تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۳۵۶۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خودسوزی یک ایتالیایی در اعتراض به بحران اقتصادی
یک مرد 70 ساله بازنشسته ایتالیایی بخاطر مشکلات اقتصادی اقدام به خودسوزی در مقابل یک سوپرمارکت در شهر کالابریا در جنوب این کشور کرد.
 
تشدید بحران اقتصادی و مشکلات روزافزون مردم در ایتالیا باعث شده است تا برخی از روی یاس و ناامیدی نسبت به آینده دست به اقدامات شدید مانند خودسوزی بزنند.
 
فرد مذکور که گفته می شود با مشکلات شدید اقتصادی مواجه بود، در پارکینگی مقابل یک سوپرمارکت خود را آغشته به مایع قابل اشتعال کرده و سپس اقدام به خودسوزی کرد.
 
ماموران آتش نشانی بلافاصله در محل حاضر شده و او را به بیمارستان منتقل کردند که گفته می شود در شرایط شدید سوختگی قرار گرفته است.
 
سال گذشته نیز یک شهروند بازنشسته ایتالیایی در خیابان ˈدل کورسوˈ در رم و در مقابل ساختمان نخست وزیری اقدام به خودسوزی کرد تا از این طریق صدای خود را به گوش مقامات ایتالیا و جهان برساند. همچنین مرد دیگری از فرت ناامیدی و بدهکاری مالیاتی، در مقابل آژانس مالیات در شمال ایتالیا اقدام به خودسوزی کرد.
 
موسسه ملی آمار ایتالیا (ایستات) پیشتر در گزارشی اعلام کرد که ایتالیا با بیش از پنج میلیون و 719 هزار بیکار، جایگاه بالاترین آمار بیکاران را در میان کشورهای اتحادیه اروپا به خود اختصاص داده است.
 
مؤسسه آمار ایتالیا در بخش دیگری از گزارش خود اعلام کرده است: از سال 2007 تا 2012 روند بیکاری در ایتالیا همواره رو به رشد بوده بطوریکه طی این دوره یک میلیون و 238 هزار نفر به تعداد افراد بیکار (کسانی که به دنبال کار نیز می گردند) اضافه شده است.
 
وزارت کار ایتالیا نیز اخیرا در گزارشی اعلام کرد که بیش از یک میلیون نفر در سال 2012 به دنبال تشدید بحران اقتصادی در این کشور از شغل خود اخراج شده اند.
 
در سال 2012 میلادی 10 میلیون و 200 هزار رابطه کاری در ایتالیا فعال شد در حالی که 10 میلیون و 400 هزار رابطه کاری خاتمه یافت.
 
نبود امنیت شغلی، تداوم رکود اقتصادی، عدم اطمینان به آینده و وضعیت مالی نابسامان، اذهان ایتالیایی ها و بویژه قشر جوان تحصیلکرده را به خود مشغول کرده و موجب بروز نارضایتی در میان این قشر شده است.
 
اتحادیه بازرگانی و گردشگری ایتالیا اخیرا ضمن به صدا در آوردن زنگ خطر بحران اقتصادی اعلام کرد که روزانه 615 فقیر به جمع فقرای این کشور افزوده می شود.
 
ایستات اخیرا در گزارش دیگری اعلام کرد که 28.4 درصد ایتالیایی ها در سال 2011 در معرض فقر و انزوای اجتماعی قرار گرفته اند که نسبت به سال 2010 میلادی 2.6 درصد افزایش داشت و خطر فقر و انزوای اجتماعی در ایتالیا بیشتر از متوسط اروپایی آن (24.2 درصد) است.
 
این موسسه همچنین افزود: ضریب بیکاری جوانان در ماه ژانویه گذشته در ایتالیا به رکورد 38.7 درصد رسیده است که خود بدترین در اروپا پس از اسپانیا (55درصد) محسوب می شود. ضریب بیکاری جوانان ایتالیایی در مدت مشابه در سال 2012 برابر با 32.3 درصد بود.
 
ضریب بیکاری جوانان در سه ماهه چهارم سال 2012 در جنوب ایتالیا به بیش از 50 درصد رسیده در حالیکه در شمال این کشور 29.7 درصد و در مرکز 39.3 درصد اعلام شده است.
 
اتحادیه کاری ˈچی. جی. ای. الˈ ایتالیا نیز اخیرا در گزارشی با اشاره به شرایط دشوار شغلی در این کشور اعلام کرد که 9 میلیون ایتالیایی شاغل در شرایط دشواری زندگی می کنند و اغلب مجبور به کار پاره وقت و غیررسمی هستند یا اینکه از صندوق بیمه بیکاری مستمری دریافت می کنند.
 
این اتحادیه افزود: بیش از 200 هزار فرصت شغلی تنها در سه ماهه آخر سال 2012 از دست رفت و شمار شاغلین در ماه دسامبر گذشته به هفت سال قبل بازگشت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار