تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۳۵۴۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده کل ارتش: به تنهایی می‌توانیم پاسخ اسراییل را بدهیم
مراسم رژه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد. در این مراسم «سریر» جدیدترین پهپاد رادار گریز ساخت پدافند خاتم در رژه روز ارتش رونمایی شد.

صبح امروز جدیدترین هواپیمای پدافند خاتم‌الانبیا با نام سریر در رژه روز ارتش شرکت کرد. سریر رادارگریز پدافند هوایی است که در رژه 29 فروردین یگان‌های ارتش رونمایی شد.

این پهپاد ضداشعه، دارای برد بالا طول عمر بالا و قابلیت حمل سلاح و دوربین است.

از دیگر تسهیلات پدافند هوایی در این رژه توپ 23 میلی‌متری متحرک بر روی خودروی تاکتیکی سفیر، سامانه موشکی S200، سامانه قادر، راپی ار، یا زهرا 3، هاگ و رادارهای شهاب و ثامن است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران الگویی ارتش‌های مستقل جهان

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌ جمهور در این مراسم، با تبریک روز ارتش اظهار داشت: امروز روزی بزرگ، تاریخی و ماندگار در حیات ارتش جمهوری اسلامی ایران و یک نقطه امید و الگو برای همه ارتش‌های مستقل جهان است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: امام عزیز، بنیانگذار ارتش نوین جمهوری اسلامی ایران هستند چرا که یک ملت برای صیانت از استقلال و امنیت ملی خود و برای حرکت در مسیر پیشرفت و عزت نیازمند اقتدار است.

وی ادامه داد: اقتدار حقیقی یک ملت برآمده از درون و توانمندی ملی است و واضح است که اقتدار استیجاری و عاریه‌ای هرگز نخواهد توانست موجودیت یک ملت را صیانت کند.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز خدایی، مومن، مبتکر، خلاق، خودباور و عمیقا متکی به توده‌های مردم است و در دل مردم جای دارد.

وی با بیان اینکه تجلی اقتدار ملی این سرزمین خدایی همین عوامل است اظهار داشت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا دقیقا ماموریت‌هایی را انجام می‌دهد که ملت ایران و سلسله مراتب فرماندهی می‌خواهند.

رئیس‌ جمهور ادامه داد: ملتی که دارای چنین قوای مسلحی است، هرگز طعم تلخ ذلت را نخواهد چشید.

وی  بیان داشت: اقتدار عاریه‌ای و استیجاری به جز ذلت برای کسانی که متکی به آن هستند، چیزی نخواهد داشت.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا برنامه‌ریزی و عمل می‌کند و ایمان به خدا و خودباوری وجه بارز ارتش و همه نیروها از جمله نیروی زمینی پرافتخار است.

فرمانده کل ارتش:به تنهایی می‌توانیم پاسخ اسراییل رابدهیم

فرمانده کل ارتش در واکنش به ادعای اخیر اسراییل مبنی بر این‌که اسراییل می‌تواند به تنهایی ایران را مورد هجوم قرار دهد، گفت: ارتش نیز به تنهایی می‌تواند پاسخ اسراییل را بدهد.

 امیرسرلشگر عطاالله صالحی در حاشیه رژه روز ارتش در جمع خبرنگاران تاکید کرد: ارتش آمادگی کامل دارد تا هر تجاوزی را پاسخ دهد.

وی افزود: ما در پاسخ به هر تجاوزی اقدام متناسب با آن انجام خواهیم داد.

رژه جنگنده‌ها و یگان‌های دریایی ارتش

همزمان با برگزاری مراسم رژه روز ارتش، جنگنده‌های F14، میگ 29 و سوخو هوانیروز پس از سخنرانی رئیس جمهور از مقابل جایگاه رژه رفتند.

آمادگی ایران برای دفاع از تمام منطقه

سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه برگزاری این رژه با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص اظهارات غربی‌ها مبنی بر روی میز بودن گزینه نظامی برای مقابله با ایران اظهار داشت: در مذاکرات آلماتی جمهوری اسلامی ایران از موضع منطق و دلیل صحبت کرد اما آنها در قبال این مواضع منطقی ایران، حرفی برای گفتن نداشتند و این یک شکست استراتژیک برای آنها در این مذاکرات بود.

فیروزآبادی گفت: بعد از این موضوع آمدند حرف‌های گنده‌تر از دهانشان زدند و گفتند که گزینه نظامی روی میز است. اما این به معنی اینکه تهدید نظامی وجود داشته باشد نیست بلکه آنها این گزینه را در کنار ده‌ها گزینه دیگر دارند که می‌خواهند بگویند ممکن است جنگی صورت بگیرد اما ما تصور این جنگ در آینده را نداریم و این موضوعات را مانند فحشی می‌دانیم که بعد از کم آوردن در دعوا می‌گویند چرا که آنها در مذاکرات در مقابل منطق ایران حرفی برای گفتن نداشتند.

وی ادامه داد: البته در این میان صهیونیست‌ها نیز سر و صدا می‌کنند و تحریکاتی دارند و غربی‌ها هم برای اینکه روابط خود را با آنها تنظیم کنند چنین حرفهایی می‌زنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اینها را موضوعاتی سیاسی و روانی ارزیابی کرد.

فیروزآبادی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا ایران در سوریه دخالت نظامی خواهد کرد، گفت: جمهوری اسلامی ایران سرباز و تجهیزات به خارج از مرزها نمی‌فرستد و حمایت ما از مقاومت سیاسی، فناورانه، آموزشی و تشریفی است.

وی در خصوص توانمندی کشورمان در مقابله با تهدیدات نیز گفت: ما به نیروهای خود اعتماد کافی داریم و نه تنها از ایران بلکه می‌توانیم از کل منطقه دفاع کنیم.

فیروزآبادی در خصوص در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و نحوه ورود نیروهای مسلح به انتخابات گفت:‌نیروهای مسلح ما مجرب هستند و فتنه 88 را دیده‌اند و این موارد را می‌شناسند اما نیروهای مسلح سیاسی نیستند که بخواهند دخالت یا در انتخابات تجزیه و تحلیل کنند بلکه باید برای مقابله با تهدیدات و فتنه طرح‌ریزی و پایش داشته باشند که این آمادگی در نیروهای مسلح ما وجود دارد.

رونمایی از جنگنده کوثر و موشک کروز هواپایه در آینده نزدیک

وزیر دفاع گفت: ‌در آینده‌ای نه چندان دور شاهد رونمایی از جنگنده آموزشی کوثر و یک موشک کروز هواپایه خواهیم بود.

 سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه رژه روز ارتش در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت سوریه و احتمال حمله آمریکا به این کشور،‌گفت: فکر می‌کنم که غربی‌ها عاقل‌تر از این باشند که چنین کاری بکنند و نیروهای رسمی را به این کشور اعزام کنند.

وی افزود: اما در این صورت خاورمیانه را در آستانه انفجار قرار می‌دهند و قطعا برنده این کار آنها نخواهند بود.

وحیدی همچنین با اشاره به جنگنده قاهر گفت: تولید جنگده‌های دیگر را در دستور کار داریم و در آینده‌ای نه چندان دور جنگنده آموزشی کوثر را رونمایی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: همچنین محصولات دیگری از جمله یک موشک جدید کروز با برد بیشتر نسبت به نمونه‌های قبلی و هواپایه و بمب‌های جدید، زیردریایی و شناور پرنده را در آینده شاهد خواهیم بود.

پاسخ به تهدیدات اسراییل/ تهدید ایران در قواه امریکایی نیست

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تهدیدات گاه و بیگاه رژیم صهیونیستی گفت:‌اسرائیل کوچک‌تر از آن است که بخواهد در برابر ایران به ایستند و  این حرف‌ها گاها توسط افراد بی‌خرد زده می‌شود که اوج استیصال و درماندگی آنها را می‌رساند.

وحیدی افزود: آمریکایی‌ها نیز خودشان مشکلات فراوانی دارند و کسی در دنیا به این تهدید آنها اهمیتی نمی‌دهد.

وزیر دفاع با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همچنان مسیر درخشان پیشرفت خود را ادامه می‌دهد، اظهار داشت: به زودی موشک‌های هواپایه و دستاوردهای دریایی و هوایی نیروهای مسلح رونمایی خواهد شد.

وحیدی ادامه داد: آمریکایی‌ها خودشان می‌دانند که تهدید ایران در حد و قواره آنها نیست و این اظهارات را بی‌پایه می‌دانیم.

ناو "بایندور" اردیبهشت‌ماه به نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود

 امیردریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز در جمع خبرنگاران در خصوص اقتدار دفاعی ایران اسلامی گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران جمعیتی 75 میلیونی دارد و همیشه از خود دفاع می‌کند به عبارت دیگر باید بگویم که ایران همیشه برای دفاع آماده است و هیچکس این اجازه را به خود نمی‌دهد که مرزهای کشور را تهدید و یا  به آن تجاوز کند.

وی به راهبردهای مقام معظم رهبری در دفاع از جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: ایشان تاکید کردند که یک کشور زنده باید از خود دفاع کند، به همین جهت ما کشوری زنده هستیم و همواره از خود دفاع می‌کنیم.

سیاری در ادامه با بیان اینکه ناوگروه 24 این نیرو در اسفندماه سال گذشته وارد اقیانوس آرام و به چین نزدیک شد، خاطرنشان کرد: این ناوگروه آنجا پهلو گرفت و من باید از کشور چین و مهمان‌نوازی آنها تشکر کنم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش نیز اظهار داشت: این دستاوردها اردیبهشت‌ماه رونمایی می‌شود که در این راستا می‌توان به الحاق ناو "بایندور" و یک سامانه "مین‌روبی" اشاره کرد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد که تمامی نیازهای دفاعی را خودش تولید کند، افزود: در رژه امروز ماکت جماران عبور کرد، این دستاورد نشان می‌دهد که ما این توانایی را داریم که خودمان تمام تجهیزات را به صورت بومی تولید کنیم.

رونمایی از سه دستاورد جدید ارتش ؛ روز شنبه    

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از رونمایی سه دستاورد جدید در روز شنبه خبر داد و گفت: این دستاوردها در حوزه های پدافند هوایی، مخابرات و شبیه سازهاست.

امیر سرتیپ پوردستان در پایان مراسم رژه روز ارتش در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: این دستاوردها قابلیت های نیرو را برای انجام مأموریت هایش ارتقاء می دهد.

وی در خصوص رژه یگان های نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: امروز گوشه ای از اقتدار و توان ارتش جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته شد.

امیر پوردستان افزود: آخرین دستاوردهایی که امکان نمایش آن بود، در حوزه های دفاع زمینی، دفاع دریایی و دفاع هوایی به نمایش درآمد.

سربازان ولایت مدار دشمن را از حرکت خود پشیمان می کنند

وی گفت: این دستاوردها حاصل ارتباط و همکاری عمیق ارتش جمهوری اسلامی ایران با صنعت دفاعی و مجامع دانشگاهی است که توانسته اند تجهیزات مورد نیاز را منطبق با تهدیدات تولید کنند و در اختیار نیروها قرار دهند و ارتش را به ارتشی مقتدر و آماده برای دفاع از کیان نظام مقدس اسلامی تبدیل کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: این رژه برای کشورهای همسایه و دوست پیام صلح، دوستی و مودت دارد و آنهایی که خیال خام تهدید و تجاوز در سر دارند، بدانند که در این مملکت سربازان ولایت مدار با هر تهدیدی در همان ابتدای راه ،مقابله و دشمن را از حرکت خود پشیمان می کنند.
:
:
:
آخرین اخبار