تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۳۴۱۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
داوطلبان انتخابات ابتدا پیش ثبت نام کنند
وزیر کشور اظهار کرد: مردم در چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، در مجموع به 207 هزار و 587 نفر رای خواهند داد.

مصطفی محمد نجار صبح امروز (چهارشنبه) پس از صدور دستور آغاز روند اجرایی چهارمین دوره انتخابات شهر و روستا گفت: از امروز فرمانداران و بخشداران مکلف هستند ظرف پنج روز نسبت به تشکیل هیات اجرایی شهرستان و بخش خود اقدامات لازم را انجام دهند.
 
وی ادامه داد: ثبت‌نام داوطلبان چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از روز 26 فروردین آغاز می‌شود و تا اول اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
 
نجار با بیان اینکه "در این دوره از انتخابات شوراها با تلاش دست‌اندرکاران در وزارت کشور برای اولین‌بار اقدامات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است"، اظهار کرد: برای جلوگیری از اتلاف وقت، مقرر شده داوطلبان عزیز ابتدا به دفاتر پیشخوان شهری مراجعه و پیش ثبت‌نام خود را انجام دهند و سپس با کد رهگیری به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها مراجعه کند و ثبت‌نام اصلی‌شان را انجام دهند.
 
وزیر کشور خاطرنشان کرد: 15 هزار دفتر پیشخوان شهری و روستایی آمادگی انجام پیش‌ثبت‌نام از داوطلبان را دارند.
 
وی با بیان اینکه "با بکارگیری سامانه جامعه انتخابات در این دوره از انتخابات نیز شاهد سرعت، دقت و شفافیت بیشتری خواهیم بود"، افزود: این سامانه مجهز به امضای الکترونیکی است و تمام مسئولان ذیربط با استفاده از این امضا اسناد لازم خود را در این فضای مجازی تولید قرار می‌دهند. استفاده از این امکانات یکی از قابلیت‌های کارت هوشمند ملی است که از آن استفاده می‌شود.
 
وزیر کشور اضافه کرد: بر اساس توافق با وزارت علوم و برنامه‌ریزی‌های انجام شده اصالت کلیه مدارک دانشگاهی و معادل آن توسط سامانه جامع انتخابات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
 
نجار در ادامه با بیان اینکه "مردم در این دور از انتخابات شوراها در شهر و روستا به 207 هزار و 587 نفر رای خواهند داد"، اظهار کرد: در 1458 منطقه تدارکات لازم دیده شده و 421 هیات اجرایی نیز در شهرستان‌ها تشکیل خواهد شد.
 
وی در ادامه با مورد توجه قرار دادن انتخابات میان دوره‌ای مجلس نهم و همچنین انتخابات میان دوره‌ای چهارمین دوره خبرگان گفت: هم‌اکنون 48 نفر برای انتخابات میان دوره‌ای مجلس و 16 نفر نیز برای انتخابات میان دوره‌ای خبرگان ثبت‌نام کرده‌اند.
 
نجار همچنین گفت: هم‌اکنون صددرصد کار انتخابات، چه در مورد انتخابات شوراها و چه ریاست جمهوری، از طریق سامانه جامع و بصورت الکترونیک انجام می‌شود و اخذ رای الکترونیکی در درصد مختصری از شعبه‌ها بصورت الکترونیکی خواهد بود.
 
وزیر کشور همچنین در این نشست، به هموطنان زلزله‌زده در استان بوشهر تسلیت گفت و خبر داد که امروز برای پیگیری وضعیت کمک‌رسانی به مردم این استان به بوشهر سفر می‌کند.
 
نجار در این مراسم از طریق ویدئوکنفرانس با استانداران خراسان رضوی، لرستان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی ارتباط برقرار کرد و پیگیر روند آغاز مراحل اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار