تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۳۶۱۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
«دشت سوسن» ايذه زير آب می‌رود؟
دبير انجمن دوستداران ميراث فرهنگي ايذه گفت: خطر سد كارون 2 دشت سوسن را تهديد مي‌كند.  
 
فرامرز خوشاب  اظهار كرد: از جمله مناطق نمونه گردشگري ما در ايذه منطقه نمونه گردشگري زراس و ديگري منطقه گردشگري گلزار است كه در منطقه گردشگري گلزار آن‌چنان امكانات خاصي ايجاد نشده و صرفا يك اسم است. 


 
وي عنوان كرد: سوالي كه ما از كارشناسان گردشگري داريم اين است كه شما مناطق عمومي و گردشگري را با چه استانداري تعريف مي‌كنيد؟ و اصولا بر چه اساس و پايه‌اي اين مناطق را جزو مناطق نمونه گردشگري محسوب كرده‌ايد؟  
 
اين دوستدار ميراث فرهنگی، در خصوص اين كه چرا بعضي مناطق ديگر را با پتانسيل‌هاي فوق‌العاده جز مناطق گردشگري نمونه انتخاب نمي‌كنند، توضيح داد: ما در ايذه مناطقي داريم كه به لحاظ گردشگري پتانسيل‌هاي فوق‌العاده‌اي دارند و از چشم‌انداز‌هاي بي‌نظيري برخوردارند اما بنا به هر مصلحتي كه آقايان مي‌دانند و ما از آن‌ها بي‌اطلاع‌ايم اين كار را نمي‌كنند.  
 
خوشاب تصريح كرد:‌ به عنوان مثال چرا هيچ وقت روي دشت سوسن با آن پتانسيل فوق‌العاده و طبيعت زيبايي كه دارد مانور نداده‌اند؟ اين سوالي است كه براي ما مطرح است و البته ما پاسخ آن را مي‌دانيم زيرا منافع ملي و عمومي قرباني منافع گروه خاصي مي‌شود. به اين دليل كه در آن منطقه قرار است سد احداث شود.  
 
او خاطرنشان كرد: ما قبلا گفتيم كه اگر سد كارون 2 در آن جا احداث مي‌شود تبعات خاص خودش را دارد چراكه از همان زمان كه سد كارون 3 را احداث كردند بسياري از آثار ما زير آب رفت.  
 
خوشاب بيان كرد: ما مخالف هيچ پروژه‌اي نيستيم و اتفاقا با رونق اقتصادي موافق هستيم اما دوست نداريم به قيمت از دست دادن گذشته ما تمام شود كه متأسفانه اين قضيه درباره دشت سوسن صدق مي‌كند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار