تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۳۴۷۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
احتمال تمدید اعتبار کارت ملی تا پایان سال 94

رییس سازمان ثبت احوال کشور با اعلام صدور کارت هوشمند ملی برای آحاد افراد جامعه تا پایان سال 94، از احتمال تمدید اعتبار کارت‌های ملی فعلی به مدت دو سال دیگر خبر داد.

محمد ناظمی اردکانی در اولین اجلاس روسای ثبت احوال کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در تهران که صبح امروز در هتل پارسیان اوین آغاز به کار کرد، از حضور 25 کشور عضو OIC در این اجلاس خبر داد و گفت: کشورهایی که نتوانسته‌اند حضور یابند با سفرا و نمایندگی‌های خود در اجلاس تهران شرکت کرده‌اند.

وی از برگزاری شش کمیته تخصصی طی سه روز برگزاری این اجلاس خبر داد و گفت: در این مدت تجربیات ارزنده جمهوری اسلامی ایران به روسا و کارشناسان ثبت احوال سایر کشورها انتقال می‌یابد و ما هم از تجربیات این کشورها حداکثر استفاده را خواهیم داشت.

وی از طراحی سایتی برای سازمان‌های ثبت احوال کشورهای عضو OIC‌خبر داد و گفت: سال گذشته هم سایت مشابهی برای کشورهای عضو اکو طراحی شد و به صورت مستمر تجربیات و نگرش‌های این حوزه را منتقل کنیم.

وی با اشاره به اقدامات سازمان ثبت احوال برای نوین سازی این مجموعه اظهار کرد: اقداماتی همچون راه اندازی پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور و صدور شناسنامه مبتنی بر آن، اتصال آنلاین 80 دستگاه اجرایی به این پایگاه و همینطور آرشیو الکترونیک اسناد در کنار برنامه‌هایی نظیر صدور کارت هوشمند ملی در این راستا دنبال می‌شود.

وی درباره صدور کارت هوشمند ملی توضیح داد: زیر ساخت‌های این پروژه به سرانجام رسیده و به صورت آزمایشی برای مجریان انتخابات پیش رو 1200 کارت هوشمند ملی صادر شده است تا از امضای الکترونیک آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه کارت هوشمند ملی به صورت آزمایشی و طی مراحل مختلفی برای عموم مردم صادر می‌شود، گفت: صدور کارت به صورت سراسری پس از اتمام مرحله پایلوت در قم خواهد بود و هم اکنون برای ایثارگران شهر قم کارت هوشمند ملی صادر شده است.

ناظمی اردکانی با اشاره به اهمیت کاربردهای مختلف کارت هوشمند ملی گفت: هر کاربرد باید مراحل آزمایشی خود را طی کند و پس از آن صدور کارت آغاز خواهد شد. امیدواریم همانگونه که پیش بینی شده تا پایان سال 94 کارت هوشمند ملی برای آحاد جامعه صادر شود.

وی با بیان اینکه کارت هوشمند ملی یک پروژه سنگین و گسترده است که در آن از آخرین فناوری‌های روز استفاده می‌شود، گفت: تامین بدنه کارت تا کنون از خارج کشور صورت می‌گرفت که امیدواریم از این پس در داخل بتوان آن را تامین کرد.

رییس سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه برابر مصوبه دولت تا پایان سال 92 کارت‌های ملی قدیمی اعتبار دارد، افزود: اگر تا پایان امسال نتوانیم کارت هوشمند ملی را برای همه هموطنان صادر کنیم طبیعتا اعتبار این کارت‌ها دو سال دیگر یعنی تا پایان سال 94 تمدید خواهد شد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار