تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۳۴۹۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طبل انتخابات شوراها به صدا درآمد/ از حضور در مجالس عزا تا تقبل شام عروسی
با نواختن زنگ ثبت‌نام کاندیداها در انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان خوزستان، این روزها تبلیغات غیر رسمی انتخابات حال و هوایی رسمی‌تر پیدا کرده است.

با وجود اینکه پیش از این موعد فرا نرسیده نیز دور از چشم این و آن بسیاری خود را به مردم شناساندند و به اصطلاح گردونه را به نام خود چرخاندند اما این روزها رنگ و بوی تبلیغاتی شکل قانونی‌تر به خود گرفته است.

تکاپو برای به‌دست آوردن انگشت و مهرهایی که زندگی مادی و مالی کاندیداها را به سمت و سویی ناکجا مشخص می‌کند این روزها تیتر اول هر روزنامه صبح و شب تبلیغاتی است.

بسیاری از این کاندیداها با حضور در مجالس ختم و عزای عزیزان از دست رفته خود را معرفی می‌کنند و به ایراد بیاناتی 10 دقیقه‌ای پرداخته و عده‌ای دیگر با تقبل سنگین هزینه‌های شام و عروسی نام و رسمشان را در دل دوست و آشنا بیشتر جا می‌کنند.

با اینکه دیروز نخستین روز ثبت‌نام کاندیداها در گردونه انتخابات شوراهای اسلامی شهرها بود اما گویی چند هفته‌ای ا‌ست این آغاز به گوش من و تو رسیده است.

بار دیگر فضای انتخاباتی و جنجال‌های پیش و پس از آن در انتظار مردم و شهرهایی‌ است که آرزوی عمران و آبادی را سال‌ها است به دوش می‌کشند و در این میان عده‌ای در کمین کیسه‌های پر زرق و برق زر و زور نشسته‌اند که آمال و آرزوهای مردمشان را به باد دهند.

با صدا کردن طبل انتخابات در شوراهای اسلامی بسیاری از شهرهای خوزستان این بار نیز تجربه سهمگین گذشته دست و دل مردم را برای انتخاب به لرزه می‌اندازد و آن‌ها را برای انتخابی اصلح‌تر، دقیق‌تر و حساس‌تر کرده است.

در این میان تنها چیزی که همواره تجربه تلخ سال‌های گذشته اختلاس و فساد مالی را در گوش‌ها زمزمه می‌کند وضع حداقل قوانین برای ثبت‌نام کاندیداها است؛ قوانینی که تنها به سوءشهرت و یکی دو تا مدرک تحصیلی ختم می‌شود!

با اینکه شور انتخابات امسال نیز چون سال‌های گذشته بلکه پررنگ‌تر مشاهده و شنیده می‌شود اما مردم این بار با چشمانی بازتر و مطمئن‌تر گام‌هایی به سوی سلامت این انتخابات برای سرنوشت خود و شهرشان برمی‌دارند.

و اما آنچه بار دیگر و بیش از پیش مردم را دلگرم‌ به حضور در پای صندوق‌های رای می‌کند، رقم زدن سرنوشتی نو و تعالی و پیشرفت منطقه‌شان است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار