:15، ورزشگاه شهدا ساری
* ملی حفاری اهواز - ایرانجوان بوشهر، ساعت 16:15، ورزشگاه اختصاصی نفت اهواز

:
:
:
آخرین اخبار